Huuliherpes puhkeaa kuukautisten aikana/juuri ennen? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Onneton"

Vieras
Minulla huuliherpes puhkeaa 1-2 kertaa vuodessa, tosin nyt hoitovapaalla (ei työstressiä) meni lähes kaksi vuotta ilman rakkuloita.

Mutta nyt huuliherpes on yhtäkkiä ärhäkkä. Edellinen huuliherpes tuli lokakuun puolivälin tienoilla kahden rakkulan voimin (yleensä vain yksi) ja se ehti juuri parantua kunnolla kunnes nyt taas eilen puhkesi -ja jälleen kaksi rakkulaa. Kalenteria selatessani huomasin, että molemmilla kerroilla huuliherpes ilmaantui kierron 24.pvä (eli kp 24/ 26-27). Onko tämä sattumaa vai hormonaalista?

Voi olla että aiemminkin huuliherpes on tullut juuri ennen kuukautisia, mutta en ole pistänyt sitä merkille kun huuliherpes on ollut niin harvoin.

Mietin jo, että jos vielä seuraavassa kierrossa huuuliherpes puhkeaa ennen kuukautisia niin haen estolääkityksen. Nyt minulla on mennyt vajaan kuukauden aikana yli 30 euroa herpeslaastarihin + rakkuloiden aiheuttama vaiva ja "häpeä".

Ensimmäisen huuliherpeksen parannuttua ehdin jo iloita, että nyt varmaan saan olla vuoden rauhassa mokomalta vaivalta, mutta sitten taas kuljetaan rakkulat huulessa :(

[QUOTE="juu";27466783]Ystävä rakas, hae se lääkitys jo etukäteen. Itse nappaan aina lääkkeen, kun ensimmäiset oireet ilmaantuu eikä tarvitse olla tatti otassa monta päivää[/QUOTE]

Juu, aion hakea jos/kun näyttää siltä että tämä vaiva alkaakin olla joka kuukausi.

Pitikin kysyä, että voiko sitä estolääkettä syödä jaksottain niin, että teho on kuitenkin hyvä? Eli sitä ei siis tarvitse syödä jatkuvasti, vaan voi alkaa syödä varmuuden vuoksi esimerkiksi ennen häitä ja häämatkaa tai "kerran kuussa" ennen kuukautisia?

Minkä niminen estolääke sinulla on ja paljonko se maksaa?

[QUOTE="Onneton";27466837]Juu, aion hakea jos/kun näyttää siltä että tämä vaiva alkaakin olla joka kuukausi.

Pitikin kysyä, että voiko sitä estolääkettä syödä jaksottain niin, että teho on kuitenkin hyvä? Eli sitä ei siis tarvitse syödä jatkuvasti, vaan voi alkaa syödä varmuuden vuoksi esimerkiksi ennen häitä ja häämatkaa tai "kerran kuussa" ennen kuukautisia?

Minkä niminen estolääke sinulla on ja paljonko se maksaa?[/QUOTE]

Itselläni on kerran vuodessa herpes, mutta silti hommaan varalta aina estolääkityksen.

Olen syönyt aina ennen matkaa tai ennen jotain tärkeää tapahtumaa estolääkityksen ja jatkan sitä koko matkan/tapahtuman ajan. Hyvin on toiminut :)

Olen yleensä käyttänyt zoviraxia. Hintaa oli muistaakseni alle 10e

[QUOTE="juu";27466868]Itselläni on kerran vuodessa herpes, mutta silti hommaan varalta aina estolääkityksen.

Olen syönyt aina ennen matkaa tai ennen jotain tärkeää tapahtumaa estolääkityksen ja jatkan sitä koko matkan/tapahtuman ajan. Hyvin on toiminut :)

Olen yleensä käyttänyt zoviraxia. Hintaa oli muistaakseni alle 10e[/QUOTE]

Zovirax on se huulivoide. Onko siis sen nimistä suun kautta otettavaa lääkettäkin?

Minäkin olen noita voiteita käyttänyt ennen tärkeää tapahtumaa tai jos tuntuu että stressitaso on taivaassa. Nämä kaksi huuliherpestä peräkkäin pääsivät vähän yllättämään, toki laitoin voidetta kun alkoi kirvellä ja jomotta mutta ei se enää auttanut siinä vaiheessa. Itse herpestä hoidan vain laastareilla, ovat käteviä ja hygieenisia.

löytyy tablettina reseptilääkkeenä ja nimenomaan estolääke ja auttaa kun ottaa ajoissa, mutta ei niitä huvikseen kannata syödä. Itse otan aina matkoille mukaan kun silloin se iskee yleensä. Voiteet eivät auta ollenkaan mun herpekseen vain nämä reseptillä saatavat lääkkeet.

Tablettina löytyy Zovirax (asikloviiri) sitten löytyy vähän järeämpiä herpesviruslääkkeitä famsikloviiri ja valasikloviiri

[QUOTE="Vieras";27468174]löytyy tablettina reseptilääkkeenä ja nimenomaan estolääke ja auttaa kun ottaa ajoissa, mutta ei niitä huvikseen kannata syödä. Itse otan aina matkoille mukaan kun silloin se iskee yleensä. Voiteet eivät auta ollenkaan mun herpekseen vain nämä reseptillä saatavat lääkkeet.

Tablettina löytyy Zovirax (asikloviiri) sitten löytyy vähän järeämpiä herpesviruslääkkeitä famsikloviiri ja valasikloviiri[/QUOTE]

Kiitos tiedosta. Ehkäpä sitten haen lääkäriltä reseptin ja syön estolääkettä ennen tärkeitä tapahtumia. Kuinka paljon etukäteen niitä pitäisi alkaa syödä esimerkiksi ennen suuria juhlia tai matkaa?

Yhteistyössä