Hurja lämpötilaero

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myötätunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myötätunto

Vieras
En voi olla ihmettelemättä sitä, että Kilpisjärvellä on vain 11 astetta tälläkin hetkellä. Onhan Suomi pitkä maa, mutta hurjan isoksi tuo ero on muodostunut viime päivinä.

En halua valittaa ihanan kesän keskellä vaikka nyt onkin kuuma, kun toiset eivät pääse nauttimaan lämmöstä paljon ollenkaan.
 
sanoppa muuta.. oispa täällä etelä suomessakin edes hieman viileempi.. ja mä kyllä kehtaan valittaakin,kun tän raskausmahan kanssa on vaan niin turkasen tukala olla näillä helteillä :(

rv 38
 
Alkuperäinen kirjoittaja nääh:
sanoppa muuta.. oispa täällä etelä suomessakin edes hieman viileempi.. ja mä kyllä kehtaan valittaakin,kun tän raskausmahan kanssa on vaan niin turkasen tukala olla näillä helteillä :(

rv 38

No viimeisillään raskaana olevat saa valittaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja myötätunto:
Alkuperäinen kirjoittaja nääh:
sanoppa muuta.. oispa täällä etelä suomessakin edes hieman viileempi.. ja mä kyllä kehtaan valittaakin,kun tän raskausmahan kanssa on vaan niin turkasen tukala olla näillä helteillä :(

rv 38

No viimeisillään raskaana olevat saa valittaa

ja kaikki muutkin saa valittaa jotka ei helteistä tykkää. mulle on turha tulla sanomaan että mitä sä valitat kun kerranki on lämmintä. ikinä en oo helteistä tykänny enkä ala nytkään siksi että hellefanien mielestä kaikkien pitäisi rakastaa kuumaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
ja kaikki muutkin saa valittaa jotka ei helteistä tykkää. mulle on turha tulla sanomaan että mitä sä valitat kun kerranki on lämmintä. ikinä en oo helteistä tykänny enkä ala nytkään siksi että hellefanien mielestä kaikkien pitäisi rakastaa kuumaa.

Ihana sama mitä teet, mutta voi sitä joskus nostaa sen nokan vähän ylemmäs omasta navasta. Ja sentään tajuta, että joku olis iloinen jos pääsis edes kesällä lämpimään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myötätunto:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
ja kaikki muutkin saa valittaa jotka ei helteistä tykkää. mulle on turha tulla sanomaan että mitä sä valitat kun kerranki on lämmintä. ikinä en oo helteistä tykänny enkä ala nytkään siksi että hellefanien mielestä kaikkien pitäisi rakastaa kuumaa.

Ihana sama mitä teet, mutta voi sitä joskus nostaa sen nokan vähän ylemmäs omasta navasta. Ja sentään tajuta, että joku olis iloinen jos pääsis edes kesällä lämpimään.

omasta? no kyllä täällä ajatellaan ihan muitakin, esim. lapsia. jännä juttu että sun nokka on siellä sun navassa etkä sä tajua että on muitakin asioita joissa ihmisillä on eri mielipiteet. tämä on vain yksi niistä. niih! että pata kattilaa soimaa ;)
 
No kun TÄMÄ keskustelu oli sitä varten, että huomataan että elämää on muuallakin kuin itsensä ympärillä. Ja lapset nyt helteessä kärsi, tarvitsee vain mielikuvitusta jäähdyttämiseen.
 
Mun sydänvikainen äiti kärsii. Se on aina tykännyt kesästä ja kuumastakin, sydänvikaisenakin, mutta nyt on kuulemma tukalaa ja ottaa sydämestä. Äidillä on ollut parin vuoden sisällä kaksi pahaa sydäriä eikä pumppu ole kunnossa, vaikka ohitusleikkauskin on tehty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Mun sydänvikainen äiti kärsii. Se on aina tykännyt kesästä ja kuumastakin, sydänvikaisenakin, mutta nyt on kuulemma tukalaa ja ottaa sydämestä. Äidillä on ollut parin vuoden sisällä kaksi pahaa sydäriä eikä pumppu ole kunnossa, vaikka ohitusleikkauskin on tehty.

voi toista, voin vaan kuvitella :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja myötätunto:
No kun TÄMÄ keskustelu oli sitä varten, että huomataan että elämää on muuallakin kuin itsensä ympärillä. Ja lapset nyt helteessä kärsi, tarvitsee vain mielikuvitusta jäähdyttämiseen.

joo. näin on. huomaa siis sinäkin ;)
 
On surullista, että sairaaloita eikä muita tiloja saada jäähdytettyä niin että vanhukset ei kärsi, mutta sehän on vain meidän ihmisten saamattomuutta. Ja säästötoimia.

Edelleen kaikkialla EI ole nyt kuuma, ja joillain on kurja olo kun värisevät vilusta ja lukevat siitä, kuinka etelässä rikotaan lämpöennätyksiä. Pohjoisen mummot ja papat tarvitsevat villasukat ja kaikkea keskellä kesää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja myötätunto:
On surullista, että sairaaloita eikä muita tiloja saada jäähdytettyä niin että vanhukset ei kärsi, mutta sehän on vain meidän ihmisten saamattomuutta. Ja säästötoimia.

Edelleen kaikkialla EI ole nyt kuuma, ja joillain on kurja olo kun värisevät vilusta ja lukevat siitä, kuinka etelässä rikotaan lämpöennätyksiä. Pohjoisen mummot ja papat tarvitsevat villasukat ja kaikkea keskellä kesää!

värisevät vilusta? +11? no joo...
 
Minä oon taas sitä aatellu, et miten suuret lämpötilan heittelyt ollut tämän kevään ja kesän aikana. Keväällä täälläkin päin hipoi -30 astetta ja nyt +30.
Keväällä uutisoitiin että eniten lunta moneen kymmeneen vuoteen + kylmää...nyt uutisoidaan että lämpimintä 75v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myötätunto:
En voi olla ihmettelemättä sitä, että Kilpisjärvellä on vain 11 astetta tälläkin hetkellä. Onhan Suomi pitkä maa, mutta hurjan isoksi tuo ero on muodostunut viime päivinä.

En halua valittaa ihanan kesän keskellä vaikka nyt onkin kuuma, kun toiset eivät pääse nauttimaan lämmöstä paljon ollenkaan.

Kyllä minä vaan valita :D Liian kuuma!! En jaksa!! Haluan Kilpisjärvelle nyt heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja myötätunto:
En voi olla ihmettelemättä sitä, että Kilpisjärvellä on vain 11 astetta tälläkin hetkellä. Onhan Suomi pitkä maa, mutta hurjan isoksi tuo ero on muodostunut viime päivinä.

En halua valittaa ihanan kesän keskellä vaikka nyt onkin kuuma, kun toiset eivät pääse nauttimaan lämmöstä paljon ollenkaan.

Kyllä minä vaan valita :D Liian kuuma!! En jaksa!! Haluan Kilpisjärvelle nyt heti.

en mäkään jaksa. :/ Moneskohan viesti oli ku tuli sanottuu että enjaksa kuumuutta :whistle:
 

Yhteistyössä