Huoh.. Mies valitusta. Taas.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tää liittyy taas edelliseen kirjoittamaani ketjuun http://kaksplus.fi/keskustelu/t1643147

Päätettiin miehen kanssa tuolloin yrittää vielä kerran ja siitä ei ole aikaa edes 2 viikkoa. Kaksi päivää meillä olikin kivaa mutta sitten se taas muuttui äkäiseksi itsekseen.
Viime viikonlopun mies vietti meidän kanssa, eikä lähteny juopotteleen, vaikka hänen mieli kuitenkin kovasti teki. Sama juttu nyt tänään.. Mies tiuskii kun ei voi mennä juomaan. (en ole häntä kieltänyt) Minun piti tänään mennä viettämään ystävieni kanssa aikaa (olen viimeksi kesällä ollut) mutta mies on sitä mieltä ettei nyt lähdetä kun rahatkin on vähissä ja näistä pitää puhua ainakin kuukautta(!) ennen. Eipä mies ole minulle maininnut menoistaan kuukautta ennen kun menee johonkin, hyvä jos tunti ennen menojaan on ilmoittanut. Siis onko miehellä jonkinlainen riippuvuus alkoholista? Miksi sen noin kovasti tekee mieli juomaan? Sitä en ymmärrä. Olisi pitänyt vaan pysyä eron suhteen kovana, eikä taas antaa periksi..

Menee aikaa jos on tottunut 'lähtemään' joka vkl jonnekkin.
Ei ne muutokset hetkessä tapahtu valitettavasti.

Mites tuon "kuukautta ennen" ilmoituksen kanssa ? Onko kenties niin että sinä olet sanonut sillä tavalla ja perustellut miksi hänen ei pitäisi lähteä viihteelle 'noin vain'.

Ja hän ikään kuin heittää sen kommentin takaisin sinulle nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Menee aikaa jos on tottunut 'lähtemään' joka vkl jonnekkin.
Ei ne muutokset hetkessä tapahtu valitettavasti.

Mites tuon "kuukautta ennen" ilmoituksen kanssa ? Onko kenties niin että sinä olet sanonut sillä tavalla ja perustellut miksi hänen ei pitäisi lähteä viihteelle 'noin vain'.

Ja hän ikään kuin heittää sen kommentin takaisin sinulle nyt.

No en ole mistään kuukaudesta ikinä puhunut. Olen sanonut että jos viitsis pari päivää ennemmin sanoa menoistaan. (mikä ei kai ole liian paljoa vaadittu?)
Jos minun pitäis johonkin lähteä niin mies alkaa puhuun,että jos mentäis vaan yhdessä silloin kun lapsi hoidossa. Sitten kun miehelle tulee menoo niin tuo unohtuu..

on sillä ongelma.. mun isä on JUST tuollanen.. ite ryyppää ja rellestää ja sit ku sen vaimon pitäs mennä nii ei mihinkään... kuule nyt vaan meet!! ei sun sitä tarvi kuunnella et jää kotiin nökötään!! kerta se menee menojaan nii miks et sä sais mennä... mä ainaki menisin.. vituttaa mun isäki ku se on just tuollanen... arrrggh ja onko sit kiva istua kotona kyrpänaamasen äijän kans ku vois olla jossain kavereiiten kans pitääs hauskaa??!!! mene mene ja mene !!!!

ja vielä lisään että tosiaan kestää tottua siihen viikon loppuun ilman alkoholia.. tiedän sen itse ku ennen elelimme ukon kanssa railakasta opiskelia elämää.. eli joka viikonloppu bileet yms mut sit viimevuoden tammikuussa huomasin että oonki raskaana ja kyllä sillee sisimmässä suututti ku muut biletti ja ei päässy juomaan mutta kyllä se mieli on nyt aivan eri ku pieni ihana vaavi nukkuu tuossa vieressä.. vei aikansa enneku oppi siihen että hauskaa voi ilman viinakin ja vielä hauskempaa.. ja itellä se helpotti asiaa ku ajatteli sitä pikkusta masu asukkia <3. hyi yök en kyllä enää ikinä halua sellasta juoppo elämää mitä sillon oli!!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän täysin:
on sillä ongelma.. mun isä on JUST tuollanen.. ite ryyppää ja rellestää ja sit ku sen vaimon pitäs mennä nii ei mihinkään... kuule nyt vaan meet!! ei sun sitä tarvi kuunnella et jää kotiin nökötään!! kerta se menee menojaan nii miks et sä sais mennä... mä ainaki menisin.. vituttaa mun isäki ku se on just tuollanen... arrrggh ja onko sit kiva istua kotona kyrpänaamasen äijän kans ku vois olla jossain kavereiiten kans pitääs hauskaa??!!! mene mene ja mene !!!!

Mä oon lapsen kanssa aina jumissa kotona. Mies oli tänään töissä ja töiden jälkeen meni suoraan laittaan autoa ja tuskin tulee vasta kun myöhään illalla etten vaan pääse mihinkään..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä oon lapsen kanssa aina jumissa kotona. Mies oli tänään töissä ja töiden jälkeen meni suoraan laittaan autoa ja tuskin tulee vasta kun myöhään illalla etten vaan pääse mihinkään..

mikä mulkku!!! etkö sä saa ketään hoitajaa ??? esim lapsi mummille tai jotain..

Kuulostat ihan ku mun kaverilta jolla on justiinsa tuollainen mies.Tiedän kumminkin että et varmasti ole sama henkilö, taitaa vaan miehillä olla aika yleistä tuo viinan kanssa läträäminen ja unohdetaan perhe ihan tyystin :( Elä hanki toista lasta miehesi kanssa, helpompi sinun on nyt lähteä kun lapsiakin vasta yksi...Kuulostaa aika julmalta, mutta ei taida muu auttaa.

mikä mulkku!!! etkö sä saa ketään hoitajaa ??? esim lapsi mummille tai jotain..

Ei hoitajaa oikein saa, olis pitänyt kysyä aikaisemmin..

Ihan oikeesti, kuinka vanha sä olet? Anteeksi, mutta pakko kysyä.
Mulla oli vastaava kumppani muutaman vuoden (joo, tiedän liian kauan!) kun olin n.18-21v. Ja näin jälkeen päin olen miettinyt, miten tuhlasinkaan aikaani hänenkaltaiseen LUUSERIIN! Onneksi meillä ei ollut lapsia, mutta lähteminen silloin oli tosi vaikeaa (eka oikea poikaystävä). Kun pääsin vihdoin eroon juoposta, niin sain elämäni takaisin (oikeasti, tämä ei ole mikään fraasi) ja kun olin 26v. löysin elämäni miehen. Nyt meillä on kaksi maailman ihaninta lasta ja teemme yhdessä perheenä kaikkea mukavaa :) Usein viikonloppuna avaamme viinipullon lasten nukahdettua, mutta se onkin ainut alkoholi mitä juomme.

Joten ap, jätä se juoppo heti! Elämäsi ei siitä parane, ainoastaan huononee. Pelasta lapsellesi kunnon elämä ei-stressaantuneen-äidin kanssa. Oikeesti!

Voin jutella sinun kanssa yksityisesti jos laitat sähköpostin.

Tää liittyy taas edelliseen kirjoittamaani ketjuun http://kaksplus.fi/keskustelu/t1643147
Siis onko miehellä jonkinlainen riippuvuus alkoholista? Miksi sen noin kovasti tekee mieli juomaan? Sitä en ymmärrä. Olisi pitänyt vaan pysyä eron suhteen kovana, eikä taas antaa periksi..

No taisin kyllä jo edelliseen viestiisi vastata, mutta miehesi on mitä tyypillisin alkoholisti. Kaski tyypillista juttua on ne, että itse menee ja tulee, eikä huomaa asiaa, mutta toiselle perustellaan aina hyvin, vaikka sitten rahan puutteella, miksi hänen ei sovi mennä ja jos on juomatta, tekee siitä ison numeron
Äkäisyyden nimi on kuivahumala(syndrooma). Se on monesti läheisille vielä pähempi kestettävä kun ryyppääminen.

Mun mies oli kova menemään myös. Mä olin aina kotona. Ja voi auta armias jos mä halusin sen kerran vuodessa mennä jonnekin. Mies oli niiiiiin kateellinen jos mä pääsin "ryyppäämään" (en juuri juo, pari siideriä korkeintaan kykenen illan aikana" ja se JOUTUI olemaan kotona selvinpäin.

se kiukutteli aina viikon sen jälkeen.

Olen sanonut että jos viitsis pari päivää ennemmin sanoa menoistaan.

Ei se ole koskaan menossa mihinkään. Se siis ei tosiaan ole lähdössä ennen kuinj huomaa lähteneensä.
Alkoholistin ilta menee näin:
Se lähtee töistä kotiin ja soittaa vaimolle, että "kulta, mä tuun kuudeksi saunaan, käyn kavereiden kanssa terassilla" Kuudelta se huomaa että oli edellispäivänä saunassa, käy illalla vaan suihkussa, soittaa tulevansa yhdeksän uutisiksi. Yhdeksältä se huomaa, että kympiltäkin tulee uutiset, mutta ei enää viitti soittaa vaimolle, kun se on jo varmaan nukuttamassa lapsia. Kymmeneltä se muistaa, että kun on tilannu kalliin sanomalehden, niin lukee ne uutiset aamulla siitä. Sitten se joko kotiutuu sen sanomalehden kanssa, jos uskaltaa, kun on niin pettyny itseensä, tai jatkaa samantien vielä paripäivää, kun kerran mopo on jo karannu.
Ja ihan täyttä tpotta on, että se tosiaan uskoi vielä viideltä menevänsä kotiin saunomaan javiettämään laatuaikaa perheen kanssa. Ja itse se uskoi vielä menevänsä kotiin uutisiksi, sitä ei vaimo enää uskonu...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Olen sanonut että jos viitsis pari päivää ennemmin sanoa menoistaan.

Ei se ole koskaan menossa mihinkään. Se siis ei tosiaan ole lähdössä ennen kuinj huomaa lähteneensä.
Alkoholistin ilta menee näin:
Se lähtee töistä kotiin ja soittaa vaimolle, että "kulta, mä tuun kuudeksi saunaan, käyn kavereiden kanssa terassilla" Kuudelta se huomaa että oli edellispäivänä saunassa, käy illalla vaan suihkussa, soittaa tulevansa yhdeksän uutisiksi. Yhdeksältä se huomaa, että kympiltäkin tulee uutiset, mutta ei enää viitti soittaa vaimolle, kun se on jo varmaan nukuttamassa lapsia. Kymmeneltä se muistaa, että kun on tilannu kalliin sanomalehden, niin lukee ne uutiset aamulla siitä. Sitten se joko kotiutuu sen sanomalehden kanssa, jos uskaltaa, kun on niin pettyny itseensä, tai jatkaa samantien vielä paripäivää, kun kerran mopo on jo karannu.
Ja ihan täyttä tpotta on, että se tosiaan uskoi vielä viideltä menevänsä kotiin saunomaan javiettämään laatuaikaa perheen kanssa. Ja itse se uskoi vielä menevänsä kotiin uutisiksi, sitä ei vaimo enää uskonu...

LisaMariella taitaa olla omakohtaista kokemusta.

Yhteistyössä