Humalaiset kännipuhelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amaliiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amaliiia

Vieras
Oikeesti miehet, luuletteko saavanne tavoitteenne täytettyä soittamalla kännissä keskellä yötä sille menetetylle tai mahdollisesti tulevalle rakkaudelle?!

Viime yönä sain taas "miellyttävän" puhelun exältäni, puhelun aiheena "en voi elää ilman sinua, teen mitä tahansa että palaisimme yhteen". Hurjinta tässä on, että emme ole edes nähneet toisiamme lähes kolmeen vuoteen ja asumme nykyään satojen kilometrien päässä toisistamme! Todellinen "Mitä kuuluu Marja-Leena" -puhelu siis! Noin viikko sitten erehdyin vaihtamaan pari sanaa hänen kanssaan ja siitä lähtien on puhelin soinnut, yleensä juuri keskellä yötä ja mitä todennäköisimmin kännissä.

Haluaisinkin kertoa teille miehet (ja miksei naisetkin), että yöiset kännipuhelut vievät ne viimeisimmätkin mahkut soiton kohteeseen, jos niitä mahkuja nyt yleensä olikaan. Sen verran pitää olla suoraselkäisyyttä että uskaltaa kertoa tunteensa selvinpäin, jos se soiton kohde oikeasti on niin tärkeä kuin kännipäissä antaa ymmärtää...

Eräs mies mulle kerran selitti tätä asiaa. Hän kertoi, että juuri sillä hetkellä kännissä se puhelu vaikuttaa ihan hyvältä ajatukselta, sillä kännissä yleensä herkistyy ja jos ei ole juuri silloin ketään rakasta ihmistä elämässä, niin alkaa soittelemaan sellaisille naisille, joilla on ollut merkitystä omassa elämässä.

Selvinpäin samainen mies ei välttämättä edes muista tapahtunutta tai mieli on jo muuttunut takaisin realistiseen suuntaan. Jos mies todella haluaisi yrittää, niin kyllähän tyhmempikin mies tajuaa, että seurustelun aloittaminen yms. pitää tehdä selvinpäin eikä yli kahden promillen kännissä.

Ahaa. Nyt mulle selvis tää vakkari ellimiestenkin ajatusmaailma. Kännissä tulee kirjoiteltua kaikenlaista palstoille kun ei ole ystäviä/naisia keille soitella.

Surullista tässä on niiden miesten kannalta se, että he voivat oikeasti menettää viimeisetkin mahdollisuudet soiton kohteeseen soittamalla hänelle kännissä keskellä yötä! Tämä oma "häirikköni" on säännöllisin väliajoin kolmen vuoden aikana ottanut yhteyttä juuri samalla asialla, eli "en voi unohtaa sinua, en halua ketään muuta". Olen yleensä jättänyt vastaamatta, varsinkin jos puhelu tulee keskellä viikkoa ja yöaikaan, mutta joskus hän soittaa inhimillisempäänkin aikaan (esim. klo23 kun olen vielä hereillä) ja toisinaan myös vieraasta numerosta (hän on yrittäjä ja omistaa useampia liittymiä). Jossain vaiheessa jopa ajattelin, että mies saattaisi ansaitakin uuden mahdollisuuden, mutta nämä känniääliö-puhelut vievät kyllä sen viimeisimmänkin toivonrippeen yhteenpaluusta...

Kummastuttaa tuo naisten logiikka humalaista miestä kohtaan, oltiinpa puhelimessa tai kasvokkain. Jos kännissä menee möläyttämään jotain naiselle epämiellyttävää: "Sulla on liian pienet tissit" tai "Oikeastaan en enää haluaisi seurustella sinun kanssasi", niin reaktio on ikimuistoinen! Vedotaan siihen, että "humalaisen ja lapsen suusta se totuus kuullaan. Humalassahan sitä vasta uskalletaan olla rehellisiä!"

Mutta annas olla, jos sanoo jotain positiivista: "Kaipaan sinua! En voi elää ilman sinua!", niin ei uskota pätkääkään. "Höpö-höpö, humalaisen puheita ei voi kukaan ottaa todesta. Mene selvittämään pääsi!"

Sanotun sisältö siis vaikuttaa siihen, miten asia otetaan todesta. Tuloksena on joka tapauksessa negaatio ja asian kääntäminen päälaelleen.

En ole missään vaiheessa väittänyt, että ko. mies ei olisi tarkoittanut sanomisiaan. Tunnen miehen ja hänelle oli aina vaikeaa ilmaista itseään, varsinkin tunneasioissa, kännissä tai selvinpäin. Tarkoitin vaan sitä, että ei ole mielestäni korrektia soittaa menetetylle rakkaudelle HUMALASSA KESKELLÄ YÖTÄ, ja alkaa siinä sitten rakentamaan uutta alkua! Aika huono ajankohta ja fyysinen olotila minun mielestäni! Itselleni ei vaan tulisi moinen mieleenkään, kunnioitan lähimmäisteni yöunia sen verran, varsinkin jos ko. puhelut tulevat keskellä viikkoa kun pitää aamulla herätä aikaisin töihin!

Hyvät miehet, vielä kerran, rakkauden tunnustamisessa ei ole mitään vikaa, kysymys on ajasta, paikasta ja fyysisestä olotilasta. Viestinne menee PALJON paremmin oikeaan osoitteeseen jos välitätte sen selvinpäin, ihmisten aikaan ja oikeasti vilpittömästi, suoraselkäisesti ja mieluiten kasvokkain.

Mun miehelle soittelee kännissä eksä, jonka mies jätti jo 20 vuotta sitten. Yleensä mies iskee luurin korvaan (aamuyön puhelut), joskus se kuuntelee hetken sen muijan jorinoita ja juttelee hetken (jos soittaa kun ollaan hereillä). Aika surullista mun mielestä, jos ei ole ketään muuta kenelle soitella kun vanha eksä.

Mullekin soittelee ex, vuosiin ei olla nähty. Mies on naimisissa ja on lapsi nykyään. Hän ei soittele yöllä vaan päivällä tai illalla, useimmiten omasta numerosta tai jonkun kaverin, sitten tulee vahingossa vastattua kun ei muista numeroa. Aina sama jorina, on ikävä ja haluaisi tavata jne. Lopetan puhelun yleensä nopeasti, koska mua alkaa tympimään. Mies oli se joka jätti minut kylmästi monen vuoden seurustelun jälkeen ja nyt sitten soittelee ja viestii välillä kuin ei mitään. Kyllä on pokkaa! Yleensä tosiaan kännissä ja joudun sitten puhumaan vielä hänen kavereidensa kanssa (jos on porukassa) ja kuuntelemaan vielä heidänkin valitukset kun en tapaa miestä kun hän ei muusta puhu kuin minusta. Tiedän että jotain näemmä oikeasti puhuu, koska vieraat miehet tietää kummallisia asioita musta. Soittais seuraavan kerran sille vaimolleen eikä mulle, sitä olen yrittänyt kyllä sanoa=)

Valitettavasti tuollaiset yöiset puhelinsoitot eivät imartele. Humalassa keskellä yötä soitetut puhelut viestivät minulle sitä, etten ole tarpeeksi arvokas että minulle voisi soittaa selvinpäin ja kertoa sitten asiansa. Myöskään yöuniani ei arvosteta. Kuten joku tuossa aiemmin sanoi, jokainen järkevä mies tietää, että jos pitää tosimielellä hoitaa seurustelu jne. hommia niin ne hommat pitää hoitaa tyylikkäästi selvinpäin.

Luulen että exäni on vuosien saatossa kehittänyt minusta jonkinlaisen pakkomielteen ja "Ihannekuvan", joka on vaan paisunut mitä enemmän on sitä ajatellut. Jos hänkin viitsisi yhtään muistella tarkemmin millaista helvettiä meidän yhdessäolo oli varsinkin loppuaikoina, saattaisi puhelut loppua siihen!

sen virheen, että olen soitellut humalassa ihastukselleni. Tiedän, että täällä näitä humalapuheluita morkataan, enkä itsekään ole niistä kovin ylpeä, mutta kun on ihastunut johonkin niin helposti tulee tartuttua puhelimeen. Humalassa tunteet nousee pintaan ja tuntuu kovin yksinäiseltä. Itse kärsin aika vaikeasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja selvinpäin on vaikea näitä asioita hoitaa. Harvemmin ylipäätänsä juon alkoholia, mutta kun juon niin tulee helposti tehtyä asioita, joihin ei ole selvinpäin kanttia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari-Anne_:
Mullekin soittelee ex, vuosiin ei olla nähty. Mies on naimisissa ja on lapsi nykyään. Hän ei soittele yöllä vaan päivällä tai illalla, useimmiten omasta numerosta tai jonkun kaverin, sitten tulee vahingossa vastattua kun ei muista numeroa. Aina sama jorina, on ikävä ja haluaisi tavata jne. Lopetan puhelun yleensä nopeasti, koska mua alkaa tympimään. Mies oli se joka jätti minut kylmästi monen vuoden seurustelun jälkeen ja nyt sitten soittelee ja viestii välillä kuin ei mitään. Kyllä on pokkaa! Yleensä tosiaan kännissä ja joudun sitten puhumaan vielä hänen kavereidensa kanssa (jos on porukassa) ja kuuntelemaan vielä heidänkin valitukset kun en tapaa miestä kun hän ei muusta puhu kuin minusta. Tiedän että jotain näemmä oikeasti puhuu, koska vieraat miehet tietää kummallisia asioita musta. Soittais seuraavan kerran sille vaimolleen eikä mulle, sitä olen yrittänyt kyllä sanoa=)

No miksi sitten kuuntelet tuollaisia puheluja??? Saati "joudut" kuuntelemaan miehen kavereitten juttuja? Voisithan ihan yhta helposti laittaa vaan puhelimen kiinni heti kun tunnistat miehen aanen. Eikohan ne jorinat loppuis aika pian kun tulee aina kylmasti luuria korvaan, ja jos ei lopu hae lahestymiskielto. Mielenkiintoista etta kuuntelet koko koorin jutut niin alusta loppuun etta tiedat mita kaikkea se seurakunta tietaa minusta. Minulla ei karsivallisyys riittaisi...

Näitä puheluja ja viestejä voi välttää ihan yksinkertaisesti. Ei reagoi niihin millään tavalla - eli ei vastaa ollenkaan. Kukaan ei jaksa montaa kertaa yrittää, jos ei saa mitään vastakaikua.

Vastaus on aina vastaus, vaikka sanoisit, että älä enää ikinä soita tai viestitä, se saattaa olla miehelle sairaalla tavala palkitsevaa ja hän jatkaa toimintaansa.

Ja miksi ylipäätänsä yöllä puhelin on auki ? Näitä ko. puheluitako vasten...? Itse olen jo aikoja sulkenut puhelimeni yösi (paitsi silloin kun en ole kotona) juuri siksi, ettei tarvitsisi keskellä yötä herätä humalaisten "mitä kuuluu, mulla on ikävä..." - puheluihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari-Anne_:
Mies on naimisissa ja on lapsi nykyään.

Häh?!??!! Onko sun mies muuttunut lapseksi naimisiin mentyään, vai milloin tämä muutos on tapahtunut?? Miten raavas mies edes voi muuttua lapseksi?

Selityksiä kiitos!!

Alkuperäinen kirjoittaja Parisuhteessa oleva nainen:
Näitä puheluja ja viestejä voi välttää ihan yksinkertaisesti. Ei reagoi niihin millään tavalla - eli ei vastaa ollenkaan. Kukaan ei jaksa montaa kertaa yrittää, jos ei saa mitään vastakaikua.

Vastaus on aina vastaus, vaikka sanoisit, että älä enää ikinä soita tai viestitä, se saattaa olla miehelle sairaalla tavala palkitsevaa ja hän jatkaa toimintaansa.

No jaa..Itse en ole reagoinut exän viesteihin ja puheluihin mitenkään reiluun kahteen vuoteen, mutta yhä edelleen se jaksaa ja jaksaa ja jaksaa. Ja tämäkin tapaus tietääkseni on "onnellisesti" avoliitossa toisen naisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Amaliiia:
Oikeesti miehet, luuletteko saavanne tavoitteenne täytettyä soittamalla kännissä keskellä yötä sille menetetylle tai mahdollisesti tulevalle rakkaudelle?!

Viime yönä sain taas "miellyttävän" puhelun exältäni, puhelun aiheena "en voi elää ilman sinua, teen mitä tahansa että palaisimme yhteen". Hurjinta tässä on, että emme ole edes nähneet toisiamme lähes kolmeen vuoteen ja asumme nykyään satojen kilometrien päässä toisistamme! Todellinen "Mitä kuuluu Marja-Leena" -puhelu siis! Noin viikko sitten erehdyin vaihtamaan pari sanaa hänen kanssaan ja siitä lähtien on puhelin soinnut, yleensä juuri keskellä yötä ja mitä todennäköisimmin kännissä.

Haluaisinkin kertoa teille miehet (ja miksei naisetkin), että yöiset kännipuhelut vievät ne viimeisimmätkin mahkut soiton kohteeseen, jos niitä mahkuja nyt yleensä olikaan. Sen verran pitää olla suoraselkäisyyttä että uskaltaa kertoa tunteensa selvinpäin, jos se soiton kohde oikeasti on niin tärkeä kuin kännipäissä antaa ymmärtää...

Ette ole 3 vuoteen nähneet ja viikko sitten näitte?

Yhteistyössä