Lapsilla pieni ikäero, kaduttaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Häjyynen:
En oo katunu kyllä päivääkään sitä että meillä on lapset pienin ikäeroin, 1.&2. -> 1v3kk, 2.&3. -> 1v6kk, 3.&4. -> 1v9kk ja 4.&5. -> 2v2kk =)

Aikalailla samoin =D. Ei siis kaduta ja ikäerot 1v4kk, 1v10kk, 2v3kk ja 1v7kk...

Esikoisen ja tokan ikäero 2v 1kk, tokan ja kaksosten ikäero 1v 5kk. Ei kaduta, vaikka hemmetin vaikeaakin on ollut. Nyt kaksoset 2v ja onhan tää ollut melkoista rumbaa, mutta useimmiten ihanaa.

Meidän lapsilla ikäero 18 kk ja pienemmän vauva-aika oli todella ihanaa. Rankkaa oli vasta kun kuopus rupesi karkailemaan esikoisen ohella ja yleensä eri suuntiin. Toista kun yrittää hoitaa, niin toista saa jo hakea pois pahanteosta. Mulla nyt vaan sattuu olemaan ihan älyttömän liikkuvaiset lapset... Mutta suositella voin kyllä kaikille pientä ikäeroa. Kaksosten rattaat tai auto on suositeltava, jos haluaa lasten kanssa liikuskella.

Rehellisesti vastattuna kaduttaa hieman. Meillä ikäero 1v6kk. Yllättävän vaikeaa on ollut tulla toimeen oman riittämättömyyden tunteen kanssa, kerta kaikkiaan aika kun ei tahdo riittää kuin siihen oleelliseen. Päivät tuntuu olevan yhtä vaipan vaihtoa, ruokailua ja vaatteen vaihtoa. Ja iltaisin on ihan väsyksissä. Meillä asiaa on mutkistanut kuopuksen koliikki ja esikoisen vahva mustasukkaisuus uutta tulokasta kohtaan.

Ei ole koskaan kaduttanut kun lapsilla ikäeroa 1-vuosi. Pikimminkin helpotus koska myöhemmin leikkivät kuin paita ja peppu. Kaveruksia ovat jo siinä 2-3 vuoden iässä ja on seuraa.

1v3kk ikäero eikä kaduta. Loppupelissä olen yhä vakuuttuneen varma siitä että tuo oli meille passelijuttu.

Mutta pakko myöntää ettei se helppoa ole ollut, varsinkaan kun kuopus on tuollainen haastava lapsi ollut vauvasta asti. Kuitenkin niitä hyviäkin puolia löytyy roppakaupalla ja ihan tyytyväinen olen elämäämme ollut kokoajan, vaikka sitten väsy on hetkittäin painanutkin.