huoh,kaikki mitä teen saa suoraan heitä roskikseen.....

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Tein perunamusia,sekä poronliha punaviinikastikessa,ei ne syö(lapset) he halusivat ne suklaa muuroja,mä sanoin ei,ensiks te syötte lämmintä ruokaa,ok,riita alkoi ja riita meni tappelun asti,esikoinen löy mua,huusi mä olen pahaa äiti,sekä kaikki kädet mulla nyt täynnä heidän kyniä,mä laitoin esikoista omaan huoneseen rauhoitumaan,mutta toinen alkoi huuta,olet pahaa,olet pahaa,mä haluan mummi tulee(kun mummi antaa aina periks)väärin se on,mutta noin hän osoita rakkautta,en mitään voi.....

No,nyt mäkin annoin periks ja ne syövät ne muuroja :headwall:
huoh...
T:Hullujen talosta

Ne tietää,että annat jossain vaiheessa periks niin uhmaa sua! ei sais antaa,ensin laitat esikon omaan huoneeseen ja käytte toisiinne käsiks ja sit lopuks annantki periks :headwall:

Toi poronliha punaviinikastikkeessa ei varmaan oo ihan lasten makuun. Eli heille maistuisi enemmän sellainen perusruoka, esim. lihapullat. Tai poronlihakin voi olla ihan ok, mut punaviinikastike?

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Toi poronliha punaviinikastikkeessa ei varmaan oo ihan lasten makuun. Eli heille maistuisi enemmän sellainen perusruoka, esim. lihapullat. Tai poronlihakin voi olla ihan ok, mut punaviinikastike?

ihan sama tässä pyörähti mielessä...

Meidän tytöt rakastaa punaviinikastiketta (kuin myös muroja) 3-5-ja7-vuotiaat

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
anteeksi, mutta tuolla periksi antamisella varmistat sen että ensi kerralla ne muksut alkaa huutamaan heti kun tarjoat sitä ruokaa...

No ei se niin mustavalkoista aina lasten kanssa elo ole, ettei sitä virheisiin joskus sorru itse kukin ja ihan mielellään anna vaikka luovutusvoiton joskus kun ei jaksa enää tapella joka kerta.

en mä tiedä mitä tehdä,se jatku ja jatku,mä en osaa kasvatta,olen varma paska äiti kun lapsetkin sanoivat kun annan aina periks tai sitten en osaa ruokaa tehdä :headwall:
Mä vaan haluan että ne syö jotain ees,kun ne voi olla koko päivää syömättä jos en anna siitä mitä he halua,en mä toki syöminen halua rajoita,mutta tollaista en halua kans antaa,mies ne toi ja meillä jo tästä oli 100kerta tappelu ettei mitää herkkuja tänne kiitos,ei autanut.....

Meillä kun ei ole kyse ruokalajeista, lapset ei söisi mitään jos niiltä kysyttäisiin, ei edes niitä kaikkien hehkuttamia lihapullia tai makaronilootaa. Ainaista taistelua on se syöminen, mun kehoitus ap:lle on tehdä monenlaista. Syökäät sitten tai ei, mutta hyvä on tottua maistelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:

Meidän tytöt rakastaa punaviinikastiketta (kuin myös muroja) 3-5-ja7-vuotiaat

Mun esikoisen herkkua on 1-vuotiaasta asti ollut esim. oliivit, marinoidut valkosipulinkynnet jne. Mutta keskimmäiselle herkkäkurkulle ei uppoa edes kaikki perusruuat. Eli ihan ensimmäiseksi meillä ei tarjota mitään punaviinikastikkeessa lapsille - vaan yksinkertaista kotiruokaa. Sitä voi olla myös riista- tai poronkäristys tai vaikka karjalanpaisti samoin kuin ne lihapullat, makaronilaatikot jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
en mä tiedä mitä tehdä,se jatku ja jatku,mä en osaa kasvatta,olen varma paska äiti kun lapsetkin sanoivat kun annan aina periks tai sitten en osaa ruokaa tehdä :headwall:
Mä vaan haluan että ne syö jotain ees,kun ne voi olla koko päivää syömättä jos en anna siitä mitä he halua,en mä toki syöminen halua rajoita,mutta tollaista en halua kans antaa,mies ne toi ja meillä jo tästä oli 100kerta tappelu ettei mitää herkkuja tänne kiitos,ei autanut.....

Ootko kokeillut tarjota samaa ruokaa uudestaan seuraavalla aterialla. Eli kun lapset ei syö, niin sitten seuraavalla ruualla syödään taas samaa sapuskaa. Ja pitää edes maistaa, maistamiseen ei riitä yks lusikallinen.

Mulla esikko on ollut helppo tapaus, tälle on uponnut melkein kaikki. Keskimmäinen on nirso, mut lisäksi saattaa jostain ruuasta jopa pitääkin, mutta silti sen oksentaa, kun se takertuu kurkkuun ja kyse ei ole allergiasta. Meillä siis syödään hyvin perusruokaa, sellaista, josta tiedän että se maistuu kaikille. Jos syödään jotain erikoisempaa, tehdään sitten kahdet eri ruuat.

he söivät sen kerran ravintolassa hyvin sen takia ajattelin kokeilla sen tehdä,vaikka mitä mä annan ei ne syö,koht aloitan disney hahmoja varma jauhelihasta tehdä,jos vaikka tollainen maistu

Meillä muuten yks kikka on ollut arabian muumilautaset, jossa muumiparat ovat hukkumassa ruokaan, ja ne pitää sieltä pelastaa. Kummasti uppoaa lusikka ja toinenkin, kun pitää saada pikku myylle ja kumppaneille happea.

Höh :|

Teepä niin, että et anna periksi. Sanot, että ruokaa tulee seuraavan kerran seuraavalla aterialla tai iltapalalla. :hug: :hug:

Meillä on sääntö että ensin pitää syödä ruoka, muuten ei tule jälkkäriä tai herkkuja. (Eikä jälkkäri siis ole välttämättä mitään tyyliin suklaata vaan voi olla vaikka omppu ...ennenkuin tähän joku tarttuu.) En pakota lautasta tyhjäksi syömään jos ei maistu, mutta maistaa pitää kaikkea ja syödä mun mielestä riittävä annos, muuten ei tule mitään spesiaalia. On tuo 4 v sen lopulta säännöksi hyväksynyt vaikka itsepäinen tapaus välillä onkin. =)

Ootko kokeillut tarjota samaa ruokaa uudestaan seuraavalla aterialla. Eli kun lapset ei syö, niin sitten seuraavalla ruualla syödään taas samaa sapuskaa. Ja pitää edes maistaa, maistamiseen ei riitä yks lusikallinen.

Mulla esikko on ollut helppo tapaus, tälle on uponnut melkein kaikki. Keskimmäinen on nirso, mut lisäksi saattaa jostain ruuasta jopa pitääkin, mutta silti sen oksentaa, kun se takertuu kurkkuun ja kyse ei ole allergiasta. Meillä siis syödään hyvin perusruokaa, sellaista, josta tiedän että se maistuu kaikille. Jos syödään jotain erikoisempaa, tehdään sitten kahdet eri ruuat.

kaikki kokeiltu jo,ei mulla voimia enää riitä sen ruoan kans....
mun esikko joskus söi kans kaikki :D ja nyt tämä on pahaa,siitä en syö ja aina näin,toka on hankala tapaus ruoan suhten

lapset vaan on joskus hankalia. Ja tosi monet pelleilee syömisen kanssa.
Tuskin ne nälkään kuolevat vaikka eivät söisikään, mun poika eli neljä kuukautta syömällä vaan aamupuuron ja iltapuuron kun päätti ettei halua syödä ruokaa :/ :headwall:

meillä kans sääntöjä,mutta kun näette ne ei toimi,koko talo räjähtä jos mä jotain säännöistä heille sanon :D

Kuka teillä määrää,aikuiset vai lapset?Tottakai lapsen kuuluu pistää vastaan kun vanhempi jotain määrää,mutta aikuisen pitää olla se aikuinen ja pitää kiinni siitä mitä on sanonut.

meillä kans sääntöjä,mutta kun näette ne ei toimi,koko talo räjähtä jos mä jotain säännöistä heille sanon :D

no sitten se talo räjähtää. mitä sitten ? sellaista se on joskus lasten kanssa.
mutta tuolla periksi antamisella teet itsellesi vaan hirveän karhun palveluksen, usko pois.
koita pysyä ensi kerralla päätöksesi takana :)

Ei ne toimi, koska sinä et pidä niistä säännöistä kiinni. Miksi lapsesikaan pitäisivät?

Yhteistyössä