Huonoin ikäero lapsilla ja miksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä on siskon kanssa 4 vuotta (minä se nuorempi) eikä se ainakaan mikään paras ikäero ollut lapsena. Ei meistä ollut oikein toistemme leikkikavereiksi ja molemmilla olikin aina omat kaverit. Isompien kanssa olisin tietty halunnut leikkiä, mutta en päässyt mukaan. Mustasukkaisena sisko osasi kovemmat otteet ja saattoi vaikka purra tms.

Mutta nämä huonot puolet vain lapsuudessa, ei tuo ikäero näin vanhemmiten haittaa välejä enää ollenkaan :)

Mulla on siskon kanssa 5 vuotta ikäeroa, eikä se nyt maailman paras juttu ollut silloin kun olin pienempi, nyt se on hyvä. :)
Omat lapseni sain 3 vuoden ikäerolla, ja luin jostain, että pahin mustasukkaisuus ja sisaruskateus on perheissä, joissa lasten ikäero on 3 vuotta. Auts. Mutta 3 vuoden ikäero oli oman jaksamiseni kannalta paras, sillä lapseni olivat kovin vähäunisia pienempinä.

Mun pikkusisko on mua 16 vuotta nuorempi ja eihan meilla ole missaan vaiheessa ollut mitaan yhteista. Siis yhtaan mitaan. Sisko oli 3v, kun muutin pois lapsuuskodistani. Ollaan lahes tulkoon eri sukupolvea.

[QUOTE="Jeba";29552006]Rupeaapa masentamaan vastaukset, meillä tulee lapsille juuri tuo 4v ikäeroa, mutta sille ei minkään voi kun ei aikasemmin vain tärpännyt toisen kanssa niin ei :([/QUOTE]

No mutta lapset on yksilöitä, meillä nää 4 vuoden välein syntyneet tapaukset ovat kuin yö ja päivä vaikka samaa sukupuolta ovatkin. Eivät varmasti ois yhtään parempaa pataa vaikka oisivat syntyneet 9 kk:n välein. Ei se tarkoita että kaikissa perheissä asiat menee just samalla tavalla. Tuli paha mieli sun puolesta, älä turhaan ota tän palstan ketjuja itteesi... vaikka raskaana ollessa se normaalia vaikeampaa onkin :)

Tutulla 4 v ikäero lapsilla ja ovat kuulemma tosi hyvät ystävät. Tyttöjä molemmat. Kaverini sanoi että vaikka isosiskonsa 5 v vanhempi pn heillä silti tosi läheiset välit. Nuorimman ja kaverini välissä on tosin n. vuosi.

Meidän lapsilla on 3 v ero, mutta vielä en oikein osaa sanoa. Mustasukkaisuus ei ollut pahaa ja omatoiminen isosisko on kyllä erinomainen apu myös. Voisin kuvitella että 2 v ero olisi hyvin haastava. Silti musta mitä lyhempi, sitä parempi lasten kannalta. Pidempi sitten äidin hermojen kannalta.

Mun pikkusisko on mua 16 vuotta nuorempi ja eihan meilla ole missaan vaiheessa ollut mitaan yhteista. Siis yhtaan mitaan. Sisko oli 3v, kun muutin pois lapsuuskodistani. Ollaan lahes tulkoon eri sukupolvea.

Meillä samoin, mutta nykyään, kun ollaan aikuisia, niin meillä on tosi kivaa yhdessä! Käydään risteilyillä, festareilla ja olusilla, ja hyvin pystymme olemaan olkapäänä suruissa ja iloitsemassa yhdessä hyvissä asioissa.

Meillä myös 3 v. ja uskon että parin vuoden päästä ihan ok. Tällä hetkellä on aika hankala löytää yhteistä tekemistä lasten kanssa. Toinen on konttausvaiheessa ja toinen rakentelu/ askarteluvaiheessa. Isomman kanssa pitäis ehtiä touhuta kaikenlaista kehittävää ja liikunnallistakin, mutta se on hankalaa kun toinen istuu rattaissa tai on kannettava.

Yhteistyössä