Huono omatunto :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TearsNoMore
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TearsNoMore

Jäsen
09.10.2007
737
0
16
Laitoin tytön nyt sitte "nälkäsenä" nukkumaan :ashamed:
Tarjosin riisipuuroa ruoaksia eikä suostunut syömään ollenkaan, edes maistamaan. Nyt sitte kiipesi jääkaapille ja olisi halunnut viiliä, mutta sanoin että päiväunien jälkeen saat viilin, nyt et koska et ruokaa äsken syönyt kun tarjottiin. Suuttu, ei itkenyt mutta suuttui ja lähti päiväunille.

Nyt on huono omatunto :snotty: Miksi rajojen laittaminen tekee niin kipeää ??? |O

Neidillä ikää 3v 1kk.

Minä olisin tarjonnut sitä samaa puuroa, jolloin lapsi olisi saanut valita syökö sitä vai meneekö nälkäisenä nukkumaan. Itse en laita koskaan nälkäistä lasta nukkumaan, kamala ajatus. Onneksi lapset syö hyvin, niin ei tarvii ihmetellä tuollaisten kanssa

Ymmärrän kyllä että on huono-omatunto mutta eikö sun pitäs noitten päikkäreitten jälkeen antaa vaan sitä riisipuuroa. Noinhan tyttö oppii että ei oo pakko syödä ku vaan jättää syömättä ja vähän ajan päästä saa mitä haluaa...?

Minä myös laitoin lapsen syömättä nukkumaan... Tarjosin kyllä lasagnea, mutta kun pudisteli vaan päätään niin sai mennä sit nukkumaan... Kyl se sit herätessään syö... Niin ja mun likalla ikää vasta 1,5v

Meillä meni myös 3v2vkonen poika nälkäsenä nukkumaan tänään!
ei maistanu ruokaa yhtään. ja kun selkäni käänsin niin sillä vaan leikittiin! niinpä herra sai nyt sitten mennä suoraan päiväunille, kyllä ois vaan keksiä halunnnu!
eiköhän herätessä maistu vaikka kunnon ruisleipä välipalaksi :)

Siinä mielessä olen samalla kannalla että jos ei tarjottu ruoka kelpaa niin ei sitten saa muutakaan ennen seuraavaa ruokailua paitsi jos suostuu edes maistamaan ruokaa. Pakko syöttämistä meillä ei harrasteta, itse olen joutunut väkisin syömään kaurapuuroa ja kaikki tuli ylös. Meni vuosia ennen kuin pystyin puuroa syömään ja sitäkin vain maitoon keitettynä

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Minä myös laitoin lapsen syömättä nukkumaan... Tarjosin kyllä lasagnea, mutta kun pudisteli vaan päätään niin sai mennä sit nukkumaan... Kyl se sit herätessään syö... Niin ja mun likalla ikää vasta 1,5v

Juu, ei tälläkään neidillä ole tapana ollut nälkäsenä olla. Syö oikeastaan mitä vaan keitetyistä pavuista fetajuustoon :D Nyt vaan oli jotenki pakko kokeilla et kuinkahan käy jos ei puuroa maistakaan. Muutenkin alkanut aika paljon kokeilla rajojaan. Luulin että se alkais aikasemmin , mut ei hirveesti aiemmin ole kokeillut.
Esim. jäätelön syötyään heitti tikun lattialle eikä suostunut viemään roskiin ennen kuin kahdestaan kädestä pitäen se vietiin jne. |O

Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Siinä mielessä olen samalla kannalla että jos ei tarjottu ruoka kelpaa niin ei sitten saa muutakaan ennen seuraavaa ruokailua paitsi jos suostuu edes maistamaan ruokaa. Pakko syöttämistä meillä ei harrasteta, itse olen joutunut väkisin syömään kaurapuuroa ja kaikki tuli ylös. Meni vuosia ennen kuin pystyin puuroa syömään ja sitäkin vain maitoon keitettynä

En minäkään väkisin suuhun työnnä. Jos puuroa olisi maistanut niin olisin ennen päiväunia voinut viilin antaakin. Mutta kun ei edes suostunut maistamaan puuroa vaan nousi pois pöydästä niin ei vartin päästä ole tarjolla viiliäkään. Silti huono omatunto :ashamed:

Yhteistyössä