Huomenna soitto neuvolaan.. ( vähä nurinaa anopista )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
noh ehkä mä oon sit se kaiken pahan alku ja juuri kun yritän pitää jonkin sortin kuosissa painon ja kun joka neuvolassa on siitä mulle valitettu et kun paino menee liian korkeella.
Nyt tiedän et siihen tullaan puuttumaan.
Mä itse vaan koen tehneeni kaiken sen eteen et ruoka on mahdollisimman terveellistä, liikuntaa olis mukavasti jne.. kaikkea olis kohtuullisesti.

Sulla on ehkä liian kovat paineet nyt.
Pitää yrittää pitää tyttö sopusuhtasena oman kohtalosi vuoksi,ja sen vuoksi et neuvolasta niin määrätään.
Voi olla hankalaa yhdistää nuo kaksi asiaa niin ettei tekisi hallaa tytölle.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos te ette "asu" anoppilassa, niin mitä väliä sillä on, jos tyttö saa jätskin lisäksi kakkupalan...?

toi oli esimerkki ja noita tapahtuu itseasiassa aika paljonki.

keksiä, jäätelöä, pullaa annetaan vaikka sanon ettei nyt ja ettei joka pvä tartte ja ja... " noku hää niin halus"

Eli onko tyttö usein mummolassa vai ei?

lokakuussa oli viikon ja nyt oli sen la-to kun mummo on vuorotteluvapaalla ja palaa takas töihin alkuvuodesta.

siksi viettää pitempiä aikoja koska mä oon melkein joka la töissä niin viikonloppuvisiitit ei useinkaan onnistu.

:laugh: Ei juma... Paljon melua TYHJÄSTÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Jos te ette "asu" anoppilassa, niin mitä väliä sillä on, jos tyttö saa jätskin lisäksi kakkupalan...?

keksiä, jäätelöä, pullaa annetaan vaikka sanon ettei nyt ja ettei joka pvä tartte ja ja... " noku hää niin halus"

Äsken näitte harvon, nyt tätä tapahtuu paljonkin.
Eli?

paljon on mulle silloin jos tätä tapahtuu aina kun me ollaan siellä tai he ovat meillä.

Mä kiellän X asian niin mummo hoitaa.

muutoin ihana mummo ja mukava anoppi mut ei oikein ota todesta jos mä sanon jotain liittyen tähän asiaan.

ja mä oon ite ollu isokokonen aina ja koulukiusattu koko ala-asteen koostani. haluisin vain ettei tytöllä olis samaa kohtaloo, vaikkakin voidaan kiustata ihan muusta syystä.

samalla haluisin myös tietää mitä mä itse teen väärin.

mä en käske tyttöö puntarille enkä käy hysteerisesti siinä. käyn siinä ja totean et ok. ja asia selvä.

väärin sä teet siinä, että suhtaudut jo hysteerisellä tavalla lapsesi painoon. ethän sä olis muuten tätäkään ketju tehnyt, jos niin ei olisi. ja lapset aistii ja huomaa tällaset asiat vanhemmistaan.
kannattais satsata siihen itsetunnon vahvistamiseen lapsella.ja jatkaa toki sitä terveellistä ruokavalioo ja säännöllistä liikuntaa ( mitkä kyllä pitäis olla itsestäänselvyyksiä, oli sitten liikalihavuutta tai ei perheessä... ) oletko sinä tai miehesi ylipainoisia ?

lokakuussa oli viikon ja nyt oli sen la-to kun mummo on vuorotteluvapaalla ja palaa takas töihin alkuvuodesta.

siksi viettää pitempiä aikoja koska mä oon melkein joka la töissä niin viikonloppuvisiitit ei useinkaan onnistu.

Eli lapsen ylipaino on kerätty kotona, ei mummolassa.

Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta mielestäni olen oikeassa.

Eli lapsen ylipaino on kerätty kotona, ei mummolassa.

Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta mielestäni olen oikeassa.

Ehkä sitten niin ja turhaa pahoittelet. Ehkä siks mä just haluunki sen lekurin kans puheille et joku kertois mitä mä teen väärin. Ku ite en nähtävästi sitä ymmärrä. Tytölle en missää nimes mitää tästä puhu tai sano. itekseni mä nää mietin ja ukolle puhun.

Eli?

paljon on mulle silloin jos tätä tapahtuu aina kun me ollaan siellä tai he ovat meillä.

muutoin ihana mummo ja mukava anoppi mut ei oikein ota todesta jos mä sanon jotain liittyen tähän asiaan.

Sä siis joka kerta punnitset lapsen kotoota lähtiessä,ja sit kotiin tullessa?
Koita nyt edes olla puhumatta lapsen kuullen tuosta todellakin naurettavasta asiasta.
Kukaan liho oikeasti yhden kakkupalan vuoksi tuon vertaa,eikä ainakaan pysyvästi.
Sairastahan tuo touhu jo on.

Ehkä sitten niin ja turhaa pahoittelet. Ehkä siks mä just haluunki sen lekurin kans puheille et joku kertois mitä mä teen väärin. Ku ite en nähtävästi sitä ymmärrä. Tytölle en missää nimes mitää tästä puhu tai sano. itekseni mä nää mietin ja ukolle puhun.

Teetkö edes mitään väärin? Jos tyttö ei näytä lihavalta, jos teillä on ruokavalio kunnossa ja lapsi liikkuu paljon, ja painokäyrä ei oo lähtenyt jyrkkään nousuun, niin ehkä lapsi vaan on timmissä kunnossa ja rotevampi luustoltaan?
Älä ressaa :)
Mutta älä anoppiakaan syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa:

Eli?

Sä siis joka kerta punnitset lapsen kotoota lähtiessä,ja sit kotiin tullessa?
Koita nyt edes olla puhumatta lapsen kuullen tuosta todellakin naurettavasta asiasta.
Kukaan liho oikeasti yhden kakkupalan vuoksi tuon vertaa,eikä ainakaan pysyvästi.
Sairastahan tuo touhu jo on.

koittasit sä lukee ensin kunnolla. ei nyt takerruta yhteen kakkupalaan vaan se oli yks monista esimerkeistä.
ei se kaiken pahan alku ja juuri.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaisit lapsesi itse:
Minkä IHMEEN takia teidän lapsi on noin paljon mummonsa hoidettavana, jos se kerran sinua häiritsee??

no mummo asuu 250km päässä ja ei täs useinkaan tavata noin muuten.

HEI HALOO, PAINON KUULUUKIN VAIHDELLA!
On täysin normaalia että se vaihtelee jopa päivän aikana kilon kaksi :headwall:

Mut juu, syytä sinä vaan anoppia :headwall:

joo, aikuisella mut ei lapsella jonka paino on n. 20 kiloo... aikuisella tollanen painonvaihtelu vuorokaudessa onki ihan normaalia

Teetkö edes mitään väärin? Jos tyttö ei näytä lihavalta, jos teillä on ruokavalio kunnossa ja lapsi liikkuu paljon, ja painokäyrä ei oo lähtenyt jyrkkään nousuun, niin ehkä lapsi vaan on timmissä kunnossa ja rotevampi luustoltaan?
Älä ressaa :)
Mutta älä anoppiakaan syytä.

Juu sellasta tirppanaa tuost ei saa tekemälläkään, vaan hällä on jamaikalaisen takapuoli ja rotunaisen jalat.

omasta mielestä kaiken pitäs olla ok mut jossain mättää ja mä haluisin tietää onko mun tekemisissä jotain pielessä.

ehkä ressaan kun oma veli on isokokonen ja lääkärit uhkailee diabeteksellä. Mä en vaa haluu joutuu siihen vaan haluun ennaltaehkäistä moisen. ihan likan itsensä takia.

jos mä ny käsitin ni tota tapahtuu aina kun he ovat anoppilassa, ja aina kun lapsi on siellä "pidempään" ja aina kun anoppi on heillä eli ei ollut se yks reissu tai yks kakkupala. jos lapsen annetaan ahmia herkkuja ihan tolkuttomasti äidin "kieltojen"ohi ni ei sekään oikeen oo. joku raja lapsen herkutteluunkin. ja jos äiti kieltää, ettei enää (ei sen tartte olla hysteeristä laskemista, vaan et nyt on syöty tarpeeks) ni ei se anoppi tai kukaan muukaan saa sitten antaa.

Mun mielestä tuo näyttää vaan siltä et neuvola on saanut sut uskomaan että lapsesi elämä tulee menemään perseelleen,jos sä et nipota joka nurkan takana.
Et sä voi enempää tehdä kuin pitää kiinni terveellisistä rutiineista,myös henkisellä puolella.
Älä turhaa satuta itseäsi ja tytärtäsi.Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että ongelma onkin ehkä enemmän sun pään sisässäs,sairastat ehkä itse vielä jonkin näköistä syömishäiriötä jonka ongelmia nyt taas heijastat lapseen.
Kyllä se lapsen paino taas siitä tasaantuu.Aamulla voi olla jo ihan eri lukemat.

Alkuperäinen kirjoittaja naamakala:
jos mä ny käsitin ni tota tapahtuu aina kun he ovat anoppilassa, ja aina kun lapsi on siellä "pidempään" ja aina kun anoppi on heillä eli ei ollut se yks reissu tai yks kakkupala. jos lapsen annetaan ahmia herkkuja ihan tolkuttomasti äidin "kieltojen"ohi ni ei sekään oikeen oo. joku raja lapsen herkutteluunkin. ja jos äiti kieltää, ettei enää (ei sen tartte olla hysteeristä laskemista, vaan et nyt on syöty tarpeeks) ni ei se anoppi tai kukaan muukaan saa sitten antaa.

No eihän se muksu oo usein siellä (ap:n mukaan) ja oikeesti, mitä haittaa on jos silloin tällöin herkutteleekin vähän enemmän? Ei niin mitään...Ihan pimeetä tollanen...

Yhteistyössä