Huono äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono äiti

Vieras
Omatunto soimaa, olen kamala äiti maailman ihanimmalle pikku miehelle... :( Toissa yönä kirosin ja huusin vauvalle (5 kk), joka kitisi taukoamatta. Parin huutolauseen jälkeen meni vessaan rauhoittumaan, laitoin veden juoksemaan ja olin siellä ainakin 5 minuuttia ja yritin keräillä itseäni. Lopulta sain itseni kokoon sen verran, että vein lapsen äidilleni, joka oli meillä yötä (mies on työmatkoilla... taas). Mutta vauva olisikin sitten siinä vaiheessa jo ihan hysteerinen...

Olkoon, että olen potenut murtunutta kylkiluuta kolme viikkoa ja nyt vielä sain kamalan flunssan kaupan päälle ja olen ihan loppu... Nyt vauvalla on sitten kanssa nuha ja olen "varma", että se johtuu siitä kun huusin yhden "hiljaa" sanan ihan 20 sentin päässä vauvan kasvoista silloin toissa yönä.

Ja vauva on tosissaan maailman ihanin ja helpoin pikkuinen, joka ei todellakkaan tuollaista kohtelua ansaitse. Nukkuu yleensä yöt hyvin, eikä turhia kitise vaan hymyilee ja jokeltelee koko ajan... nytkin tuossa sängyssä vierelläni, kun sairastamme tässä rinta rinnan.

no niin, olet rangaistuksesi kärsinyt ja voit jatkaa eteenpäin. jokaisella pienen vauvan äidillä on huonot hetkensä ja ymmärsit sentään itse tilanteen vakavuuden ja menit rauhoittumaan. vauvan muisti on niin lyhyt että tuskinpa kamalasti traumoja tuosta jäi.. ensi kerralla pyri kuitenkin menemään rauhoittumaan ENNEN kuin huudat.

:hug:

koita jaksaa, yritä sopia miehen kanssa kun tulee että pääsisit itse vaikka kaverille yhdeksi yöksi vähän tuulettumaan? voisi piristää kummasti!
muistan kyllä tuon kamalan rankan vauva-vuoden, nyt on onneksi jo takanapäin. mutta hajalla olin minäkin, masennuin, oli rankat muut hoidot päällä. hirveää aikaa.
pahoillani olen minäkin lapseni puolesta etten silloin jaksanut olla parempi äiti. nyt onneksi asiat ovat muuttuneet ja nautin lapsestani :)
voimia sulle, mieti sitä että vuoden ikäsenä helpottaa ja paljon!

Yhteistyössä