Huoh, järki lähtee pikku hiljaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DakotanEmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

DakotanEmo

Vieras
Tuo lapsi! Se ei syö muuta kuin noita 5kk mössöjä :kieh: Neiti täyttää koht puolin kumminkin 1v |O Eilenkin tein kahta eri safkaa ja liiskasin ne kunnolla, eli perunamuusia ja neidille ihka oman jauhelihakastikkeen tomaattimurskaan, sitä spaghetti pataa ja ei syö pirulainen :kieh: Ainut mikä uppoaa on se 8kk spaghettia jauhelihakastikkeessa.. Se ei ole koskaan välittänyt mun tekemistä eväistä :'( Sormi ruokaa se muuten syö :attn: Niin omenat, porkkanat, leivät, ja osa siitä mun tekemästä ruuasta menee jopa suuhun jos saa käsiensä kanssa hämmentää.. plaah..

Kun et enää tarjoa sille muuta kuin sitä oma tekemääsi niin kyllä se alkaa syömään... Tottunut liian hyvälle ja saamaan periksi... Ei se nälkään kuole vaikka pari päivää olisikin paastolla protestina ruokia vastaan...

Tuon ikäinen syö kyllä ihan varmasti juuri sitä mitä hänelle tarjoat, kunhan et opeta häntä siihen, että kaikki muussataan ja hienonnetaan. Puhumattakaan siitä, että jos tarjoamasi ruoka ei kelpaa, alat tarjota hänelle jotain muuta, kenties herkullisempaa. Jos on nälkä, niin syö. jos ei ole nälkä, viitsii temppuilla.

Mä olen kyllä tarjonnut viimiset 7kk oma tekemää, mutta aina kyllä antanut sitten kaupan vastaavaa kun ei ole se oma kelvannut :/ :xmas: Uuno minä :headwall: Noh, ei kai se nälkään kuole, ainakaan toivottavasti :| Nyt mä tässä taas varmaan hölmöilen kun annan sen syödä spaghettia omasta kädestä eikä se istu ruokapöydässä... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Mä olen kyllä tarjonnut viimiset 7kk oma tekemää, mutta aina kyllä antanut sitten kaupan vastaavaa kun ei ole se oma kelvannut :/ :xmas: Uuno minä :headwall: Noh, ei kai se nälkään kuole, ainakaan toivottavasti :| Nyt mä tässä taas varmaan hölmöilen kun annan sen syödä spaghettia omasta kädestä eikä se istu ruokapöydässä... :xmas:

Jotain hyötyä vissiin laiskuudesta, mä kun en ole koskaan viitisinyt tehdä pojalle omaa, jos ei kelpaa se mitä vanhemmat syö niin sitten olkoon ilman. :whistle:
Mutta kyllä se siitä varmaankin lähtee sujumaan kun äiti pistää stopin "nirsoilulle". ;)

Entä sitten vaikka syökin niitä? Liismaa 8kk ikäisten ruokia ennemmin ekaksi. Hyvä että SYÖ! Kun tuo meidän 1-vuotias ei ole syönyt kolmeen viikkoon juuri mitään muuta kuin maitoa :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä sitten vaikka syökin niitä? Liismaa 8kk ikäisten ruokia ennemmin ekaksi. Hyvä että SYÖ! Kun tuo meidän 1-vuotias ei ole syönyt kolmeen viikkoon juuri mitään muuta kuin maitoa :(

All right! Nyt tuli stoppi nirsoilulle! Ei enää purkkiakaan kaupasta ostettua, julistan sodan purkkiruokia vastaan
a010.gif
!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

All right! Nyt tuli stoppi nirsoilulle! Ei enää purkkiakaan kaupasta ostettua, julistan sodan purkkiruokia vastaan
a010.gif
!!!!!

tossa se mun hävinny pää nyt menee , keppihevosella :laugh: :laugh:

Meillä tuo tyttö huoli lusikan suuhun vasta 7kk:n iässä!! Ja siitä yks veeksi asti syötiin 5kk:n soseita!;) Että lapsia on monenlaisia. Pääasia että SYÖ ja KASVAA! Nyt tytöllä ikää 4vuotta ja erittäin hyvin on aina kasvanut ja syö nykyään sitä mitä muutkin. Itseasiassa on syönyt ainakin 2vuotta jo. Että ei kannata liikaa ressata!:) Purkkiruuatkin ovat täyttä ruokaa, anna ihan hyvällä omallatunnolla niitä, jos muu ei painu.

Meillä on molemmilla tytöillä alkanu jossain vaiheessa purkkiruuat tökkiin, siitä on ollu hyvä siirtyä normiruokiin ja taas on ruuat maistunu, eiköhän se siitä ja anna vaan itse syödä sormin sitä spaghettia.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix5:
Meillä tuo tyttö huoli lusikan suuhun vasta 7kk:n iässä!! Ja siitä yks veeksi asti syötiin 5kk:n soseita!;) Että lapsia on monenlaisia. Pääasia että SYÖ ja KASVAA! Nyt tytöllä ikää 4vuotta ja erittäin hyvin on aina kasvanut ja syö nykyään sitä mitä muutkin. Itseasiassa on syönyt ainakin 2vuotta jo. Että ei kannata liikaa ressata!:) Purkkiruuatkin ovat täyttä ruokaa, anna ihan hyvällä omallatunnolla niitä, jos muu ei painu.

Joo, ihan olet oikessa. Järki vaan lähtee senkin suhteen kun muut sitten niiiiin kummastelee miiiiiiiiiksi se eiiiiiiiiiiii syöööööööööööö normaalia ruokaa, jumalauta suksikoot suohon mun puolestani kummastelijat.. |O :kieh:

Ei meidänkään poika alkuun suostunut mun tekemiä ruokia syömään,mutta en tarjonnut muutakaan ruokaa niin ei mennyt kauaa kun alkoi maistua.
Minusta nuo purrki ruuat ei edes täytä vatsaa niinkuin omatekemä ruoka.
Mä loikkaan sotaan mukaan :D

Meidän likka kans ollut huono syömään. En viitsi rasittaa itseäni sillä et ruvetaan taistelemaan. Pääasia et jotain syö! En ole nähnyt yhtään koululaista joka syö vaan purkkiruokaa! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja MaidA:

Meidän likka kans ollut huono syömään. En viitsi rasittaa itseäni sillä et ruvetaan taistelemaan. Pääasia et jotain syö! En ole nähnyt yhtään koululaista joka syö vaan purkkiruokaa! :laugh:

Tai mennyt niissä vaipoissa kouluun. Tai tutti suussa.

nuorempi tyttö oli 11kk asti vain pelkällä äidinmaidolla, perunaa sai kyllä, sekä naudan ja possunlihaa. Mikään muu ei sopinut. Nyt on kuitenkin ihan hyvin kasvanut 3v :D

Kyllä ne sitten syö kun tulee nälkä, noita kausia kai tulee aina sillon tällön.

No näköjään on muitakin samanlaisia :)
Meillä 9½kk eikä syö mitään muuta, kun kaupan 5kk ikästen mössöä ja sitäkään ei läheskään joka päivä. Saattaa mennä viikkokin, että neitonen syö 1-4 lusikallista päivässä ruokaa.

Mä alotin ton lapsen syöttämisen ite tehdyillä soseilla. Aluksi meni ja ihan yhtäkkiä tuli stoppi. Ei vaan syöny niitä, eikä edes ollu ikinä kaupan soseita maistanu. Sitten, kun oli ollu 1½ viikkoo kokonaan syömättä, ostin kokeilun vuoksi kaupan sosepurkin. Meni hienosti alas ja vauhdilla. Söi niitä sitten aikansa ja nyt ei nekään maistu aina...

No toi roikkuukin tississä kiinni sitten senkin edestä :whistle:
Mä oon jo tuttunu näihin huonosti syöviin lapsiin. Meillä eka oli tosi hankala. Ekat 3 vuotta oli syöminen yhtä tappelua. Aina kuuli sitä "Kyllä se syö, kun nälkä tulee" No niinpä niin! Tyttö saatto oikeesti elää jopa useita viikkoja ihan muutamalla lusikallisella. Ei paljon lohduttanu kuulla tota kommenttia.
No tyttö täytti 3 ja alko jopa päivittäin syömään ruokaa =) Se oli suuri helpotus.
Nyt tyttö on 5½v ja on nälkänen koko ajan. Valittaa nälkää jatkuvasti, enkä oikeen tiiä millä ton täyttää?

Ei ne lapset nälkään itteensä tapa. Mä en jaksa enää ottaa stressiä(paitsi välillä ;) ) noiden syömättömyydestä. Kyllä ne joskus rupee syömään jopa liikaakin ;)

Yhteistyössä