huolestunut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiskä"

Vieras
Tänään kävin neuvolalääkärissä ja ei saanut sydänääniä kuulumaan.Nyt viikkoja tasan 12 ja lääkäri sanoikin, että ei välttämättä näillä viikoilla kuulu.Muutaman päivän päähän sain neuvolaan uuden ajan, niin koitetaan sitten kuunnella uudestaan.Jos ei löydy silloin, niin sitten toki ultraan.Jotenkin kuitenkin huolestuttaa, että onko kaikki ok...1,5 vkoa sitten kävin ekassa ultrassa ja sillloin oli kaikki pikkuisella oikein hyvin.
Miten muilla,onko kuulunut jo näillä viikoilla neuvolan laitteilla sydänäänet?

Mä en enää muista milloinka ne ensimmäiset äänet kuului, mutta sen muistan että läpi koko alkuraskauden sitä sykettä sai metsästää joka ikinen kerta. Jostakin kyljestä se aina sitten kaivettiin...mulla oli istukka kohdun etuseinässä kiinni ja vaimensi sitä sykettä tosi tehokkaasti.

Jälkikäteen mietin että siinä olisi voinut mennä hermostumisen puolelle moneenkin otteeseen jos olisin paremmasta tiennyt.

Mulla eka neuvolakäynti viikolla 10 ja th ei saanut sydänääniä kuulumaan. Sanoi että se on ihan normaalia ettei kuulu vielä niin aikaisin mutta ultrasi kuitenkin että nähtiin että siellä joku on..eikö tuo oo aika outoa että jätetään äiti murehtimaan sitä että onko se sikiö elossa vai ei?

Erittäin törkeää toimintaa neuvolasta! Olisi pitänyt päästä heti ultraan. Vastuutonta jättää ihminen huolissaan miettimään, onko kaikki kunnossa! Asutko ehkä Turussa?

Multa sydänääniä kuunteli kätilöopiskelija, viikkoja oli jotakin 11 silloin. Ja mihin tämä opiskelija laittaa anturin? Keskelle mahaa! Juuri näin, siinähän se kohtu niillä viikoilla onkin... HUoKaUS!

Neuvolat sucks.

Yhteistyössä