huoli masukista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mettiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mettiäinen

Aktiivinen jäsen
10.10.2005
1 491
0
36
mul on ollu nyt viikon verran aika kipee maha.Sellasta menkkamaista kipua joka on välillä tosi kovaakin.Liikkeitä on jo tuntunut mutta nyt ei oo ollu ainakaan pariin päivään mitään,tosin nyt on vasta vk 15 menossa.Tää on mun toinen raskaus.

Vuotoa ei kuitenkaan oo ollu.Mä oon vaan tosi huolissani et onkohan pikkunen vielä elossa.Raskausoireet jatkuvat kyllä vielä,pahoinvointi,rintojen arkuus ja vuoto.

En oo saanu nukuttua koko viikonloppuna tän asian takia,oliskohan ihan tyhmää käydä neuvolassa tai yksityisellä ultrassa tarkistamassa tilanne? :( :'( :'(

polille soitin ja sanoivat vaan että kun ei vuotoa ole niin tuskin on hätää.Taidan kyllä huomenna varata yksityiselle ultra-ajan,mua pelottaa ihan tajuttomasti.Nyt kipu on siirtyny jo selänpuolellekkin.Eikä oo mitään liikkeisiin viittavaakaan ollu.

Mua itkettää vaan :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
polille soitin ja sanoivat vaan että kun ei vuotoa ole niin tuskin on hätää.Taidan kyllä huomenna varata yksityiselle ultra-ajan,mua pelottaa ihan tajuttomasti.Nyt kipu on siirtyny jo selänpuolellekkin.Eikä oo mitään liikkeisiin viittavaakaan ollu.

Luulisin, että voisit käydä omalla neuvolan tädillä ja hän kuuntelisi sydänäänet, niin ei tarvitse olla enää huolissaan! Hali

Alkuperäinen kirjoittaja Minea:

Luulisin, että voisit käydä omalla neuvolan tädillä ja hän kuuntelisi sydänäänet, niin ei tarvitse olla enää huolissaan! Hali

voiskohan tonne neuvolaan soittaa ennen puhelintuntia?

Lepäile nyt niin hyvin kuin tuossa tilanteessa voi ja huomenna aamulla soitat välittömästi neuvolaan. Ihan ennen puhelintuntia. Eiköhän siellä joku vastaa ja kerro kuinka toimia. Äläkä anna heidän sanoa, että tuskin on hätää. Vaikka ei hätää olisikaan, niin sie olet taatusti jo aivan paniikissa ja silloin ainoa apu on nähä tai kuulla pikkuruinen.

Ja pikkuruisellesi sellaiset terveiset, että potkaiseppa äitiä oikein kovasti!!

Alkuperäinen kirjoittaja Minea:

voiskohan tonne neuvolaan soittaa ennen puhelintuntia?

Meillä ei ainakaan vastata muuten kuin puhelintunnilla, mutta voithan jättää viestin ja kertoa, että toivot neuvolan tädin ottamaan pikaisesti yhteyttä.

Itse en ole ollut raskaana, mutta sinuna ilman muuta soittaisin neuvolaan jo ennen puhelintuntia jos vain vastaavat! Julkisen terveydenhuollon puolella eivät usein ota tällaisia juttuja vakavissaan vaan pitävät äitejä/odottajia hysteerisinä tms., vaikka oireet vakavissakin asioissa saattavat olla hyvin yksilöllisiä. Mieheni siskolla oli pientä vuotoa viikolla 13, ja vaikka hän soitti asiasta terveyskeskukseen, neuvolaan ja päivystykseen moneen kertaan, siellä väitettiin sen olevan aivan normaalia eikä suostuttu ottamaan tarkastukseen. Lopulta hän vain meni ensiapuun, jossa selvisi että keskenmeno on alkanut ja vauva kuollut.

Nyt on käyty lääkärissä ja kyllä helpotti mieltä.Vauva voi hyvin ja oli oikein vilkkaalla päällä.Kyllä pääsi helpotuksen itku.Ultrattiin ja verikokeita ottivat,vielä pitäisi viedä pissakoe.Ei löytänyt kivulle syytä mutta sanoi että ei kyllä normaalia kohdunkasvuun liittyvää ole.Epäili sitten että josko kohdun kiinnike olisi revennyt ja aihettanut pientä vuota ja tuota kipua.

Myöskin tulehdus on vielä mahdollisuus,sehän selviää kun nuo kokeet on tutkittu.

Soitin muuten aamulla neuvolaankin ja yllättäen ei oma tätä ollut tänään paikalla ja toinen ei ehtinyt ottamaan vastaan :(

Yhteistyössä