Huomioiko hoitajat lastanne kun tuotte hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lindamj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
taas kerran olen onnellinen, että lapset ovat pph:lla. Joka aamu tulee essu päällä poikia tervehtimään, riisumaan kaverina ja pyytämään puurolle. Kuulumiset vaihdetaan aina puolin ja toisin:)

aina. On täti eteisessä vastassa yleensä kahden jo tulleen lapsen kera:) ja pääsee aina syliin, kun vieläkin aamuisin saattaa harmittaa, kohta 2v. Ihana päiväkoti.

Valitettavasti kaikki hoitajat eivät huomioi. Lapsen nykyisessä päiväkodissa on muutenkin jotenkin omituinen kulttuuri, suuri osa hoitajista vaikuttaa aika tympääntyneeltä työhönsä. En tiedä kuinka siitä rakentavasti antaisi palautetta. Onneksi lapsi menee syksyllä kouluun.

Niin, miten teillä muilla? Huomioiko hoitajat lastanne kun tuotte hoitoon? Sanotaanko lapselle henkilökohtaisesti hei tai huomenta? Ottaako hoitaja lapsen vastaan, niin että äiti voi jättää lapsen hoitajalle, joka sitten huolehtii siitä että lapsi jää hyvin hyvin mielin hoitoon?

Vai menetelläänkö niin kuin täällä meidän päiväkodissa: tuon lapsen hoitoon, minulle ehkä mumistaan huomenta, mutta lapselle ei sanota mitään. Sitten vaan jatketaan puuhia ja lapsi jää sormi suussa katsomaan muiden leikkejä minun kanssa. Kukaan ei tule "päästämään" minua pois, vaan joudun lopulta sanomaan lapselle heippa ja jättämään siihen keskelle lattiaa. Ja ikkunastaa näen kun vielä seisoo siellä sormi suussa.

Ja kyllä, tästä ollaan keskustelu henkilökunnan kanssa aiemmin, sillä seurauksella että muutama hoitaja lakkasi kokonaan tervehtimistä minua.

Todella epäammattimaista, ja oletko puhunut johtajan kanssa? Itse aina sanon huomenen, yleensä kaikki hoitajat sanotaan,koska se on myös tapakasvatusta, ja ohjataan aina leikkeihin.
Ja jos nähdään tilanne, että lapsi ei meinaa päästää vanhempaa lähtemään, niin sitten otetaan lapsi vaan sylistä, ja rauhotellaan, ja keksitään tekemistä.

Älä lannistu sanomisesta, koska he toimivat väärin

Ei kovin hyvin huomioida. Kun on aamuvuoro ja usein lapseni on hoidossa ensimmäisenä niin hoitajaa ei näy missään, kun riisutaan ja käydään käsien pesulla. Ei tule ollenkaan vastaan, vaan sitten itse vien lapsen hoitajalle näytille.

Aivan eri meininki, kun siellä kunnassa missä lapset on aloittaneet hoidon. Joku hoitaja tuli lähes aina eteiseen katsomaan ketä tuli ja oikeasti otti lapsen vastaan.

Kerrassaan outoa toimintaa

Erittäin ikävää toimintaa teidän pkssa. Miten se ees on mahdollista ku lapsi on niin pienikin vielä. Meillä kaks vuotiasta aina tervehditään iloisesti kun vien pojan leikkihuoneeseen, yleensä myös pari muuta lasta juoksee tervehtimään. Välillä poika meneekin siitä heti omiin touhuihin mutta usein täti pyytää luokseen syliin ja miettimään mitä haluaa tehdä. Aina mahtuu syliin, vaikka joskus ois jo kaksikin sylissä.

Kuulostaapa kurjalta tuollainen. Itsellä aikoinaan ryhmiksessä olivat lapset hoidossa ja kyllä sieltä nyt joku hoitajista aina tuli eteiseen/siihen käytävälle missä oli lokerikot vastaan ja tosiaan tervehti sekä äitiä että lapsia. Varmasti kurjaa lapsestakin jos on vähänkin ujompi/arempi tulla hoitoon jos ei saa sitä huomiota edes hetkeksi aamulla kun tulee hoitoon. Siis tarkoitan että olisi joku hoitaja vastassa ja ottaisi mukaan touhuun.

olen kai liian vaativa, mutta minusta olisi kiva jos tulisivat eteiseen vastaan kun kuitenkin huomaavat, että tulemme.....

Meidän päiväkodilla vanhemman tulee viedä lapsi sisälle, huolehtia ulkovaatteet naulakkoon, tossut jalkaan ja vahtia käsien pesu. Päiväkodin aikuinen on monesti naulakoiden luona, joskus saattaa olla toisella puolen, jolloin pitää käydä ilmoittamassa, että on tultu. Jos ovat paikalla, toki aina tervehtivät, myös lasta. Eiköhän se tervehtiminen kuulu myös varhaiskasvatukseen?? Yleensä lasta vastassa on myös muita päiväkotilapsia, jotka odottavat lastani leikkikaveriksi, joten ei koskaan jää yksin seisoskelemaan.

No ei tietysti tulla eteiseen vastaan. Mistä ihmeestä aikuiset tietäisivät aamulla, milloin ja mistä ovesta lapsia seuraavaksi tulee...

Vaatteet riisutaan vanhempien kesken ja käsien pesun jälkeen mennään etsimään henkilökuntaa. Toki tervehditään ja vaihdetaan pari sanaa ja lapsi menee puuhastelemaan jotain. Meillä kyllä lapsi osaa itsekin tehdä mitä haluaa ja saahan sitä jäädä hetkeksi miettimään, mitä seuraavaksi tekee tai haluaa :)

Yhteistyössä