Huono omatunto (minun työt, miehen loma, raksa ja lastenhoito)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttönen

Vieras
Olen ollu nyt työttömänä kesän ja ensi viikoksi sain töitä. Ensi viikko on kuitenkin mieheni kesän ainoa lomaviikko, joka nyt menee sitten lapsia hoitaessa. Miestä harmittaa kovasti, sillä vihdoin olisi ollut kunnon mahdollisuus saada taloa eteenpäin. Nyt poden sitten huonoa omaatuntoa kun en vie lapsia hoitoon ventovieraaseen paikkaan (varahoitopaikka kun oma pk suljettu). Vai olisiko minun kuitenkin pitänyt ilmoittaa, että tarvitaan paikka ja viedä lapset hoitoon n. 9 tunniksi per päivä?

olla myös lasten kanssa ja puuhailla jotain..
käydä leikkipuistoissa, jädellä..
näin miehesikin saa ansaitun lepohetken ja ajatukset muualle..

höpön-höpön tuon huonon omantunnon kans - MIKSI??
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Olen ollu nyt työttömänä kesän ja ensi viikoksi sain töitä. Ensi viikko on kuitenkin mieheni kesän ainoa lomaviikko, joka nyt menee sitten lapsia hoitaessa. Miestä harmittaa kovasti, sillä vihdoin olisi ollut kunnon mahdollisuus saada taloa eteenpäin. Nyt poden sitten huonoa omaatuntoa kun en vie lapsia hoitoon ventovieraaseen paikkaan (varahoitopaikka kun oma pk suljettu). Vai olisiko minun kuitenkin pitänyt ilmoittaa, että tarvitaan paikka ja viedä lapset hoitoon n. 9 tunniksi per päivä?

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Onhan sekin aika arvokas asia, jos isä on lasten kanssa viikon ajan lomalla. Taloa voi rakentaa myöhemminkin, mutta tämä tilaisuus olla lasten kanssa ei enää toistu.

Tätä mieltä minäkin olen. Minusta tuota taloa voi odotella sen viisi päivä pidempään, mutta miestä se harmittaa. Minkä kyllä ymmärränkin. No yritän pitää omatuntoni aisoissa, kun mielestäni kuitenkin teen oikein. Miehen puolesta harmittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja lomailija:
olla myös lasten kanssa ja puuhailla jotain..
käydä leikkipuistoissa, jädellä..
näin miehesikin saa ansaitun lepohetken ja ajatukset muualle..

höpön-höpön tuon huonon omantunnon kans - MIKSI??
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:

No se huono omatunto tulee lähinnä siitä miehen pettymyksestä. Kun on tavallaan odottanut sitä, että pääsee kunnolla raksaamaan muutaman päivän. Illat tuppaa olemaan niin lyhyitä.