Huumetuomiot jenkeissä?Tuomioista muutenkin kysymystä? Tietääkö joku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Utelias"

Vieras
Koska täällä on aina joku joka tietää "kaikesta kaiken", niin kysynkin että paljonko on normaalit tuomion pituudet jos myy huumeita? riippuu varmaan huumeesta jota kauppaa?
Onkohan esim.12 vuotta saanut myynyt vain jotain kannabista tai mitä niitä keyempiä nyt onkaan?

Entä onko amerikassa samaa kuin suomessa että tuomiota voidaan lyhentää vaikka sillä että on ensikertalainen tms.? Eikö suomessa aina itse vankilassaoloaika vähemmän kuin tuomion pituus?

Koetin googlella kaivella tietoa, ei löytynyt mitään nettisivua jossa olisi täysin ummikoille selittty tämä. :D

En ole asiantuntija, mutta Jenkeissä olen asunut, ja tunnen mm. lakimiehiä. Tuomiot riippuvat tosi paljon huumeiden määristä. Kannabista saa olla aika paljon että siitä 12-vuotta saa. Ja ehdonalaiselle voi päästä vaikka sopimuksella että vasikoi jonkun toisen.

Eli tosi tapauskohtaisiahan nämä ovat, ja varmasti osavaltiokohtaisiakin, jopa tuomarikohtaisia.

En ole asiantuntija, mutta Jenkeissä olen asunut, ja tunnen mm. lakimiehiä. Tuomiot riippuvat tosi paljon huumeiden määristä. Kannabista saa olla aika paljon että siitä 12-vuotta saa. Ja ehdonalaiselle voi päästä vaikka sopimuksella että vasikoi jonkun toisen.

Eli tosi tapauskohtaisiahan nämä ovat, ja varmasti osavaltiokohtaisiakin, jopa tuomarikohtaisia.

Kiitos.
Eli jos saa 12 vuotta niin ei ole kannabiskauppias varmastikkaan.
Missä olet asunut?jos saan kysyä?
Millaista on elää jenkeissä? Mun päiväunelmiin kuuluu asua siellä, mutta todellisuudessa en tiedä haluaisinko sittenkään.

[QUOTE="Utelias";26988862]Kiitos.
Eli jos saa 12 vuotta niin ei ole kannabiskauppias varmastikkaan.
Missä olet asunut?jos saan kysyä?
Millaista on elää jenkeissä? Mun päiväunelmiin kuuluu asua siellä, mutta todellisuudessa en tiedä haluaisinko sittenkään.[/QUOTE]

Jos olisit kirjautunut, niin voisin yv:llä laittaa. Muuten en kauhean tarkkaan viitsi täällä ketoilla itsestäni, vaikkei siinä sen kummempaa olekaan. Etelävaltioissa asuin. Ihan hyvä siellä, omaan makuuni vain liian pinnallista ja materialististakin tavallaan. Mukavahan se oli kun oli uima-altaat aina "takapihalla" ja lähes aina lämmintä. Kaupoissa on valikoimaa enemmän kuin täällä, ja kaikki on vähän suurempaa. Sitä slummialuettakin löytyy kyllä joka kaupungista. Perus elämä oli melko vaivatonta, huono-osaisilla siellä vaan on sitten oikeasti huono olla kun eivät edes oikein hammaslääkäriin pääse tarvitessa. Mutta tulipa siellä nähtyä vaikka mitä, ja käytyä vaikka missä, etelästä pohjoiseen. Hienoja kokemuksia sain paljon. Sitten se amarikkalainen elämä vaan alkoi maistumaan jotenkin puulta, ja nautin Suomessa kaikesta askeettisesta, vuodenajoistakin.

Jos olet nuori, niin miksi et ns. kokeilisi. Toiset tykkäävät niin paljon että jäävät sinne. Itse asuin alle 10v, josta viimeisimmät vuodet kypsyttelin päätöstä takaisin muutosta, enkä ole katunut. Melko nuorena sinne menin, ja nyt täällä on mukavan helppoa elellä perheellisenä :). Ei tarvitse murehtia saako lapset riittävän hyvän koulutuksen yms.

En minä noista huumeista tosiaan paljoa tiedä, mutta epäilen kovasti että kukaan kahtatoista vuotta pelkästä kannabiksesta olisi saanut, tai sitten hänellä on ollut oikein kunnon plantaasi...:D. ?

Yhteistyössä