Huutikseen vai kirpparille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkuiita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vinkuiita

Jäsen
09.10.2009
425
0
16
Hei "huutiksen" käyttäjät! Kävin tässä poitsun vanhoja vaatteita läpi, ja niitähän tuli taas aika kasa.. aiemmin oon kipannut kaikki laiskana UFFiin :ashamed:

Tällä kertaa kuiteskin mietin, josko laittaisi myyntiin. Useimmat kun on kerran, pari käytettyjä ja tosi hyvä kuntosia.

Onko teistä huuto.net:ssä myyminen helppoo, vaivatonta? En tiedä miksi, mut jotenkin vaikuttaa monimutkaselta (tai sit en oo vaan taas jaksanut tarpeeks keskittyä ohjeiden lukemiseen :xmas: ) Onko parempi laittaa myyntiin sinne, kuin kirppikselle?

Ihan ehdottomasti kirppikselle!!!

Mulla ollut huutiksessa pari viikkoa kohteita, eikä ne oikein liiku. Tänään vein kirppikselle ja oli ihan eri meininki.

Molemmissa on työnsä mutta kyllä tää kirppismyynti vaan taitaa olla enemmän mun juttuni :)

Se huutikseen kuvaaminen, ilmoitusten kirjoittaminen ja varsinkin mittailu on aika ärsyttävää. Sitten pitäisi vielä jaksaa ravata postissa. Itse aikani jaksoin, sitten totesin että kirppiksellä pääsee noin 100 kertaa helpommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Se huutikseen kuvaaminen, ilmoitusten kirjoittaminen ja varsinkin mittailu on aika ärsyttävää. Sitten pitäisi vielä jaksaa ravata postissa. Itse aikani jaksoin, sitten totesin että kirppiksellä pääsee noin 100 kertaa helpommalla.

Joo...ja nykyään on ns. palvelupaketteja ettei tarvitse itse edes käydä pöytää siivoamassa. Mä tosin käyn, kun tykkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinkuiita:
Vahvistitte siis epäilykseni. Ehkä mäkin sit kallistun siihen kirpparimyyntiin.. nyt kun vielä löytäs hyvän sellasen! Kiitti :flower:

Jos Turun suunnalta etsit, niin mä osaan suositella :wave: :D

Ja täällä olis Turun suunnalla ostaja, joka estii hyvää kirppistä. Että vinkkejä.

Mä olen enemmän huutonetin kannalla. Kirpparipöytä maksaa todella paljon, joten eipä siitä juurikaan jää voitolle. Jos oikein huono tsäkä on, niin jää jopa tappiolle. Mulla on itsellä huutonetissä myynnissä vaatteita ja kyllä ihmiset niitä ostaa sieltä hiljalleen. Mutta tottakai se on aika työlästä ottaa kuvia ja selittää vaate vaatteelta, mimmonen mikäkin on. Itse en tosin oo jaksanu selittää yksityiskohtaisesti kaikkia. Kerron vain otsikossa, mikä vaate on kyseessä. Itse ilmoituksessa mainitsen koon.

Alkuperäinen kirjoittaja koko 92 f:
Vahvistitte siis epäilykseni. Ehkä mäkin sit kallistun siihen kirpparimyyntiin.. nyt kun vielä löytäs hyvän sellasen! Kiitti :flower:

Ja täällä olis Turun suunnalla ostaja, joka estii hyvää kirppistä. Että vinkkejä.

Jos etsit lastentarvikkeita, niin PikkuSiili, jos myös muuta niin mä suosittelen Kirppis-Center Manhattania, Kirppis-Center Länsikeskusta ja Eurokirppistä.

Kävin tänään itse Pikkusiilissä ja Manhattanin kirppiksellä (sijaitsevat molemmat samassa talossa) ja mun tämän päivän blogilöydöt on niistä paikoista :)

Itse olen myös vannoutunut kirpputorien käyttäjä sekä osto- että myyntimielessä. Huutonetissä voi saada ison paketin edullisesti, mutta itse olen niin tarkka että haluan nähdä ostamani vaatteen ettei tule pettymyksiä. Kirpputorimyynti on myös siitä helppoa, että kun tekee hinnoittelutyön ja vie vaatteet kirpputorille niin voi ostaa palvelupaketin eikä tarvitse muuta kuin käydä hakemassa myymättömät pois sitten viikon parin päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Mä olen enemmän huutonetin kannalla. Kirpparipöytä maksaa todella paljon, joten eipä siitä juurikaan jää voitolle. Jos oikein huono tsäkä on, niin jää jopa tappiolle. Mulla on itsellä huutonetissä myynnissä vaatteita ja kyllä ihmiset niitä ostaa sieltä hiljalleen. Mutta tottakai se on aika työlästä ottaa kuvia ja selittää vaate vaatteelta, mimmonen mikäkin on. Itse en tosin oo jaksanu selittää yksityiskohtaisesti kaikkia. Kerron vain otsikossa, mikä vaate on kyseessä. Itse ilmoituksessa mainitsen koon.

Mäkin pelkäsin että jää tappiolle, mutta ei todellakaan :)

Mä olen kerran myynyt 2 viikon paikalla ja sain 350? paikkavuokran jälkeen. Tänään vein tavaraa PikkuSiiliin ja sillä aikaa kun niitä laitoin esiin, noin 60? arvolla ostettiin niitä siitä jo poiskin. Eli mä olen jo nyt plussalla, vaikka tavarat ehti olla esillä sen 4 tuntia.

Jos on aikaa odotella, niin huutis on hyvä. Mutta jos haluaa kaapit tyhjäksi nopeasti niin sitten kirppis on parempi.

Jos etsit lastentarvikkeita, niin PikkuSiili, jos myös muuta niin mä suosittelen Kirppis-Center Manhattania, Kirppis-Center Länsikeskusta ja Eurokirppistä.

Kävin tänään itse Pikkusiilissä ja Manhattanin kirppiksellä (sijaitsevat molemmat samassa talossa) ja mun tämän päivän blogilöydöt on niistä paikoista :)

Hei kiitos tosi paljon! Olen joskus katellut sun blokia ja ihaillut löytöjä. Mulla on vähän ajomatkaa tonne, mutta joskus varmaan pääsen piipahtaan. Ja sori ap, kun mennään asian vierestä!

johtunee siitäkin, ettei ole autoa käytettävissä, joten rojujen raahaamisessa olisi jo oma vaivansa. Posti on kävelymatkan päässä, joten ei mitään suurempaa vaivaa. Kuvaamiseen kannattaa varata oma aikansa, ja panostaa niihin, sitten käyttää aikansa siihen, että jaksaa istua koneella, ja laitella ilmoitukset. Lisäkuvia ehtii laitella myöhemminkin. Mulla menee ihan hyvin kaupaksi huutiksessa, aika tarvitse pelätä, että menisi miinuksen puolelle, kuten kirpparilla saattaa käydä. EI pöytäkuluja, eikä ravaamista, eikä pelkoa siitä, että jotain pöllittäisiin. Huutis on ehdottomasti mun juttuni. Muistakaa vaan, että hinnat kohdilleen, tarpeeksi alhaiset lähtöhinnat, saattaa tulla jopa kilpailua loppua kohden. Itsellä erikseen hyväkuntoisempia vauvanvaatteita, ja pakettina huonokuntoisempia, joissa enemmän pesunukkaa. kaikista jo huutoja.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Hei kiitos tosi paljon! Olen joskus katellut sun blokia ja ihaillut löytöjä. Mulla on vähän ajomatkaa tonne, mutta joskus varmaan pääsen piipahtaan. Ja sori ap, kun mennään asian vierestä!

Pikkusiilissä on lauantaina puolivuotissynttärit, joten jos pääset sinne silloin niin mene. Oletettavaa nimittäin on että paikat ovat tuolloin täynnä...siellä kun nimenomaan kannattaa silloin myydä koska ostajiakin on tuolloin normilauantaita enemmän :)

Toikin on kyllä pointti, et jos veis kirppikselle, sais ne pois nurkista.. täs nykysessä kämpässä kun ei liiemmälti tota säilytystilaa ole.. mut totta että kirpparipöytä voi näköjään maksaa yllättävänkin paljon. Tuotteet kun ajattelin hinnotella edullisesti, tyyliin bodyt 0.50- 1?.. niin jonkun verran saa olla tavaraa, että saa omat pois :whistle:

Toikin on kyllä pointti, et jos veis kirppikselle, sais ne pois nurkista.. täs nykysessä kämpässä kun ei liiemmälti tota säilytystilaa ole.. mut totta että kirpparipöytä voi näköjään maksaa yllättävänkin paljon. Tuotteet kun ajattelin hinnotella edullisesti, tyyliin bodyt 0.50- 1?.. niin jonkun verran saa olla tavaraa, että saa omat pois :whistle:

No joo ja ei :) Jos bodymyynnillä aattelit sen pöytävuokran tienata niin joo...mutta mulla on yleensä (no yleensä, ja yleensä kun tää on mun toinen myyntikerta) muutama semmoinen juttu josta saa vähän enempi. Joten mä katoin tänään sen 20? pöytävuokran kahden tuotteen myynnillä :)

Kirpparipöytien hinnat on varmaan kaikkialla 20-35 eur/vko eli sinne kannattaa olla ihan hyväkuntoisia vaatteita myytäväksi, koska jos viet tosi läpipestyjä ja kovasti käytettyjä lumppuja niin ne ei varmaan mene. Ystäväni juuri sanoi, että sai hädin tuskin kirpparipöydän hinnan katetuksi kun vei myyntiin. Minä olen saanut aina 100-250 eur rahaa pöytävuokran jälkeenkin.

Ja järjestäähän esim MLL syksyisin ja keväisin päiväkirppareita eli siellä on pöytävuokra 5-10 eur eli kyllä sen luulisi saavan helposti. Itse sain tuollaisesta päivästä 80-100 eur rahaa ja liian pienet vaatteet lähtivät uusille käyttäjille. Olin tyytyväinen :-))

Alkuperäinen kirjoittaja emmeline:
Kirpparipöytien hinnat on varmaan kaikkialla 20-35 eur/vko eli sinne kannattaa olla ihan hyväkuntoisia vaatteita myytäväksi, koska jos viet tosi läpipestyjä ja kovasti käytettyjä lumppuja niin ne ei varmaan mene. Ystäväni juuri sanoi, että sai hädin tuskin kirpparipöydän hinnan katetuksi kun vei myyntiin. Minä olen saanut aina 100-250 eur rahaa pöytävuokran jälkeenkin.

Ja järjestäähän esim MLL syksyisin ja keväisin päiväkirppareita eli siellä on pöytävuokra 5-10 eur eli kyllä sen luulisi saavan helposti. Itse sain tuollaisesta päivästä 80-100 eur rahaa ja liian pienet vaatteet lähtivät uusille käyttäjille. Olin tyytyväinen :-))

Mä justiin kävin katsomassa että joko Raision MLL-sivuilla kerrotaan koska on syyskirppis. Mä olen ottanut perinteeksi käydä siellä joka kevät ja syksy. Ja siellä on aina ihan ÄLYTTÖMÄSTI porukkaa jotta varmasti kaikki tekee siellä ns. hyvän tilin.

No joo ja ei :) Jos bodymyynnillä aattelit sen pöytävuokran tienata niin joo...mutta mulla on yleensä (no yleensä, ja yleensä kun tää on mun toinen myyntikerta) muutama semmoinen juttu josta saa vähän enempi. Joten mä katoin tänään sen 20? pöytävuokran kahden tuotteen myynnillä :)

Joo, se tässä just onkin, ku jos ei oo paljon muuta myytävää, ku nuo vauvan vaatteet, joista ei voi paljoakaan pyytää, niin mielummin huutonetissä sitten. Nimittäin täällä paikallinen kirppis velottaa viikon pöytävuokrasta 37euroa!!! Elikkä jos mulla olis vaikka just jotain 40-50 vaatetta, hinnoiltaan maksimissaan euro, eikä läheskään kaikki menis edes kaupaksi, niin se olis siinä ja siinä ,saisinko maksettua pöytävuokraa niillä. :D Ankeeta! Jos pöytävuokra olis vaikka noin 20 euroa, niin ilman muuta veisin sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja emmeline:

Mä justiin kävin katsomassa että joko Raision MLL-sivuilla kerrotaan koska on syyskirppis. Mä olen ottanut perinteeksi käydä siellä joka kevät ja syksy. Ja siellä on aina ihan ÄLYTTÖMÄSTI porukkaa jotta varmasti kaikki tekee siellä ns. hyvän tilin.

no olikos siellä kerrottu?

Itse olen myös huutonetin kannalta. Myyn vaatteet yksittäisinä edullisesti ja kauppa käy. Kyllästyin paketin kasaamiseen. Silloin jos et laita hintavarausta ja lähtöhinta on edullinen niin siistit poikien vaatteet varmasti menee kaupaksi.

Kokeilin myydä tavaraa kirpparilla koska ystävätär houkutteli ja pettynyt olin. Palelin viime syksynä koko päivän ja lähes ilmaiseksi olisi pitänyt ihmisille myydä.

Yhteistyössä