Huomenna hammaslääkäri ja pelottaa aivan törkeästi, tsempatkaa minua ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nössö2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nössö2

Vieras
... Joo eli pelosta huolimatta varasin ajan ja sainkin sen suht pian. Huomenna olisi mentävä heti aamusta. Hammaslääkäripelkoni asteikolla 1-10 on varmaan luokkaa 8-9. Tiedän, etten ole ainut. Eihän se kivaa ole. Traumat on jäänyt, niin minkäs teet.

Ahdistaa, pelottaa, tärisyttää... jos saisin valita, niin ottaisin ilokaasua ennen sitä toimenpidettä!

Olen kuitenkin (vain ilokaasun voimin) synnyttänyt nainen ja synnytystä en pelännyt sitten yhtään. Annoin kivun viedä. Sattuuko hammaslääkäri muka vähemmän , kuin synnytys? (ne tulee repimään ja poraamaan aivan sikana)! Mulle ei ole aikasemmin paikattu mitään , mutta nyt oon menossa korjattavaksi.

:'( Minkälaisia juttuja kannattaa miettiä siellä hammashoitolassa, jotta saisin ajatukset muualle ja aika menisi mahdollisimman nopsaan?

se kipu on erilaista.. ite olen pelkopotilas asteikolla 1-10 on arvo vähintään 15.. sain ennen viisurin poistoa reseptin diapamiin, ja puudutusta laitettiin huimat määrät.. se auttoi kyllä.. ja hammaslääkärille pitää sanoo et on pelkopotilas niin osaa ottaa sen huomioon

Hammaslääkärillä sattuu vähemmän kuin synnytys ja ilokaasulla olen ihan hyvin pärjännyt synnytyksessä. Sano ääneen, että pelottaa, niin lääkäri osaa antaa sulle aikaa ja kertoa kaiken mitä haluat tietää. Mua ei pelota hammaslääkärissä, mutta ei se mikään hierotapöytä ole.:) Mä revin iloni siitä, että saan olla hetken rauhassa ilman lapsia ja kellosta näkee, milloin piinapenkki päättyy, toisin kuin synnytyksessä.:)

Mie kuuntelin nappikuulokkeista musiikkia, nii ei kuule niitä kaikkia mahdollisii rusahduksii ja poran ääniä :D Pelotti kyllä niin perkuleesti, mut sit ku se oli ohi nii naama turvonneena kaikest puudutusaineist teki miel halata ja hyppiä sitä hammaslääkäriä päin, kun eihän se niin kamalaa ollutkaan. Ja ei sattunut enää mihinkään! Se on vähän sama kun synnytys, eteenpäin vievää kipua, lopussa helpottaa. Mutta helvetin paljon helpompi juttu...... Pyytää tarpeeks puudutusta ja odottaa kunnolla että ehtii se puudutus vaikuttaa. Kyllä on mahtava fiilis kun nousee siitä tuolista :)

Hammaslääkäri voi kirjoittaa sulle rauhoittavan lääkkeen, jonka otat ennen hammaslääkäriin menoa. Tai voit mennä hammashoitoon, jossa saa ilokaasua hoidon ajan.

Mä olen aina aikaa varatessani kertonut pelostani, ja aina on löytynyt lääkäri joka ymmärtää pelkoni ja toimii sen mukaan. Jos multa löytyy vaikka useampi paikkausta tarvitseva reikä/reiän alku, saan jokaiselle paikkauskerralle oman ajan. Näin mun ei tarvitse kerralla istua pitkää aikaa paikattavana.
Puudutusta saan aina riittävästi, ja hammaslääkäri muistaa myös toimenpiteen aikana kysyä, onko lisäpuudutukselle tarvetta. Ja lisää laitetaan jos tarvitsen.

Suosittelen että ihan rohkeasti kerrot sinäkin pelostasi :) Osaavat sitten toimia sen mukaan. Tsemppiä!

Ja minäkin muuten olen kaksi lasta ilman kivunlievityksiä synnyttänyt ja synnytyksiä en ole pelännyt. Että tuo synnytyskin on hammaslääkärikäyntiin verrattuna helppo homma :D

hammaslääkärissä käynti ei ole nykyisin kamalaa. Sulla ei ole kokemusta mistään toimenpiteestä aikaisemmilta ajoilta eli kamalia kokemuksia sulla ei ole eikä tule olemaankaan nykyaikana. mistä tiedät että on korjattavaa, jos et ole käynyt? Nykyään ei revitä hampaita noin vain muuta kuin viisurit. jos on paikattavaa niin puudutetaan pintapuudutus ennen kuin pistetään oikea puudutuspiikki. Sitten porataan reiän kohta siistiksi. laitetaan paikka-aine ja hiotaa siistiksi. Ei satu. poraaminen saattaa vihlaista, mutta harvoin, jos puudutetaan.

mul on huomen laser-käynti ekaa kertaa ja oon kauhusta kankeena. en ota puudutusta- pelkään sitä etuhampaisiin ihan sikana....apua. onko kukaan käynyt laserissa, sattuuko???????

mua pelottaa hammaslääkäriin menossa eniten se, että jos/kun on uus lekuri ja ei tiiä millanen se on.. eli ihan sama vaikka kuinka ottas kipeää, jos vaan on hyvä lääkäri joka osaa vähä "lässyttää" ni hyvin menee :D mietin aina, että se on vaan kipua, joka kestää niin vähän aikaa verraten hammaskipuun, joka ei lähe.. sitäpaitsi paikkauksessa ei ota muu kuin puudutuspiikki hieman kipeää..

-Selvisin hengissä, mutta nyt särkee kun hammas on revitty . Hammaslääkäri oli todella miellyttävä ja ymmärtäväinen. Silti mun kädet (ja perse) hikoili tuon aikana aiiivan sikana. Mutta siis ei sattunut, kiitos puudutusten. Ja tottakai inhottavaa se oli, mutta meni suht nopsaan . Nyt tosiaan särkee ja jomottaa tuohon mistä hammas irrotettiin ... pitää varmaan kohta ottaa joku lääke =/
Mut uskon että tuolla, millanen lääkäri on vastassa niin on suurin merkitys niinkuin joku tuossaa jo sanoi. Ja se lekuri pölisi hassuja siinä koko ajan niin vielä parempi !

Muakin pelottaa joka kerta. ja kohta taas mentävä : / Mut aion taas pyytää puudutusta niin maan perhanasti eikä yhtään saa sillä inhottavalla tikulla kaivella ennenku on puudutus laitettu. Kyllä sen sit kestää kun ei satu.

Yhteistyössä