Huomenna lääkäriin vai voiko odottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
tiistain lääkärineuvolaa? Vauvalla 4kk oli pari viikkoa sitten flunssa, kuten muullakin perheellä. Lämpöä yhtenä iltana ja räkäisyyttä, toinen silmä rähmi. Silmän rähmiminen meni ohi ja muutenkin vauva on ollut ihan normaali, syönyt ja nukkunut. Mutta nyt se silmä alkoi taas vuotaa ja rähmiä, aamulla oli nenä tukossa ja vähän on levottomampi kuin yleensä, nukkuu ja syö kuitenkin hyvin. Soitanko jo huomiselle aikaa vai voiko mielestänne odottaa kun tiistaina on kuitenkin lääkärineuvola?

silmän rähmintä ei ole kauhean vaarallista.. voit itse vaikka huuhdella sitä keittosuolatipoilla.. niitä saa apteekistä sellasia pieniä yksittäispakattuja tippajuttuja.

silmän rähmintä ei ole kauhean vaarallista.. voit itse vaikka huuhdella sitä keittosuolatipoilla.. niitä saa apteekistä sellasia pieniä yksittäispakattuja tippajuttuja.

Tiedän, vauvalla rähmi silmä syntymän jälkeenkin ja keitetyllä vedellä puhdistin ja nyt tuo nuhan yhteydessä alkanut rähmiminen meni ohi keitetyllä vedellä, mutta nyt tosiaan alkoi uudestaan ja silmämuna on aavistuksen punainen, selvästi tulehtuneemman oloinen. Lisäksi epäilyttää että onkohan korvatulehdus kun välillä haroo korvaa.

mun 1v haroo korviaan vähän päästä kun on väsynyt, joten se ei kerro yhtään mitään onko korvatulehdusta.. kannattaa seurailla tilannetta, tiistai ei ole kovin kaukana, etenkin jos lapsi muuten voi hyvin.

Kaikki tuon ikäiset haroo korvaa, tai siis lähinnä päätä, on uusi taito kun käsi toimii paremmin kuin ennen :) Jos olisi korvatulehdus, taatusti itkisi ja kovaa. Kyllä te varmaan pärjäätte tiistaihin asti jos ei muuta tule. Ja muistaakseni silmätulehduksesta sanotaan (sairas lapsi -sivustolla) että lääkettä vasta sitten jos ei kotikonstein mene parissa päivässä ohi. Meidän tytöllä muuten rähmii silmä aina kun flunssassa, joillakin niin käy herkemmin kuin muilla...

Kaikki tuon ikäiset haroo korvaa, tai siis lähinnä päätä, on uusi taito kun käsi toimii paremmin kuin ennen :) Jos olisi korvatulehdus, taatusti itkisi ja kovaa. Kyllä te varmaan pärjäätte tiistaihin asti jos ei muuta tule. Ja muistaakseni silmätulehduksesta sanotaan (sairas lapsi -sivustolla) että lääkettä vasta sitten jos ei kotikonstein mene parissa päivässä ohi. Meidän tytöllä muuten rähmii silmä aina kun flunssassa, joillakin niin käy herkemmin kuin muilla...

lapsi ei välttättä itke ollenkaan korvatulehduksen puhjetessa. Itselläni on tästä kokemusta: kun olin 1-3 vuotias, korvatulehduksia puhkesi koko ajan. Antibioottikuuri resepti lappuja löytyy varmaan läjäpäin jostain varastosta. Mutta vanhempieni mukaan en itkenyt kun minulla oli korvatulehdus. Olin vain hiljaa lattialla ja lopetin leikkimisen.

Yhteistyössä