Valitettavasti moni äiti varastaa lapselleen vaatteita näistä harrasteista

Itse olin seuraamassa oman lapseni kenraaliharkkoja tuossa jokunen vuosi ja pikkuveljensä oli minulla mukana sylissä.
Meillä tuli niin kiire lähtö kotoa että en oikeasti huomannut että en ollut tajunnut leikata sitä hintalappua siitä mokomasta uudesta hatusta irti,
no ajattelin että olkoot ettei vaan kangas repeydy kun kerran jo istuimmekin siellä katsomossa.
Otin lapselta hatun hetkeksi pois jotta ei liian kuuma tule
ja kas kohta sitä hattua ei enään ollut missään

Mieheni tuli meidät sitten autolla hakemaan (kun tietenkin soitin, mihin me ilman hattua talvella)
ja sanoin kovaan ääneenkin vielä etsiväni lapseni hattua sillä ulkona oli pakkasta.
Ja ei löytynyt ei,
eräs rouva joka istui aijemmin vieressäni siirtyi yhden penkin kauemmas kun häneltäkin kyselin onko nähnyt semmoista uutta toppahattuajossa laputkin vielä kiinne jne. ei ollut muka nähnyt,
ja nosti laukkunsa sitten toiselle penkille.
No aikani pyörin ja hattua ei missään

Olin lähdössä ja sanoin miehellenikin että käyn vielä vaipan lapselle vaihtamassa tuolla vessassa josko hän koettaisi etsiä sen hatun jostain.
Kävikin niin että tämä toinen äiti sitten meni avustamaan omaa lastaan sinne kenraaleihin (puvustaminen)
Ja kas mieheni huomaa että kyseisen rouvan käsilaukku (semmoinen iso säkki mallinen)
oli apposen ammollaan ja mikäs se siellä kuin meidän pojan hattu
laput ja kaikki ja
ihan saman hintainen ja ihan samalla lailla oli ne hatun nyörit märkinä kuin lapseni oli niitä lutkutellut.
Isäntä otti hatun ja ei tosiaan viitsinyt isompaa haloota nostaa mutta vieläkin muistan tuon naisen/varkaan ja todellakin jos samassa paikassa ollaan niin olen oppinut että älä missään nimessä päästä edes hatustasi irti ettei tuo varas sitä ota.
Toki oikeaoppisestihan tässä kohdin kun isäntä näki hatun tuon rouvan laukussa olisi vain kuulunut soittaa poliisit.
Mutta onni onnettomuudessa kukaan ei sitten ainakaan tunnustanut nähneensä kun mieheni sen hatun tuon naisen laukusta kiskoi pois.
Oli hän jollekin vielä ääneen manannut että ei helkkari, miten minun poikani hattu voi olla toisen ihmisen käsilaukussa.