huomenna ruokakauppa päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsia kolme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lapsia kolme

Jäsen
08.01.2009
451
0
16
Mitäs laitatte perheelle pöytään lähitulevaisuudessa.
Minä huomenna aamulla ruokakauppaan ja tässä samalla väsään kauppalistaa. Aattelin suurinpiirtein näin:

to makkarakastike ja perunat, tuoresalaatti
pe lohikiusaus, kaalisalaatti
la lasagnea, porkkanaraastetta
su palapaisti ja perunat, kaalisalaatti, puolukkasurvos jälkkäriksi jätskiä
ma makkarakeitto

Alkuperäinen kirjoittaja heppuli:
en oo ajatellu...tosi huono keksii moneks päiväks ruokia =(

Niin mäkin. Siks meillä onkin jauhelihakastiketta viisi kertaa viikossa kun en osaa sitten muuta ostaa kun kaupassa äkkiä koitan pähkäillä että mitäs söis. :D

varmasti säästyy rahaa kun ei joka päivä käy kaupassa pyörimässä että mitäs tänään söis.. oon kyllä huono kans suunnitteleen pitemmälle ajalle ruokia, pari päivää korkeintaan. ap oli ihanasti ajatellut salaattkin valmiiks. mä teen nekin tyylillä "mitä kaapista löytyy"

Siis jo ihan perusruoista saa keksittyä moneksi päiväksi ruoat ettei tarvitte olla jauhelihakastiketta 5 kertaa viikossa.

Ja hyvät naiset teillä on netti käytössä joka pursuaa ruokaohjeita!

Alkuperäinen kirjoittaja ääh:
miten te jaksatte? mä ostan aina, mikä on tarjouksessa tai puoleen hintaan ja sitten väännän siitä jotain

Helpottaa minusta kummasti, kun suunnittelee etukäteen.
Ja ainahan sitä voi muokata tarjousten, fiilisten ym. mukaan, jos siltä tuntuu.
Minusta ainakin siinä säästääkin, ja tuleepa helpommin syötyuä monipuolisemmin, kun että mennään aina kauppaan ja ostetaan jauhelihaa ja makkaraa vuoropäivinä, mihin meillä mennään jos ajatuksena on ostaa "vaan jotain".

Ap kysymykseen vastaan että ensviikolla (la - pe)

Porsaan kyljykset (perinteinen tapa) + perunat
Jauhelihakastike Bolognese + spagetti
Kiireisen broilerinfileet
Jauheliha-kasvispata
Hunajainen lohikiusaus
Uunilenkki kasvispedillä + perunamuusi
Kalapuikot, valkokastike kananmunalla + perunat

Ja en ois oikeesti uskonut, jos en kauppakuiteista seurannut miten paljon kalliimmaksi sen "kaupassa pyöriskely" tuli.
Ja meillä ei broilerinsuikaleet ja kermaperunat enää kelpaa. Se oli nimittäin niin helppo valinta. Ja sit se jauhelihapaketti toiseksi ja sit ylihuomenna taas kauppaan :headwall:

Yhteistyössä