Olemme mieheni kanssa avioliitossa (2 vuotta takana liittoa ja lisäksi 4 vuotta seurustelua) ja saimme kesällä ensimmäisen lapsen. Raskausaikana mieheni kehui tulevansa "maailman parhaaksi isäksi", mutta kuinkas kävikään... Seitsemän kuukautta olen hoitanut tyttöä täysin yksin yötä päivää. Mieheni ei osallistu juuri vauvan hoitoon, kodinhoitoon tai muihinkaan yhteisiin asioihin. Iltaisin hän on omilla menoillaan tai kotona tietokoneella. Lasta hän ei aina huomio edes kotiin tulleessaan, vaikka lapsi-parka sitä häneltä odottaa. Joskus hän suostuu hoitamaan lasta että pääsen edes jumppaan. Hän käy töissä ja maksaa oman osansa asuntolainasta. Muut kulut hoidan minä Kelan tuistani sekä säästöistäni. Tiedän että hän on persaukinen, mutta eihän tämä voi aina näin jatkua..?
Olen nyt täysin uupunut ja kyllästynyt hoitamaan "kahta lasta". Oikean lapsen vielä pystyn tukiverkostoani käyttäen hoitamaan, mutta ärsyttää hoitaa siinä sivussa myös kaikki miehelleni kuuluvat asiat, myös siis taloudelliset. Olen kertonut hänelle näistä asioista jotka rassaavat minua ja pyytänyt häneltä apua, mutta mitään ei ole tapahtunut. Itse olen kasvanut perheessä, jossa vallitsi tasa-arvo vanhempieni välillä, ja siihen olisin halunnut tyttärenikin opettaa.
Kysymys siis kuuluukin: Onko parempi pysyä yhdessä tyttären takia vai ottaa ero? Haluan tytölleni vain kaikkein parasta, mutta en tiedä onko kotiolomme enää sitä...Vai voiko suhteemme vielä parantua?
Onko kokemuksia vastaavasta?
Olen nyt täysin uupunut ja kyllästynyt hoitamaan "kahta lasta". Oikean lapsen vielä pystyn tukiverkostoani käyttäen hoitamaan, mutta ärsyttää hoitaa siinä sivussa myös kaikki miehelleni kuuluvat asiat, myös siis taloudelliset. Olen kertonut hänelle näistä asioista jotka rassaavat minua ja pyytänyt häneltä apua, mutta mitään ei ole tapahtunut. Itse olen kasvanut perheessä, jossa vallitsi tasa-arvo vanhempieni välillä, ja siihen olisin halunnut tyttärenikin opettaa.
Kysymys siis kuuluukin: Onko parempi pysyä yhdessä tyttären takia vai ottaa ero? Haluan tytölleni vain kaikkein parasta, mutta en tiedä onko kotiolomme enää sitä...Vai voiko suhteemme vielä parantua?
Onko kokemuksia vastaavasta?