Huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äitikö

Vieras
1-vuotias lapsemme on erittäin vaativa tapaus. roikkuu minussa kiinni 24/7. laitanpa ruokaa taikka siistin paikkoja hän roikkuu lahkeessa ja huutaa. nyt olenkin ottanut käytäntöön sellaisen tavan että kun hän alkaa käydä ylikierroksillä, siinä lahkeessa roikkumisessa ja kurkku suorana huutamisessa vaikkei todellakaan ole mikään hätä. vien hänet makuuhuoneeseen jäähylle. (istumaan lattialle, ja saa kiukuta kiukkunsa pois) sitten se sieltä itse tulee kuin uutena ihmisenä ja kiukku jäänyt pois.
olenko siis huono äiti kun teen näin?
tuo jatkuva lahkeissa roikkuminen joka paikkaan ja turha huutaminen on todella todella stressaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Ihan hyvin minun mielestäni toimit.

Tuli heti ajatus, että lapsella saattaa olla eroahdistusta eikä tuota kiusallaan tee..?

olen lapsen kanssa kotona, hoitovapaalla siis. en voi poistua edes vessaan ilman huutoa. tätä jatkunut jo useamman kuukauden.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äitikö:

Tuli heti ajatus, että lapsella saattaa olla eroahdistusta eikä tuota kiusallaan tee..?

olen lapsen kanssa kotona, hoitovapaalla siis. en voi poistua edes vessaan ilman huutoa. tätä jatkunut jo useamman kuukauden.

No eroahdistukselta kuulostais. Toi on tosi ärsyttävää, meillä oli samaa jonkin aikaa, vieläkin silloin tällöin.

Mutta lapsi tosissaan pelkää, että hänet jätetään yksin eikä äiti tulekaan takaisin :/ Niin rasittavaa kuin se vaan onkin niin ei hän varmaankaan sitä ilkeyttään tee.
Mutta se on ihan positiivinen juttu: kertoo siitä, että sun ja lapses välillä on syvä kiintymyssuhde =)

Alkuperäinen kirjoittaja huono äitikö:

No eroahdistukselta kuulostais. Toi on tosi ärsyttävää, meillä oli samaa jonkin aikaa, vieläkin silloin tällöin.

Mutta lapsi tosissaan pelkää, että hänet jätetään yksin eikä äiti tulekaan takaisin :/ Niin rasittavaa kuin se vaan onkin niin ei hän varmaankaan sitä ilkeyttään tee.
Mutta se on ihan positiivinen juttu: kertoo siitä, että sun ja lapses välillä on syvä kiintymyssuhde =)

ton kiintymyssuhde jutun tiesinkin, mut ai että on ihana kuulla se jonkun toisen suusta. kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Puodista saa hyvin edulliset korvatulpat ja kun ostaa ne, ei tarvitse raahata lapsiparkaa yhtään minnekään, vaan lapsi oppii huutamaan aikansa ja yleensä rauhoittuu ennen pitkää. Oletko kokeillut?

ja tuossa lapsen "raahamisessako" näet jotain pahaa

Miksi olisit huono äiti?
Moni tuon ikäinen on hoidossa isossa ryhmässä päivän, takuulla monta huutaa samaan aikaa eikä ehditä jokaisen huutoon reagoilda.Eroahdistuksista puhumattakaan kun ovat erossa äidistä 10 tuntia.
(En mitenkään sitten arvostele, kun itse vein pienempänä hoitoon omani)