Huomenia... Kertokaa onko mun mitään mieltä... (taaperon nukkumisesta ja yötissistä taas)

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
...alkaa nyt tässä vaiheessa vetämään mitään unikoulua tuolle pojalle 1v2kk, joka ihan takuuvarmalla huutaa kurkku suorana sen 3-4 tuntia putkeen viikon ajan(ainakin) eikä ymmärrä että miksi äiti nyt yhtäkkiä ei annakaan enää yöllä maitoa vai jos vain odottaisin sinne 2 vuoden ikään että voisin pojalle selittää että iso poika ei enää öisin syö. Perhepedissä kun nukutaan, niin hyvinhän se siinä sujuisi...

Poitsu ollut ihan taukoamatta korvatulehduksessa, angiinassa, vatsataudissa, korvatulehduksessa, muuten vaan kovassa kuumessa, taas korvatulehduksessa 9kk:n iästä lähtien.... ja siksi oikeastaan on venahtanut tämä yöimetyksen lopetus, kun ei ole viitsinyt kipeää tai toipilasta lasta huudattaa (vai onko se vaan mun tekosyy.. :ashamed: :ashamed: )

Meinaatko, että 2-vuotias on jo niin iso ja järkevä, että hyväksyy tuollaiset selityset tosta vaan? 2-vuotiaan äitinä voin kertoa, et meillä ei ainakaan olla tällä hetkellä mistään samaa mieltä. Lapsi on erittäin uhmaikäinen ja sanoo joka asiaan eipäs ja pistää hanttiin ja temppuilee. Mä olen sitä mieltä, et mitä pitemmällä yöimetyksiä jatkaa, sen vaikeampi opitusta tavasta on päästä eroon. Sama juttu muissakin asioissa kuten tutti tai tuttipullo tms.

Kyllä tuon ikäinenkin jo ymmärtää ettei yötissiä tarvitse. Itse lopetin yöimetyksen lasten kohdalla noin 10kk iässä. Olin henkisesti varautunut aivan hirveään huutotaisteluun, mut kaikki sujuikin suht hyvin. Parina ekana iltana huusivat pisimmillään puoli tuntia ja se oli siinä. Halusin itse olla kuitenkin vierellä, en olisi kestänyt huudon kuuntelemista, jos esim isä olisi ollut siinä yksin. Meillä ainakin toimi ihan hyvin, et pidin sylissä, hyräilin ja laitoin tuttia suuhun. Siihen nukahti ja tyttö hassusti heräsi aina välillä kuin muistaen et hei pitikin huutaa :whistle: Sitten rauhoittui ihan viidessä minuutissa.
Tsemppiä sinulle!! Suurin muutos käy päässäsi, pysy lujana päätöksessäsi. Tiedät ettei lapsellasi ole hätää, tuon ikäinen osaa jo "kiukkuhuudon". Mutta jollei yöimettäminen itseäsi häiritse niin jatka, jos haluat. Päätöksen teet sinä itse =)

Meil tuo yö tissin jättö toistamiseen (11kk iässä) vaati sen 5 yötä huutamista.. 2-3 eka yötä huudettiin tosissaan ja seuraavat nyyhkytettiin! Vaatii äitiltä todella paljon, et ei yön tunteina helly!Ite olin kotiäitinä ni huudatin ite.. mut kannattaa myös harkita sitä, et menisitkö sä toiseen huoneeseen nukkumaan/lähet(lähette) reissuun tai sit et laps olis yökylässä (1-2 yötä).. mut ku tulee takasin on jokatapauksessa jonku yön huuto edessä.. "kokeiluvaihe"..

Yhteistyössä