Huumeiden käyttöhuoneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitäs mieltä?

Voitaisko ees kokeilla jossakin, kuitenkin ne piirit jotka kentällä työskentelevät puoltavat näitä.

Tiedän, että tämäkin kysymys on hyvi politisoitunut, mutta kannattaisko edes kokeilla?

En nyt laittanut puoltavia linkkejä, niitä löytyy yllinkyllin. Yleisesti ottaen ammattilaiset ovat sen kannalla, että näitä kannattaisi ainakin kokeilla.

Tää on semmonen juttu, jota pitäis kokeilla. Valitettavasti kuuluu näihin poliittisin kysymyksiin, joita ei voi vain tutkimuksilla perustella. Eli jakolinja on selkee ja siitä on vaikea puolueiden joustaa.

Kannatan siis ehdottomasti, että kokeiltaisiin. Omaan elämänpiiriin tällä ei ole toki vaikutusta. Mutta kyllähän tää huumeongelma tulee jossain määrin vastaan isoissa kaupungeissa. Ainakin Helsinki, Turku, Oulu, Tampere joista mulla vähän enempi kokemusta.

Jossain kohtaa tämä mahdollistaminen on lopetettava.

Huumeidenkäyttäjälle tarjotaan huumeet, piikit ja tilat missä piikittää.

He ryöstävät silti kaiken mikä irti lähtee jotta saisivat lisää huumeita. Olisiko ratkaisu antaa heille valtion puolesta vähän lisää huumeita?

He ryöstävät silti kaiken mikä irti lähtee jotta saisivat lisää huumeita. Olisiko ratkaisu antaa heille valtion puolesta vähän lisää huumeita?
Itseasiassa niille tarjotaan vain tilat, välineet millä piikittää ja asianmukainen hoito. Maailmalla tiedetään että tällainen todellakin toimii ja vähentää esimerkiksi C-hepatiittitartuntoja.

• Tykkää
Reactions: Boobis

Useissa maissa näitä on kokeiltu ja haitat vähentyneet. Miksi ei voisi siis kokeilla?

Toki olis kivampi kun ei olis huumeongelmia, mutta kun kerran on. Kovat keinot eivät ole yleensä tähän tehonnut (Esim. huumeiden vastainen sota USA:ssa).

Ymmärrän, että fllispohjalta vähän absurdi ajatus antaa laittomaan toimintaan tiloja ja resursseja, mutta kun ilmeisesti kokonaisuuden kannalta tämä olisi se pienemmän haitan tie.

• Tykkää
Reactions: Boobis
Itseasiassa niille tarjotaan vain tilat, välineet millä piikittää ja asianmukainen hoito. Maailmalla tiedetään että tällainen todellakin toimii ja vähentää esimerkiksi C-hepatiittitartuntoja.
Huumeita heille tarjotaan. Ja nykyään saa viikoiksi huumeet kerralla jos olet lähdössä matkalle…

Useissa maissa näitä on kokeiltu ja haitat vähentyneet. Miksi ei voisi siis kokeilla?

Toki olis kivampi kun ei olis huumeongelmia, mutta kun kerran on. Kovat keinot eivät ole yleensä tähän tehonnut (Esim. huumeiden vastainen sota USA:ssa).

Ymmärrän, että fllispohjalta vähän absurdi ajatus antaa laittomaan toimintaan tiloja ja resursseja, mutta kun ilmeisesti kokonaisuuden kannalta tämä olisi se pienemmän haitan tie.
Mä olen seuraillut tätä tilannetta koska olen utelias. Olen käynyt aa-ryhmissä ja na-ryhmissä kuuntelemassa (avoimet ryhmät).

Ihmiset itsekin kertovat kuinka he olivat/ovat täysin zombeja, eli käytännössä ongelmahuumeidenkäyttäjät ovat syyntakeettomia ja holhousta vailla.

Vähän sama kun sanoisi että kouluterkkarin jakamat kondomit kehottaa nuoria p#nemaan.

noh mä oon linkittänyt tänne jo muiden maiden tuloksia. mut tosiaan esim sveitsissä ja norjassa koville käyttäjille tarjotaan ilmaiseksi huumeet. tulos käyttäjine määrä romahtanut ja ja ryöstöt vähenytnyt yli 90 prosenttia. et pelkkää plussaa kun lopetetaan se pelko

noh mä oon linkittänyt tänne jo muiden maiden tuloksia. mut tosiaan esim sveitsissä ja norjassa koville käyttäjille tarjotaan ilmaiseksi huumeet. tulos käyttäjine määrä romahtanut ja ja ryöstöt vähenytnyt yli 90 prosenttia. et pelkkää plussaa kun lopetetaan se pelko
Ja samalla viedään diilereiltä leipä ja saadaan sitäkin rikollisuutta hillittyä. Mutta onko kuitenkin yleisempi käytäntö että käyttäjille tarjotaan vain tilat, välineet ja hoito?

Irti päässeet päihteiden käyttäjät itse kritisoivat selvittyään, että miksi heillä pyörii kaikenlaisia mahdollistajia ympärillä.

He olisivat mahdollisesti lopettaneet käytön jo aikoja sitten kun käyttö olisi ollut vaikeaa.

Täällä tarjotaan subut ja meta mutta en tiedä onko rikollisuus vähentynyt…

Ja samalla viedään diilereiltä leipä ja saadaan sitäkin rikollisuutta hillittyä. Mutta onko kuitenkin yleisempi käytäntö että käyttäjille tarjotaan vain tilat, välineet ja hoito?
niimpä plussaa vaan lisäksi se on puhdasta eikä jatkettua huumetta lisäksi pääsee avun piiriin helpommin kun siellä on tuki henkilöt mutta otanpa linkin. sama toimisi suomessa ei tarvii tehdä rikoksia rahoittaakseen huumeiden käyttöä

Sanotaan, että tiukka linja ei toimi. Kyllä se toimisi jos olis kunnolla OIKEESTI tiukka linja.

Huumeet laittomia --> kerrasta pikkurangaistus ja varoitus, toisesta kerrasta tuomio ja pakkohoito --> Kolmannesta sulku johonkin reservaattiin jossa valvotaan sua koko ajan. Hyvällä käyttöksellä sitten pääsee pois vuosien päästä.

Huumekaupasta saman tien nirri pois. Alkais kauppiaat vähenemään.

Mistä se muuten johtuu, että maalla osataan olla ilman näitä aineita, mutta Hesassa pakko vetää näistä aineista pää sekas. Uskomattomalta tuntuu, että huumeruiskuja siellä täällä. Mä en vois elää tommosessa paikassa.

Taitaa mennä ihmisellä pää sekasin kun on liikaa porukkaa.