Huomenna soitto neuvolaan.. ( vähä nurinaa anopista )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Tuollanen punnailu on SAIRASTA! ja jo toi että likka haluaa itte on JÄRKYTTÄVÄÄ!!

Järkyty: meillä molemmat lapset haluavat käydä vaa'alla, esim. joka kerta kun ollaan isovanhempien luona.
Eikä taatusti olla mitään painontarkkailufriikkejä...

Meillä 5 v käy melkein joka päivä -mutta en mä sitä tarkkaile. Lapsi itte toteaa mitä vaaka näyttää, ei sen kummempaa.

Mutta jos alkaisin kyttäämään että paljonko se näyttää enemmän minkäkin kyläreissun jälkeen, niin olisin aika kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Tuollanen punnailu on SAIRASTA! ja jo toi että likka haluaa itte on JÄRKYTTÄVÄÄ!!

Järkyty: meillä molemmat lapset haluavat käydä vaa'alla, esim. joka kerta kun ollaan isovanhempien luona.
Eikä taatusti olla mitään painontarkkailufriikkejä...

No samma här, meillä 15v poika punnitsee itsensä päivittäin, ja voi sitä riemua kun on tullut kilo LISÄÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tyttö haluaa jäätelön lisäksi myös kakkua. Sanon että " sinulle oli jäätelö ja meille muille pala kakkua." tytöllä naama kääntyy ja alkaa märinä. Anoppi jyrää mun kiellon ja antaa mun kääntäessä selän palan kakkua.
No voi kamala.

Musta tuntuu että sua risoo anoppi nyt muutenkin ja saat tästä vaan tekosyyn. Älä ota lastasi kiistakapulaksi vaan selvittä itse välit anoppi kanssa.

meil o ihan hyvät välit anopin kans noin muuten ja anoppi on erittäin kiltti ihminen, ehkä vähä liianki. Ei oikein halua kieltää mitään. Se ehkä se ongelma onkin.

viimeks kun sanottiin tosta herkkujen vähentämisestä niin vastas et " kyllä se ne tarhas juoksee pois"

Kilo painoa tulee helposti lisää, jos syö suolaista ruokaa. Itse olen huomannut myös sen, että kovemman liikuntasuorituksen jälkeen painoa voi olla seuraavana päivänä parikin kiloa enemmän. Ei siis tarvitse olla ollenkaan siitä kyse, että ruuassa olisi ollut kaloreita enemmän.

siis miksi anoppia nyt syyllistetään tässä, jos siellä van sillointällöin käydään eikä asuta ? Kotona se lihomiset ja laihtumiset syntyy. Ei siitä satunnaisesta extrakakkupalasta anopin luona kyläillessä...

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaisit lapsesi itse:
Minkä IHMEEN takia teidän lapsi on noin paljon mummonsa hoidettavana, jos se kerran sinua häiritsee??

Totta ja siis muutenkin to-la. Kumma mummo kun jaksaa noin paljon pitää ja te raaskitte antaa. Älä ihmeessä pidä noin kauaa mummolla jos painokin nousee.

ja mä oon ite ollu isokokonen aina ja koulukiusattu koko ala-asteen koostani. haluisin vain ettei tytöllä olis samaa kohtaloo, vaikkakin voidaan kiustata ihan muusta syystä.

samalla haluisin myös tietää mitä mä itse teen väärin.

mä en käske tyttöö puntarille enkä käy hysteerisesti siinä. käyn siinä ja totean et ok. ja asia selvä.

ja mä oon ite ollu isokokonen aina ja koulukiusattu koko ala-asteen koostani. haluisin vain ettei tytöllä olis samaa kohtaloo, vaikkakin voidaan kiustata ihan muusta syystä.

mä en käske tyttöö puntarille enkä käy hysteerisesti siinä. käyn siinä ja totean et ok. ja asia selvä.

Ja parempi et sairastuu syömishäiriöön?

Alkuperäinen kirjoittaja jusy:

siihenhän mä pyrinki tietenkin!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja jusy:

siihenhän mä pyrinki tietenkin!! :headwall:

No tolla menolla se on todella varmaa!

En usko et satunnaisista käynneistä lihoisi pysyvästi kovin paljon. Mut minäkin olen tehny molempien puolten isovanhempien kans säännöt selväks, että pitävät samat rajat kun me (mm. just karkki asiat ym). Ja ollaan sanottu suoraan et jos ne rupee sooloileen niin ei sit voida jättää hoitoon. Hyvin toimii homma. Et keskustelua. Mä ymmärrän ihan täysin et suututtaa jos siellä annetaan herkkuja ym koko ajan..

Enemmän mä pitäisin ongelmana sitä, mitä ja miten paljon lapsi syö kotona, miten paljon liikkuu, jne.
Kotona lihotaan, ei kylässä.

Totta! Kotona sitä lihotaan eikä kyläreissuilla koska eiväthän ne kyläilyt sentäs jokapäiväistä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaisit lapsesi itse:
Minkä IHMEEN takia teidän lapsi on noin paljon mummonsa hoidettavana, jos se kerran sinua häiritsee??

no mummo asuu 250km päässä ja ei täs useinkaan tavata noin muuten.

HEI HALOO, PAINON KUULUUKIN VAIHDELLA!
On täysin normaalia että se vaihtelee jopa päivän aikana kilon kaksi :headwall:

Mut juu, syytä sinä vaan anoppia :headwall:

Tämä tuskin liittyy anoppiin... tai on hänen vikansa.
Mistä muuten edes tiedät lihoneen kilon tms. kun et kerran punninnut ennen sinne lähtöä... ehkäpä lihoikin jo kotonaan ja kilon kahden heittoja ei edes pidetä lihomisena...

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Jos te ette "asu" anoppilassa, niin mitä väliä sillä on, jos tyttö saa jätskin lisäksi kakkupalan...?

Juuri näin!!!!
Kun harvoin näkevät.

Peesi ja anoppisi on aivan oikeassa, että tarhassa ne herkkujen kalorit juostaan pois. Nimittäin jos muu ruokavalio on kunnossa.

noh ehkä mä oon sit se kaiken pahan alku ja juuri kun yritän pitää jonkin sortin kuosissa painon ja kun joka neuvolassa on siitä mulle valitettu et kun paino menee liian korkeella.
Nyt tiedän et siihen tullaan puuttumaan.
Mä itse vaan koen tehneeni kaiken sen eteen et ruoka on mahdollisimman terveellistä, liikuntaa olis mukavasti jne.. kaikkea olis kohtuullisesti.

noh ehkä mä oon sit se kaiken pahan alku ja juuri kun yritän pitää jonkin sortin kuosissa painon ja kun joka neuvolassa on siitä mulle valitettu et kun paino menee liian korkeella.
Nyt tiedän et siihen tullaan puuttumaan.
Mä itse vaan koen tehneeni kaiken sen eteen et ruoka on mahdollisimman terveellistä, liikuntaa olis mukavasti jne..

Käsi sydämelle: torpedoiko pari päivää anoppilassa tosiaan kaiken sen työn, mitä sinä olet kotona tyttäresi painon eteen/sitä vastaan tehnyt?

Parempihan se on et kiusaaja on oma äiti.
Voi lapsesta tuntua aika pahalle kun jokainen muru minkä hän napaansa vetää lasketaan.Toinen ollut mummolassa kylässä,niin siitä sitten vedetään hirveet pulitit ku tyttö painaa kotiintulo punnituksessa kilon enemmän.
Ikävää kieltää lapselta mummolassa kyläilyt syömisen/vähäisemmän liikunnan/suolentoiminnan vuoksi.Ymmärtäis jos tuo ois joka viikkoista ja paino vaan nousis ja nousis.
Jos sä olet kärsinyt kiusaamisesta,niin tasan tarkkaan tyttäres kärsii sun panikoisesta hänen painonsa suhteen.Tunteet ne on pienilläki.

Jos te ette "asu" anoppilassa, niin mitä väliä sillä on, jos tyttö saa jätskin lisäksi kakkupalan...?

toi oli esimerkki ja noita tapahtuu itseasiassa aika paljonki.

keksiä, jäätelöä, pullaa annetaan vaikka sanon ettei nyt ja ettei joka pvä tartte ja ja... " noku hää niin halus"

keksiä, jäätelöä, pullaa annetaan vaikka sanon ettei nyt ja ettei joka pvä tartte ja ja... " noku hää niin halus"

Eli onko tyttö usein mummolassa vai ei?

Äsken näitte harvon, nyt tätä tapahtuu paljonkin.
Eli?

Eli onko tyttö usein mummolassa vai ei?

lokakuussa oli viikon ja nyt oli sen la-to kun mummo on vuorotteluvapaalla ja palaa takas töihin alkuvuodesta.

siksi viettää pitempiä aikoja koska mä oon melkein joka la töissä niin viikonloppuvisiitit ei useinkaan onnistu.

Yhteistyössä