huomenna saattaa raikua a-klinikka ku meen sinne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
saatana, tänään selvisi että sieltä lääkäri on kirjoittanut ihmiselle jolla ei ole huumeongelmaa 8mg vahvuisia suboxoneja joita se ihminen nyt sitten myy eteenpäin :headwall: :headwall:
meen huomenna ja haluan puhua itse lääkärin kanssa ja jos ei suostu kyllä poliisit on kiinnostuneita lääkäristä joka välittää huumavia lääkkeitä ihmiselle joka niitä ei tarvitse, käytä ja tuohon määrään jo kuolisi

No, siellä klinikalla tuskin on mikään avoimien ovien päivä, että suurella todennäköisyydellä et pääse sisällekään, tai ainakaan tosta noin vaan lääkärin juttusille. Ja jos pääsisitkin, niin onko sulla jotkut yhteistyöluvat olemassa? Ilman niitä se tuskin alkaa mitään palautetta kuuntelemaan kenenkään lääkityksistä. Vastuutonta ja epäammattimaista toimintaa tuo lääkäriltä kyllä on, mutta suosittelen puhelinsoittoa kuitenkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Suotta menet. Ei se saa puhua sulle asiasta mitään vaikka haluaisikin. Itse asiassa ei saa kommentoida mitään.

ja minulle neuvottiin ihan lääkintähenkilökunnan puolesta että pitää mennä, jos a-klinikka ei itse ota asiaa hoidettavakseen menee se poliisille. että mitä tässä uskoa nyt

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Kummallinen lääkäri kun toimii noin. :o

on vielä osastolääkäri :kieh:

Ei mitään oikeutta tuommoiseen tekoon.Väärin toimi.Ties miten kauan antanut . Miten itsellesi selvisi että antanut ? Ihan hyvä sun hoitaa homma jos vain mahdollista.Ties vaikka tällä osastonlääkärillä on enemmänkin tällaista toimintaa.

Ei mitään oikeutta tuommoiseen tekoon.Väärin toimi.Ties miten kauan antanut . Miten itsellesi selvisi että antanut ? Ihan hyvä sun hoitaa homma jos vain mahdollista.Ties vaikka tällä osastonlääkärillä on enemmänkin tällaista toimintaa.

perjantaina saanu tämän ressun. selvisi tänään ihan vahingossa kun törmäsin tuohon ihmiseen kaupungilla

Suotta menet. Ei se saa puhua sulle asiasta mitään vaikka haluaisikin. Itse asiassa ei saa kommentoida mitään.

ja minulle neuvottiin ihan lääkintähenkilökunnan puolesta että pitää mennä, jos a-klinikka ei itse ota asiaa hoidettavakseen menee se poliisille. että mitä tässä uskoa nyt

Lääkäreitä sitoo vaitiolovelvollisuus. Paitsi jos satut olemaan alaikäisen huoltaja tai toisen henkilön virallinen "edunvalvoja" (tai joku vastaava... holhooja?).

perjantaina saanu tämän ressun. selvisi tänään ihan vahingossa kun törmäsin tuohon ihmiseen kaupungilla

Lähinomainen tai sukulainen ei ollut kyseessä.Yritä nyt kuitenkin jotenkin saada informoitua miten osastonlääkäri oikein toimii.Siinä teet oikein että kerrot asiasta.Ei tuommoista tarvi salata.Vakava juttu.

Mitä sä teet, Plääh, työksesi..? Työskenteletkö siis jotenkin tämän ihmisen kanssa(tai jossain mikä häneen liittyy), joka oon väärää lääkettä haltuunsa saanut vai miksi asia koskee sinua..? Anteeksi utelut, mutta rupesi taustat kiinnostamaan. Sen verran erikoislaatuisen kuuloinen tapaus..

Näin on. Lääkäri on vaitiolovelvollinen eikä voi puhua sulle toisen potilaan asioista. Kuunnellahan se toki voi mitä sulla on sanottavaa...Typerästi tekee toki lääkäri, jos noin vain lääkityksiä määrää. Mutta toisaalta oletko aivan varma, että tiedät koko totuuden? Ei huumeongelmaa välttämättä aina myönnetä läheisille ja jos on A-klinikan hoidon piirissä niin sielä saattaa kuitenkin olla hyvinkin tiedossa kyseisen henkilön asiat ja ongelmat. Sun ja lääkärin tiedot ei välttämättä ole lainkaan samat...Ikävä juttu, että niitä lääkityksiä myydään eteenpäin, mutta siihen se lääkäri ei oikein pysty vaikuttamaan. Tietysti voi olla lääkettä kirjottamatta, mutta aina sekään ei ole ratkasu. Joku saattaa oikeasti tarvita ne lääkkeensä.

Kysyitkö tältä henkilöltä, että mitä hän on selittänyt lääkärille itsestään saadakseen nuo lääkkeet ja tiedätkö millainen sairaskertomus hänestä lääkärillä on ja voiko hänellä olla jotain jota et tiedä ja joka vaatii nuo lääkkeet, vaikka hän sitten jättääkin ne syömättä ja myy ne eteenpäin.

Vai onko hän vain pyytänyt reseptiä lääkäriltä ja lääkäri sanoi ok minä kirjoitan, paljonko laitetaan.

Mietin, että oletko varma tämän henkilön luotettavuudesta totuuden puhujana, sillä jos on asiassa jotain sellaista takana mitä et tiedä lääkäri voi syyttää sinua kunnianloukkauksesta.

Mä en usko, että poliisia kamalasti kiinnostaa noin vain tutkia jonkun lääkärin potilaalle määräämää lääkitystä. Nekään ei voi arvoida sitä onko lääkitys todella määrätty tarpeeseen vai ei. Nekään ei saa kyseisen potilaan tietoja hoidosta. Mutta poliisia kiinnostaa kyllä varmasti se henkilö joka reseptilääkkeitä myy...Lääkäristä voit tehdä valituksen esim. ylilääkärille tai muulle hoitopaikan ylemmälle taholle.

Mä nyt kuitenkin ihan ensiksi kyseenalastaisin sen mikä on totuus. Päihdeongelmaisen totuus kun voi olla mikä vain. Ei millään pahalla päihdeongelmaisia kohtaan, mutta itse alalla työskennelleenä sitä on nähnyt kaikenlaisia totuuksia lähipiirille.

Soita suoraan poliisille, koska lääkärillä tosiaan vaitiolovelvollisuus ja vaikka ei olisikaan, niin tuskin alkaisi asiasta keskustelemaan.. Korkeintaan kohauttelee olkiaan..

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Soita suoraan poliisille, koska lääkärillä tosiaan vaitiolovelvollisuus ja vaikka ei olisikaan, niin tuskin alkaisi asiasta keskustelemaan.. Korkeintaan kohauttelee olkiaan..

Ihan rehellistä vastausta toivoisin, että soittaisitko itse tilanteessa, jossa et tiedä muuta kuin yhden osapuolen "totuuden"

Etkö ensin rauhallisesti selvittäisi tämän henkilön kanssa asiat ja ottaisi selvää tiedätkö oikeasti kaiken tästä henkilöstä.

Sillä ainakaan minun mielestäni huumeita myyvän ihmisen sanaan ei paljon ole luottamista.

no poliisille tuo asia kuuluu.

Ei kannata sun näyttää naamaa siellä. On kyse meinaan sellasista ihmisistä että kannataa oma selusta aina turvata.

Älä nyt mee leikkiin mitään sankaria vaan suoraan poliisille huomenna.
Ne tutkii ressut mitä on määrätty.

Älä tosiaan missään nimessä nokkaa työnnä näkyvästi tohon asiaan.