Ä
"äitikkä"
Vieras
Meillä on siis 5kk vanha tyttövauva jonka vointi saa välillä mielen painimaan ikävien asioiden kanssa. Tyttö syntyi täysin yllättäen viikoilla 35+0 kun synnytys käynnistyi yöllä lapsiveden menolla. Sairaalassa huomattiin että hädin tuskin hengittää. Hätäsektiolla syntyi aamulla, hengittämättä mutta aika nopeasti kuitenkin saatiin virkoamaan. (2500 g ja 47 cm) Vietti ensimmäisen viikon teho-osastolla, saaden happea ja nenämahaletkussa. Kasvu on ollut koko ajan hyvää. Asia mikä minua huolettaa onkin sitten tytön kehitys, hän oppi juuri vasta tavoittelemaan lelua, ja joskus onnistuu jopa nappaamaan leluista kiinni jonka vie suuhunsa niinkuin pitääkin. Jalat nostaa ilmaan ja naureskelee varpaille. Lähinnä jokeltelee ja naureskelee. Ei yritä kääntyä kyljelleen saatikka vatsalleen. Lelujen tavoittelu on lähinnä ilman huitomista. Pitäisikö tässä nyt ihan oikeesti huolestua vauvan kehityksestä??
Tähän asti olen lähinnä nauttinut meidän aurinkoisesta neidistä mutta eilen kyläillyt tuttavani joka siis terveydenhoutaja sai minut huolestumaan että vauvalla ei olekaan ehkä kaikki kunnossa..
Sairaalasta kotiutuessa lääkäri sanoi että aika näyttää.. mutta mitään merkkejä ei ole että vammaa olisi syntynyt ja kuulemma hapenpuutteesta ei ollut missään vaiheessa kysymys vaan hengitys vaikeudesta ????????
Tähän asti olen lähinnä nauttinut meidän aurinkoisesta neidistä mutta eilen kyläillyt tuttavani joka siis terveydenhoutaja sai minut huolestumaan että vauvalla ei olekaan ehkä kaikki kunnossa..
Sairaalasta kotiutuessa lääkäri sanoi että aika näyttää.. mutta mitään merkkejä ei ole että vammaa olisi syntynyt ja kuulemma hapenpuutteesta ei ollut missään vaiheessa kysymys vaan hengitys vaikeudesta ????????