Huomenna tutti menee "rikki" - viime hetken vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipinä

Vieras
Juu, eli huomenna olis tarkoitus napata tutti veks meidän 1v7kk. Valmiiksi jo kauhistuttaa, ja etenkin surettaa, kun tutti on hälle niin tärkeä. :( Mutta tuskin se myöhemmin on yhtään helpompaa.

Leikataan tutti ja sanotaan, että "rikki meni".

Olisko mitään viime hetken vinkkejä?

("oisit-ottanut-tutin-aiemmin-pois-niin-olis-ollu-helpomaa"-jeesusteluja ne kaipaa. :) ).

pitkää pinnaa ja hermoja :D
mä en lopulta kehittäny mitään juttuja vaan en vaa sit yhtenä iltana antanu tuttia - poika oli jo 2v sillon. Mun suureks hämmästykseks selvittiin täysin ilman itkuja, seuraavana päivänä hän kysy tuttia, mutta totesin vain, ettei hän sitä tarvi ja se siitä. Uskomattoman helpolla meni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinappi. Siveleppä hieman sinappia siihen, niin alkaa pian tutti unohtua. juu, on aika ronski keino, mutta TEHOAA. Sillä vierotin tissistä.

Uuh, kuulostaa julmalta. Joskaan toi tutin leikkaaminenkaan ei musta kovin lempeä tapa ole. (luulen vaan et on tehokkaampi/ymmärrettävämpi kun tutin vieminen "poikassille" tms.)

Vierotettiin juuri tuolla tavalla meidän 1v10kk neiti tutista pari viikkoa sitten ja tooodella hienosti meni. Illalla vaan annettiin neidille rikkinäinen tutti ja sanottiin, että tutti on nyt mennyt rikki kun olet niin iso tyttö...tyttö sitten totesi saman, tutti rikki,iso tyttö ja alkoi nukkumaan..sen koommin ei ole tuttia kaivannut eli äärimmäisen helpolla päästii. Äitin reipas tyttö :heart:

No mä en kyllä tohtis itse noin vaan ottaa tuttia pois.
Meillä 1v6kk joka päivisin ei enää tuttia syö, eikä päikkäreille mennessä yleensä.
Yöunille mennessä on tutti joka otetaan pois kun nukahtaa.
Kohta toivottavasti ei tarvitse enää edes iltaisin :)

Meillä käytettiin tuota leikkaamistaktiikkaa, paitsi vielä myöhemmässä vaiheessa ;) Ja jotenkin lapsen oli helppo sisäistää asia kun sai itse leikata tutin tai näki kun se leikattiin. En sitten osaa sanoa millä tavalla tuon ikäinen reagoi. Voisitte yhdessä istuttaa sen vaikka maahan jonkun puun tai kukan juurelle? Näin meillä tehtiin. Ja jos tutin ikävä tulee illalla, niin voit antaa sen leikatun tutin lapselle, se kyllä itse huomaa että sitäpä ei enää lutkutetakaan mutta tallella vielä on.. vähän niinkuin pehmeä lasku :whistle:

Muoks. Tarkoitan siis sitä toista päätä, en tuttiosaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Vierotettiin juuri tuolla tavalla meidän 1v10kk neiti tutista pari viikkoa sitten ja tooodella hienosti meni. Illalla vaan annettiin neidille rikkinäinen tutti ja sanottiin, että tutti on nyt mennyt rikki kun olet niin iso tyttö...tyttö sitten totesi saman, tutti rikki,iso tyttö ja alkoi nukkumaan..sen koommin ei ole tuttia kaivannut eli äärimmäisen helpolla päästii. Äitin reipas tyttö :heart:

Oih, kävispä meilläkin noin helposti.

Ihan kun tuo poika aavistelisi jotain, kun pari päivää on todella ollut tutin perään (vaan en oo antanut kuin nukkumaan mennessä ja herätessä tutti jätetään sänkyyn.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sinappi. Siveleppä hieman sinappia siihen, niin alkaa pian tutti unohtua. juu, on aika ronski keino, mutta TEHOAA. Sillä vierotin tissistä.

Uuh, kuulostaa julmalta. Joskaan toi tutin leikkaaminenkaan ei musta kovin lempeä tapa ole. (luulen vaan et on tehokkaampi/ymmärrettävämpi kun tutin vieminen "poikassille" tms.)

No en nyt tiedä kuinka julmaa, meidän 1v7kk nimittäin vetää sinappia suoraan tuubista ja sanoo namnam.

Meillä on esikko antanut joulupukille, kakkonen vei portaille hiiriäidille ja kolmosella katosi muutossa ja tää meidän kuopus kohta kolmen syö peukkua vieläki. Eikä auta kynneli. Kaverin tytön tuttiin muutti mato (lanka)

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Meillä käytettiin tuota leikkaamistaktiikkaa, paitsi vielä myöhemmässä vaiheessa ;) Ja jotenkin lapsen oli helppo sisäistää asia kun sai itse leikata tutin tai näki kun se leikattiin. En sitten osaa sanoa millä tavalla tuon ikäinen reagoi. Voisitte yhdessä istuttaa sen vaikka maahan jonkun puun tai kukan juurelle? Näin meillä tehtiin. Ja jos tutin ikävä tulee illalla, niin voit antaa sen leikatun tutin lapselle, se kyllä itse huomaa että sitäpä ei enää lutkutetakaan mutta tallella vielä on.. vähän niinkuin pehmeä lasku :whistle:

Muoks. Tarkoitan siis sitä toista päätä, en tuttiosaa :)

Ollaan puhuttu pojalle oravista ja että ne syö tutteja (pojan ikkunasta näjyy). Ehkä leikataan se ja sanotaan että orava söi ja rikki meni. Tai ehkä on ihan turhaa? Saakohan kauheen trauman ja myöhemmin alkaa kivittää oravia? :D

meillä ekana yönä olikin tutti kadonnut, sanottiin vaan että nyt ei kyllä löydy mistään, mut ei haittaa. Etsitään sit huomenna...Ja huomenna sama homma, kunnes sanottiin, et oravavauvat sai ne, ja et tyttö jo niin iso, ettei enää tutti tarvitse :) Meni tosi hyvin meillä ainakin vieroitus.

Meidän lapsilla käytin myös tuota tutin rikkimenemistä. Pojat vinkuivat tutin perään pari iltaa, tyty pari viikkoa :D

Mutta se viimehetken vinkki: Älä anna periksi, mitä ja miten sitten teetkin. Kerralla pois vaan, eikä enää sen jälkeen ajatustakaan tutin antamiseksi, sillä seuraavalla kerralla se on puolet hankalampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
Tuttavilla oravat vieneet lasten tutit oravavauvoille ja tuoneet tilalle leluja :saint:

Meillä kans tehtiin niin ja tyttö ihan ite asetti ne tutit puun juurelle mistä oravat ne sitten oli hakenu.. Ja tilalle haettiin kaupasta pikku lelu) valkkas ite traktorin, heh)

Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
Tuttavilla oravat vieneet lasten tutit oravavauvoille ja tuoneet tilalle leluja :saint:

Meillä kans tehtiin niin ja tyttö ihan ite asetti ne tutit puun juurelle mistä oravat ne sitten oli hakenu.. Ja tilalle haettiin kaupasta pikku lelu) valkkas ite traktorin, heh)

oho, meni sulut vinksin vonksin, taitais olla aika mennä nukkumaan..

minä tein niin että nukuttiin ilman tuttia päikkärit,ilta unille tutti.seuraavana päivänä nukuttiin päikkärit ja sitten yöunet ilman tuttia.ei ole kaipaillut.ja tosiaan keräilin kaikki pois ensin.
eka yritin suoraan yöunille ilman tuttia mutta se oli ihan hirveää huutoa.pidin taukoa ja sitten kokeilin tuon yllä olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Meidän lapsilla käytin myös tuota tutin rikkimenemistä. Pojat vinkuivat tutin perään pari iltaa, tyty pari viikkoa :D

Mutta se viimehetken vinkki: Älä anna periksi, mitä ja miten sitten teetkin. Kerralla pois vaan, eikä enää sen jälkeen ajatustakaan tutin antamiseksi, sillä seuraavalla kerralla se on puolet hankalampaa.

Todellakaan periksi ei anneta, vaikka mikä olis. :D Tuttipullo lähti muutama viikko sitten eikä mitään ole uikuttanut, kun on syvällä kaapin perukoilla silmän ulottumattomissa.

Tässä tutti-hommassa lisähaastetta tuo se, että vauvapikkuveli syö tuttia. :/ Joskin isoveikka ei oo vauvan tutteja syönyt...VIELÄ.

meillä myös meni tutti hukkaan, "etsittiin" yhdessä ja kun ei löytynyt niin tyttö ei kysellyt. sanoi vaan että tutti piilossa ja illalla meni kiltisti ilman itkuja nukkumaan.

Meilläkin ne "meni rikki". Jätettiin näkyviin, sai ottaa, mutta ei halunnut. Näin on 3 lasta vieroitettu tutista. 2 meni helposti, mutta 3. lapsi jäi kaipaamaan aika pitkäksi aikaa. Tai aina hetkittäin tuli kova tutin kaipuu. Mutta ei siinä lopulta niin kauan mennyt, ettei enää ikävöinyt.

Me oltiin puhuttu asiasta etukäteen. Että orava-äiti oli käynyt jo kyselemässä tutteja pienille poikasilleen. Yks päivä poika sitten ilmoitti, että hän haluaa viedä tutit orava-vauvoille, ettei niiden tarvii enää itkeä. Ja niin vietiin takapihan kannon päälle. Ja päiväunilta herättyä mentiin katsomaan, niin tuttien tilalla oli kirja minkä oravat oli jättäneet kiitokseksi. Muutaman kerran poika kyseli tutteja, mutta samantien itse totesi, että ne on nyt oravavauvoilla. Ja vieläkin muistaa asian, metsäretkillä usein katselee näkyykö oravilla tutteja suussa :D

Niin, onko teillä ollut paljon yötutituksia? Ja onko lapsi rauhottanut kuinka yöllä herättyään? Nyt kun tutti toimii niin hyvänä tulppana ja kaatuu saman tien sänkyynsä takaisin.