Huono äiti -olo :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säpäle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24953143:
No en nyt kyllä enää voi perua noita sukulaissynttäreitä, kun aikoja sitten on väki kutsuttu. Kyse on siis tämän viikon sunnuntaista.

Ei tietenkään perua kannata/tarvi. Sen vuoksi sanoin vaan, että itse en kehtaa kaksia alkaa järjestämään ja kaverisynttärit on ne, jotka pidetään ja jotka on mun mielestä tärkeämmät. Mutta monet järjestää kahdet ja kaikki kunnia heille, että jaksavat. :)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24953118:
Tämä ketju saa minut kallistumaan niiden kaverisynttäreiden puolelle. Yleensä olen niin tiukka, etten anna periksi tällaisissa asioissa, jos jotain on sovittu (tai jos jotain ei ole sovittu). On vain niin kurjaa, jos tällaisessa asiassa äidin laiskuus ja jämäkkyys menee kavereiden edelle, että kai se jotenkin pitää järjestää.

Minua nyt kyllä todella surettaa tuo väärinkäsitys, mikä asiassa oli. Onko tosiaan yleistäkin, että lapsella on tällaisia odotuksia, mutta niistä ei vain tule puhetta?

Tyttö on kuitenkin itse ollut kaverisynttäreillä, oletti varmaankin, että hänellekin sellaiset järjestetään.

Miksi näistä pitäisi valita? Meillä on aina kahdet, kaverit ja sukulaiset omina päivinään.

Niin siis tuo oli vastaus tuohon viestiin, että jätetään sukulaiset kutsumatta.

Pitää nyt ilmeisesti tunnustella tilannetta, jos aihe ei selvästi enää kaiherra tytön mieltä, niin näillä mennään, mutta jos vielä harmittaa, niin kai sen ensi viikon vapaapäivän saisi järjestettyä pieniksi juhliksi. Jos vaikka parikin kaveria kutsuisi, niin kai sekin riittäisi.

Meillä on kutsuttu useinkin n.5 päivää aiemmin vieraat synttäreille, useimmiten on kaikki päässeet. Ja miksi niitä kavereita ei voi kutsua yhtä aikaa niiden sukulaisten kanssa?
Näin meillä on tehty alle kouluikäisten kohdalla, kouluikäisille on ollut vaan kaverisynttärit. Eli huomenna lapsi voi viedä eskariin kutsut, ne tulee jotka pääsee, luulen et moni pääsee. Näin ei tarvii eri tarjoilua tms järjestää ja lapsi saa ystävät synttäreilleen!:)

[QUOTE="vieras";24953616]Olet jankannut näköjään 2 tuntia tätä asiaa. Tuossa ajassa olisit käynyt ostamassa jo tarvikkeet kaverisynttäreille ja suunnitellut juhlat muutenkin.[/QUOTE]

No olin kyllä välillä poissa. Enkä ole käsittääkseni sen kummemmin valittanut juhlien suunnittelemisen vaikeutta, vaan ajankohdan järjestämistä ja toisen pettymystä ja syntynyttä väärinkäsitystä. Ja loppujen lopuksi olen kallistunut noiden kaverisynttäreiden puoleen, joten mikä ongelma sinulla onkaan tässä asiassa.

Yhteistyössä