huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noitamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

noitamamma

Uusi jäsen
08.09.2006
11
0
1
senhän sanoo jo nimimerkkikin...on hyviäkin päiviä mutta nykysin en jaksa leikkiä lasten kanssa,en jaksa kuunnella 5-vuotiaani jutustelua ja olla läsnä,en jaksa mitään ylimäärästä...onko muilla tällasta?Mikähän on vialla tässä mammassa kun mikään ei innosta ja kaikki on vain pakkopullaa.Vaikka kuinka rakastaa noita pieniä niin kyllä sitä vaan oottaa että kun saa ne untenmaille...mulla on kamala olo! Sitä niin tahtos olla hyvä ja läsnä lapsillensa...

Vaikuttaa siltä, ettei sulla ole ns. omia juttuja. Jos elämä on pelkkää lastenhoitoa niin kyllä se alkaa pakkopullalta maistua jossain vaiheessa. Mies ohjaimiin ja mene tuulettumaan välillä! :D

Mulla on sama homma. Suututtaa kunnei saa iloa irti lapsista. Suurinpiirtein aamulla alkaa odottamaan iltaa, että sais lapset nukkumaan. Sitten illalla tyhjä olo, että tässäkö sitten taas tämä päivä..ja sama rumpa seuraavana päivänä. Olen kyllä yh, joten sekin, että lasten kanssa koko ajan. Päiviin ei tuo vaihtelua siis sekään, että odottais miestä töistä neljältä.
Noh toivottavasti saisin pian töitä. Niitä kun epätoivoisesti etsiskellyt, vaan eipä meinaa löytyä.

No sanoisin kyllä että ajoittain kuulostaa ihan tutulta. Harvalle kai se äitiys on superäitiyttä. On hienoa, että äiti tunnistaa itsessään piirteitä joissa haluaa skarpata. Kaikki eivät siihen pysty.

Itse en ole yh, mutta mies on melkein aina töissä. Nyt olen osa-aik.töissä ja todella väsynyt kun raskaus on jo pitkällä. Mutta ne muutamat työpäivät piristävät henkisesti sen verran, että sitten taas kotipäivänä jaksan paremmin ja aidommin olla lasten kanssa. Ja nimenomaa läsnä.

Mutta kyllähän joskus on lupakin olla väsynyt ja lasten opittava, että äitikään ei ole mikään yli-ihminen. Toki jos tilanne on jatkuva niin sitten pitäisi jotain muutosta saada aikaan. Kyllä minullakin noita samoja tunteita on välillä. Nyt kun hormonit heittelee vielä niin nukutusten jälkeen on joskus toisaalta niin helpottunut kun lapset nukkuvat ja toisaalta niin surullinen kun ei jaksanut omia lapsiaan.

Tsemppiä vain. Yritä saada itsellesi joskus omaa aikaa. Ja jos et saa lapsille hoitajaa niin sovi vaikka itsellesi tietty aika / päivä jolloin lapsille enempi muuta touhustelua ja itsellesi lupa laiskotella. Meillä kun pinna kiristyy tarpeeksi niin lähdetään kaikki pitkälle lenkille, ainakin lapset saa raitista ilmaa ja toivottavasti väsyy. Tullessa sitten voi ottaa itselle pienen lepohetken.

Mutta käsi sydämelle. Eikö monen äidin päivä täyty kotitöistä. Kun on saanut hieman siivottua ja käytyä kaupassa ja laitetua ruokaa ja puettua / riisuttua lapset ja nukutettua ja niin edelleen...Onko ihme jos ei jaksa sirkusta pystyyn laittaa siinä välissä? Annetaan myös hieman armoa itsellemme!

Mä olen "puoliäiti" eli lapset on puolet ajastaan meillä, puolet isällään. JOka sunnuntai kun ne lähtee, tunnen riittämättömyyttä siitä, etten tälläkään viikolla jaksanut kunnolla paneutua lapsiin ja tehdä asioita niiden kanssa. Ja aina päätän, että ensi viikolla....mut jotenkin ne päivät tosiaankin vaan menee...hätistelen lapset kavereiden kaa leikkimään ja illalla nukkumaan...ja poden huonoa omaatuntoa...

Mut silti, olen paras äiti omille lapsilleni, vaikka sitten se yhdessäolo oiskin sitä, että katotaan salkkarit lapsi kummassakin kainalossa =)

Minä myös koen olevani huono äiti ajoittain.Olen työ-elämässä ja lapsi on vielä pieni ja lähes kaikki arjen askareet on minun kontollani..Väsyneenä ja kiivasluonteisena huudan lapsellehelposti.Huudan myös miehelleni kun pinna palaa..se on minun tapa, josta koitan päästä eroon! :( Morkkistaa kovasti välillä!

Kiitos kaikille vastanneille...on hyvä huomata ettei tosiaan oo ainoo jolla on huono ja riittämätön olo.Sitähän se varmaan on,oman ajan puutetta.Kyllä sen huomaa jos joskus harvon pääsee vaik puolen tunnin happihypylle niin olo on ihan eri...mutta koitetaanhan jaksaa.Aina koitan muistuttaa itteeni että tästä ajasta pitäisi osata nauttia ,eihän kaikilla oo mahollista olla kotona lastensa kanssa.
Suurkiitos kaikille ja koitan olla huomenna se parempi äiti!!!

Yhteistyössä