Huomenna karaokea laulamaan kavereiden kanssa, mutta ääni on käheänä kurkkukivun vuoksi. Mikä voisi auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoilaaja_38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoilaaja_38

Vieras
Tätä ollaan odoteltu jo useampi vuosi, kun entisten ystävien kanssa lähdetään juhlimaan. Ääni ei kuitenkaan oikeen kule nyt, kun on ääni niin käheänä. Onko minään vinkkejä, joilla voisi saada äänen taas kulkemaan?

Keitä vettä ja laita sekaan hunajaa, juo lämpinänä/kuumana, laulunopettajani suositteli juomaan flunssan iskiessä, koska sanoi hunajan hoitavan ääntä.

Huomenna voisin käydä ostamassa rommipullon ja sitä hiukka hörppiä ainakin alkuun. Kyllä huomisesta vielä mukava päivä tulee! Hyvällä porukalla laulamaan. :)

lisäys vielä edelliseen: kun alat laulamaan, aloita varovasti ja pidä mikkiä tarpeeksi lähellä, jottet joudu "huutamaan" ääntäsi heti alussa käheäksi, monissa karaokepaikoissa on kova meteli ja huono monitori itse esiintyjälle, niin että laulaja ei kuule kovin hyvin itse mitä laulaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoilaaja_38:
Tätä ollaan odoteltu jo useampi vuosi, kun entisten ystävien kanssa lähdetään juhlimaan. Ääni ei kuitenkaan oikeen kule nyt, kun on ääni niin käheänä. Onko minään vinkkejä, joilla voisi saada äänen taas kulkemaan?

Toiv sulla paranee ajoissa. Mulla viime su alko kurkkukipu ja nyt ei oo äänestä tietoakaan. Mulla kyl lähtee jos on lähteäkseen. Vaikka jois hunajavettä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoilaaja_38:

Toiv sulla paranee ajoissa. Mulla viime su alko kurkkukipu ja nyt ei oo äänestä tietoakaan. Mulla kyl lähtee jos on lähteäkseen. Vaikka jois hunajavettä tms.

Voi että. Itsekkin voisi kokeilla tuota hunajavettä ja tuota rommia myös. Toivottavasti sinullakin ääni paranee pian, se on todella inhottavaa kun menee ääni.

Yhteistyössä