huolestutta kovasti kun raskauden aikainen stressi ehkä yhteydessä skitsofrenisriskiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
viimeinen 1kk ollut kauhea,olen ihan lopussa ja masentunut ja äärettömän stressaantunut,onko täällä vaikutusta vauvaan?
Nyt siis kaiken muun lisäksi huolehdin siitä että vauva ei kehity kunnolla koska minä stressaan...
Vaikuttaako ne stressihormonit oikeasti vauvaan syntymän jälkeenkin?

Ei ehkä kannata tulevilla riskeillä stressata itseään. Lapsen ja sikiön hyvinvointiin vaikuttaa niin moni asia. Keskity mukaviin asioihin, rentoudu, syö hyvin.. Kaikki mikä lisää sun hyvää oloa, tekee saman myös tulevalle vauvalle!

Minulla oli sama huolenaihe.
Olin koko raskaudeb ajan murheen murtama
(läheisiä sairastui ja kuoli) Ja kauhea RESSI talon rakennuksesta jne...
Ressi ja tuska aukasi paikkoja jo aikaisin.... sanottiin ettei se pysy sisällä loppuun asti mut vasta laskettuna päivänä syntyi.
On terve ja terhakka taapero!
Aika levoton kylläkin on ollu vauvana ja sen sanotaan olevan yhteydessä äidin ressiin.
Nyt yrität olla murehtimatta asiaa, se tuottaa vaan lisä ressiä.
Tutkimuksia on kaikenlaisia mut ei monikaan päde kuin yhteen miljoonasta ihmisestä.
Ole huoletta!

Kannattaa ehkä suhtautua hieman varauksella kaikenmaailman tutkimuksiin. Nykyisten tutkimusten mukaan mun olisi pitänyt kuolla jo about 30 vuotta sitten, koska äitini syötti mulle kaurapuuroa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Jep, jep.

Niitä korreloivia asioita kyllä löytyy. Esim. miehen ikä vaikuttaa skitsofreniariskiin varsin paljon.

miten niin?

No hitostako minä sitä tiedän. En ole asiaa tutkinut. Joku, joka on totesi skitsofreniariskin lapsella kasvavan sitä mukaa kun isä vanhenee. Tulee, jos on tullakseen.

Stressin pitää olla luokkaa sotatila tai läheisen kuolema, että se vaikuttaisi.

Lievä stressi vain parantaa lapsen valmiuksia käsitellä omia stressihormonejaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kannattaa ehkä suhtautua hieman varauksella kaikenmaailman tutkimuksiin. Nykyisten tutkimusten mukaan mun olisi pitänyt kuolla jo about 30 vuotta sitten, koska äitini syötti mulle kaurapuuroa.

oletko ollut stressaantunut odotusaikana?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

oletko ollut stressaantunut odotusaikana?

Alkuperäinen kirjoittaja kg:
Minulla oli sama huolenaihe.
Olin koko raskaudeb ajan murheen murtama
(läheisiä sairastui ja kuoli) Ja kauhea RESSI talon rakennuksesta jne...
Ressi ja tuska aukasi paikkoja jo aikaisin.... sanottiin ettei se pysy sisällä loppuun asti mut vasta laskettuna päivänä syntyi.
On terve ja terhakka taapero!
Aika levoton kylläkin on ollu vauvana ja sen sanotaan olevan yhteydessä äidin ressiin.
Nyt yrität olla murehtimatta asiaa, se tuottaa vaan lisä ressiä.
Tutkimuksia on kaikenlaisia mut ei monikaan päde kuin yhteen miljoonasta ihmisestä.
Ole huoletta!

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raskausajan stressi vaikuttaa ilmeisesti vauvan syntymäpainoon.
Minä stressasin koko loppu raskauden eksn kohdalla ja syntyi 2300g vaikka syntymäviikko oli 38

mun vauva oli 3400 vaikka stressasin koko raskausajan

Yhteistyössä