Huono itsetunto ja kun tuntuu että kaikki tunteet menee surutta läpi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katrin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katrin.

Vieras
Mikä avuksi?

Siis tuntuu että minulla ei ole minkäänlaista SUOJAKUORTA! esim. haluan pukeutua seksikkäästi, mutta en tiedä onko minusta enää kantamaan sellaisia vaatteita.

Tänään olin pukeutunut esim. hienoon valkoiseen untuvatakkiin, jossa keskellä on sellainen vyö, korostamaan naisellisia muotoja.. sitten minulla oli mustat nahkasaappaat, joissa korkea korko.

Toivon että kuvittelen vaan koko asian - mutta tuntuu että jotkut naiset kahtoo kadulla kieroon ja ilkeästi! ja mä olen ihan nätti, en rumakaan. Miehet taas kahtoo tosi ystävällisesti ja hymyillen. :)

Itse kun yritän olla ystävällinen, kiltti, herkkä, niin naisille että miehille, sukupuolesta riippumatta... niin kun joku oikein katkerasti vilkaisee mun tyyliä, rumalla mulkaisulla, paheksuen - niin se tunne menee sekunneissa mun sisimpään läpi! ja sattuu siis todella kovasti. Tuntuu että en saa mitenkään sitä henkistä kipua loppumaan!. Vaikka yritän. Sitten juoksen vaan kotiin, itken, päätän et huomenna on uus päivä ja kannan itseni itsevarmasti, ajattelen että mielessäni on vikaa - ehkä kuvittelin koko jutun, mutta silti sama paska toistuu tai ei toistu... Riippuu vähän minkälaisia ihmisiä vastaan tulee. Yleensä monenlaisia. Toiset ei kiinnitä mitään huomiota, toiset kahtoo kieroon. ;(

Mulla on joku hirveä tarve kytätä toisten ihmisten ilmeitä, mitä mieltä ne on musta jne.

Miten hitossa mä pääsen eroon tästä!? ..... Ja kuvittelenko vaan kaiken vai mitä ihmettä?? oonko sekoomassa? ;(

Muuta pois sieltä pohjanmaalta! Eihän siellä pysty kukaan asumaan, just ton takia! Ihmiset katsoo kieroon niitä jotka haluaa pukeutua hyvin. Pitävät hienostelijana. Muuta etelämmäs, täällä ei ole tuollaisia ongelmia. Maalaiset maalaiset. Ei niille mitään mahda.

[QUOTE="jenni";30610439]Muuta pois sieltä pohjanmaalta! Eihän siellä pysty kukaan asumaan, just ton takia! Ihmiset katsoo kieroon niitä jotka haluaa pukeutua hyvin. Pitävät hienostelijana. Muuta etelämmäs, täällä ei ole tuollaisia ongelmia. Maalaiset maalaiset. Ei niille mitään mahda.[/QUOTE]

En kyllä asu siellä... vaan Helsingissä.

Ihan sama ongelma itsellä. Sitä miettii välillä että onko se kateutta vai olenko kuitenkin niin ruma... :O. Olenkin alkanut välttelemään ihmisten katseita mutta sekin on ahdistavaa tietoisesti niitä vältellä:(

[QUOTE="Iippu";30610483]Ihan sama ongelma itsellä. Sitä miettii välillä että onko se kateutta vai olenko kuitenkin niin ruma... :O. Olenkin alkanut välttelemään ihmisten katseita mutta sekin on ahdistavaa tietoisesti niitä vältellä:([/QUOTE]

laita kuva (vaikka tuonne naamakuvaketjuun), niin me kerrotaan :)

Niin. Sanoppa tosiaan se mistä tuo kumma "mulkoilu" johtuu? Mie olen samaan asiaan törmänny jo vuoskaudet. Harvoin laittaudun, yleensä kuljen meikittä silti niitä "mulkaisuja" satelee ja juurikin naisilta. Tänään kävin ruokakaupassa toppavetimissä, täällä kun -22 astetta pakkasta. Kaupan kassasta lähtien porukka vahtas. Kotia kun tulin oli ihan pakko peilistä tarkistaa että onko otassa jottain sinne kuulumatonta?

[quote="iippu";30610483]ihan sama ongelma itsellä. Sitä miettii välillä että onko se kateutta vai olenko kuitenkin niin ruma... :o. Olenkin alkanut välttelemään ihmisten katseita mutta sekin on ahdistavaa tietoisesti niitä vältellä:([/quote]

juuri sama minulla !

"Mulla on joku hirveä tarve kytätä toisten ihmisten ilmeitä, mitä mieltä ne on musta jne.

Miten hitossa mä pääsen eroon tästä!? ..... Ja kuvittelenko vaan kaiken vai mitä ihmettä?? oonko sekoomassa? ;( "
olet jo, myöhästä miettiä.

Ohoh! Toivottavasti kukaan ei rakenna osaa itsetunnostaan mun ilmeiden perusteella. Oon vähän sellainen sata rautaa tulessa- tyyppi ja kadulla yleensä kuljen sellasessa omassa kuplassa että saan hommat pysymään kasassa. Katselen kyllä ihmisiä, mutta jos kysytään edellisen vastaantulijan takin väriä niin en takuulla muista (ellei siinä kiilu jotkut neonväriset ledit). Mun ilmeet liittyy yleensä ihan siihen millä tuulella nyt yleisesti olen. Jos oon väsynyt niin harvemmin tulee ventovieraille hymyiltyä ja jos taivaalta tulee räntää vaakatasossa, on liukasta ja sohjoa ja kylmä niin mun ilme on kyllä kiukkunen tuli vastaan sitten kuka tahansa.

Nykyään ihmisillä on naamatkin niin täynnä botoxia, että ota siinä nyt ylipäätään joku ilme.

Älä turhaan mieti mitä muut susta ajattelee. Ne muut on 99% yhtä itsekeskeisiä eikä ne sua ajattele kumminkaan!

Ohoh! Toivottavasti kukaan ei rakenna osaa itsetunnostaan mun ilmeiden perusteella. Oon vähän sellainen sata rautaa tulessa- tyyppi ja kadulla yleensä kuljen sellasessa omassa kuplassa että saan hommat pysymään kasassa. Katselen kyllä ihmisiä, mutta jos kysytään edellisen vastaantulijan takin väriä niin en takuulla muista (ellei siinä kiilu jotkut neonväriset ledit). Mun ilmeet liittyy yleensä ihan siihen millä tuulella nyt yleisesti olen. Jos oon väsynyt niin harvemmin tulee ventovieraille hymyiltyä ja jos taivaalta tulee räntää vaakatasossa, on liukasta ja sohjoa ja kylmä niin mun ilme on kyllä kiukkunen tuli vastaan sitten kuka tahansa.

Nykyään ihmisillä on naamatkin niin täynnä botoxia, että ota siinä nyt ylipäätään joku ilme.

Älä turhaan mieti mitä muut susta ajattelee. Ne muut on 99% yhtä itsekeskeisiä eikä ne sua ajattele kumminkaan!

Oliskin näin helppoa. :'(

Mä en vaan enää kestä tätä sietämätöntä oloa mun sisällä ja arkuutta ja epävarmuutta!!! Äskenkin kun kävin kävelemässä ulkona korkkarit jalassa ja hieno takki päällä, niin tuli helvetinmoinen olo ja piti juosta kotiin vaan itkemään...

Mä olen NIIIIN RIKKI ! mun sisältä. Ettei moni sitä tiedä.

Monta vuotta olen koittanut itseäni jo eheyttää, mutta se on vain helvetin vaikeaa...

Sitten jos minä rupeaisin rumaksi ja harmaaksi hiirulaiseksi (mitä en oikeasti tahdo kumminkaan) niin sitten mä tuntisin pahaa oloa siitä. Koskaan ei oo hyvä, ei ees sillon vaikka olisit ihan tavallisen/seksikkään väliltä.

Ei vaan jaksaisi elää enää. Joku sanoisi, että ompa sulla pienet murheet. Mutta tajuaako ihmiset millasta on elää JOKA PÄIVÄ tälläisten pakko ajatusten kanssa !?

Kun ennen oli ihan itsevarma tyttö/nainen, eikä rikkonainen. :'( itkettää, ihan oikeasti. !

juuri sama minulla !

Kyllä sitä on tullu pohdittua miljoona kertaa miten voisi olla vaan välittämättä toisten katseista ja siitä mitä ne itsestä ajattelee.. Liikaa tulee seurattua just muiden ilmeitä ja liikaa tehtyä omia, varmasti monesti vääriäkin johtopäätöksiä niistä.

Toinen puoli itsessä toisaalta tajuaa että vaan itse kuvittelee asioita (huono itsetunto) ja toinen puoli taas uskoo vakaasti että ne katseet on itseä halveksivia.. Mulla myös riippuu päivästä miltä tuntuu; välillä sitä on niin varma olo ja sit taas äärettömän epävarma.

On tää välillä niin vaikeeta, Huoh...

[QUOTE="Iippu";30610953]Kyllä sitä on tullu pohdittua miljoona kertaa miten voisi olla vaan välittämättä toisten katseista ja siitä mitä ne itsestä ajattelee.. Liikaa tulee seurattua just muiden ilmeitä ja liikaa tehtyä omia, varmasti monesti vääriäkin johtopäätöksiä niistä.

Toinen puoli itsessä toisaalta tajuaa että vaan itse kuvittelee asioita (huono itsetunto) ja toinen puoli taas uskoo vakaasti että ne katseet on itseä halveksivia.. Mulla myös riippuu päivästä miltä tuntuu; välillä sitä on niin varma olo ja sit taas äärettömän epävarma.

On tää välillä niin vaikeeta, Huoh...[/QUOTE]

Oot kun kopio minusta ... ei voi muuta sanoa ... mä mietin vaan, että mistä johtuu että me ollaan tälläsiä??

Oot kun kopio minusta ... ei voi muuta sanoa ... mä mietin vaan, että mistä johtuu että me ollaan tälläsiä??

Itse ainakin olen älyttömän herkkä ja haavoittuvainen, välillä tuntuu että elän ihan väärällä vuosisadalla.. Nykyajan vaatimukset on niin kovat, myös ulkonäön suhteen ja siihen kun yhdistää vielä sen huonon itsetunnon. Kova halu on tulla hyväksytyksi mutta tuntuu että siihen vaaditaan niin paljon ettei kykene olemaan niiden vaatimusten mukainen. Siltä itsestä tuntuu..

[QUOTE="Iippu";30611035]Itse ainakin olen älyttömän herkkä ja haavoittuvainen, välillä tuntuu että elän ihan väärällä vuosisadalla.. Nykyajan vaatimukset on niin kovat, myös ulkonäön suhteen ja siihen kun yhdistää vielä sen huonon itsetunnon. Kova halu on tulla hyväksytyksi mutta tuntuu että siihen vaaditaan niin paljon ettei kykene olemaan niiden vaatimusten mukainen. Siltä itsestä tuntuu..[/QUOTE]

No mähän just yritän näyttää hyvältä, niin miks mä saan sillon muilta naisilta ilkeitä katseita, mutta miehiltä iskeviä kommentteja?

Kateutta?? Naiset on kateellisia toisilleen. Jotkut ei uskalla erottautua ja pukeutua man tyylin mukaisesti vaan kulkevat massan mukana. Miehet taas tykkäävät katsella tyylikkäästi pukeutuvia naisia. Kai se pitää sitte vaan hyväksyä ettei ikinä voi kaikkia miellyttää.

Sitten toisaalta tuli mieleen sellainen asia, että tuntuuko susta että itse esimerkiksi pukeudut niin kuin itse haluat vai yritätkö miellyttää muita sun pukeutumisella? Silloin voi tuntuakin epävarmalta ja että muutkin katselee sua pitkään. ehkä yrität liikaa miellyttää?

Yhteistyössä