Huolettaako syksyn mahdollinen sikainfluenssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iisa83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iisa83

Vieras

Vauvasta haaveilevat, huolettaako tuo mahdollinen syksyllä tuleva uusi sikainfluenssa-aalto? Mä olen siirtänyt raskauden yrittämistä ko. taudin takia viime kesästä asti mutta nyt en haluaisi enää siirtää.

Rokotteen olen saanut tammikuussa ja jos nyt raskaaksi tulisin, olisin viimeisilläni raskaani siis juurikin loppuvuodesta, jolloin siis tuo mahdollinen sikainfluenssaepidemia on täällä taas. Ja rokotteen suojan sanotaan kestävän vain puoli vuotta...

Jos esikoislapsen hankkimisesta olis kyse, niin en alunperinkään olis lähtenyt siirtelemään raskautumista mutta kun yksi lapsi mulla jo on ja haluaisin siis jatkossakin olla hänelle äiti...Varsinkin kun tiedetään, että sikainfluenssa on raskaana oleville luultua paljon vaarallisempi.

Mitäs ajatuksia teillä muilla on tähän liittyen?

Itse olen raskaana ja EN ole ottanut rokotetta ja en aio sitä ottaa. Työpaikalla sen olisi ilmaiseksi saanut mutta en ottanut ja en ole katunut pätkääkään. Uutta aaltoa en usko tulevan ja itse olen sitä mieltä ettei sen sairastaminen olisi vaarallista sikiölle,vaarallisempaa olisi sen rokotteen ottaminen raskaana. Rokotteen sisältämien aineiden vuoksi. Rokoteessa on esim. elohopeaa ja eipä sitä kukaan äiti lapseensa toivottavasti tietentahtoen pumppaisi.
Tämä on minun mielipiteeni asiasta ja varmasti muilla on poikkeavia mielipiteitä.

Mielestäni on aivan käsittämätöntä että tuollasen pelon takia olet pitkittänyt mahdollisuuksia tulla äidiksi,aina on ollut ja aina tulee olemaan tauteja ja sairauksia mihin ihmisiä kuolee, se vaan on kiertokulkua.

Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
Rokoteessa on esim. elohopeaa ja eipä sitä kukaan äiti lapseensa toivottavasti tietentahtoen pumppaisi.

Haluaisin huomauttaa tohon, että samaa elohopeaa on suhun pumpattu lähes kaikissa rokotteissa jotka olet lapsena saanut.

Minustakin tuntuu hurjalta, että olet tosiaan pitkittänyt raskautumisyritystä tuon takia, mutta sinulla olevan omat syysi siihen.

Ja sitten mä olen rokottamisen kannalla, varsinkin kun tuo uutinen eilen kertoi itse taudin olevan niin moninkertaisesti vaarallisempi raskaana oleville. Vaikka tautia ei paljoa oliskaan liikenteessä en ainakaan koskaan haluaisi ajatella, että miksi en sitä ottanut ja suojellut lastani siten ja että läheiseni joutuisivat miettimään miksi kieltäydyin.

Rokotteen ottamisessa ei samaa riskiä ole, jos jotain tapahtuu niin en voi tietää mistä johtuu ja mielestäni parempi näin. Tuolta taudilta haluan itseäni ja lastani suojata!

Mä halusin ottaa rokotteen ensin ja yrittää raskautua vasta sitten, ettei mun tarttis ottaa raskauden aikana mitään piikkejä, mutta eihän toi rokote mua sit kumminkaan suojaa enää loppuraskaudessa, jos suoja tosiaan kestää vain 6 kuukautta. Ja siis riski sikainfluenssan aiheuttamiin komplikaatioihin sen tällä viikolla julkaistun tutkimuksen mukaan kasvaa 20. raskausviikon jälkeen.

No ei voi mitään..Täytyy toivoa, että mitään toista aaltoa ei tule. Toinen mahdollisuus on, että raskaana olevat rokotetaan syksyllä uudestaan.

Eilen tuli aamu-uutissa ( mtv3 ) vajaat 10krt varmaan tilastoja.

11,5% raskauden puolenvälin jälkeen sikainfluenssan saaneista äideistä kuoli sikainfluenssaan ja myös sama % 11,5 vauvoista kuoli joiden äiti oli puolen välin jälkeen sairastanut H1N1:n.

Kyllä se ehkä kannattaa ottaa tosissaan ainakin jos meinaa raskautua.

Tietoa ei ole kuinka moni vauva vammautuu sen takia tai saa myöhemmin vakavia ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
Rokoteessa on esim. elohopeaa ja eipä sitä kukaan äiti lapseensa toivottavasti tietentahtoen pumppaisi.

Haluaisin huomauttaa tohon, että samaa elohopeaa on suhun pumpattu lähes kaikissa rokotteissa jotka olet lapsena saanut.

Niin ja se elohopea ei todellakaan ole sitä kuumemittari elohopeaa vaan tämä elohopea lähtee elimistöstä pois! :kieh:

Enempiä aiheeseen kantaa ottamatta esittäisin semmosen toiveen, että sikainfluenssa-ketjuja ei avattais tänne kuumeilu-puolelle, kun tuolla yleisellä palstalla on aiheeseen liittyvät keskustelut ohjattu aina samaan paikkaan, ja modetkin ovat pyytäneet, että ne pysyisivät siellä.

Kiitos kaunis ja hyvää kevättä, tämä ei siis millään pahalla =) :flower:

Mä ymmärrän kyllä kans sen, että tällaiset yleisaiheketjut toivotaan aloitettavan yleispuolella. Mutta toisaalta jos katsoo niiden ketjujen sisältöä niin sinne on niin helppo heittää mitä tahansa kommentteja vieraana. Että siinä mielessä on ihan järkevää kirjoittaa jossain ketjussa siitäkin aiheesta täällä, vaikken itse kylläkään kantaa ajatellut aiheeseen ottaa. Ehkä vaan joku possunuhaketju pysyisi asiallisella tasolla, jos siitä pitäisi kirjoittaa omalla nimimerkillä.

:)

Catalia: Se nimettömyys-ongelma siellä toki on. Mutta sinne on joka tapauksessa modet perustaneet yhden keskusteluketjun, johon toivotaan kaikki kommentit aiheesta, ja jos siellä joku nimetön kirjottelee asiattomuuksia, ne viestit poistetaan.

En todellakaan tarkoittanut, etteikö täällä nimimerkillisten puolella pysyisi keskustelu asiallisena, vaan lähinnä sitä, että kun se aihe ajoittain lähtee vellomaan ja pyyhkii joka palsta-alueen yli, olisi mukavaa jos kaikki noudattaisi moderaattoreiden ohjeita ja tosiaan kirjoittaisi sikainfluenssasta sille varatussa ketjussa.

Juu mä ymmärsin BM mitä tarkoitit, taisi mun ulosanti olla vähän heikkoa :kieh:

Ei oo tosiaankaan mitään järkeä tuhannessa ketjussa jauhaa samoja asioita ja toki on hyvä noudattaa palstan modejen pyyntöjä pitää ketjut aisoissa.

Mukavaa lauantai-illan jatkoa!

Kyllä se rokotteen suoja on pitempi kuin puoli vuotta. Kysyin sitä silloin kun hain rokotteen. Minusta ne sanoi että vuosi... vai jopa kaksi? No, kuitenkin vähintään vuosi se oli!

Minä en viitsi ainakaan itseäni ahdistaa tällaisella tautipelolla, varsinkin kun rokotekin on otettu jo.