Huutiksen aiheeton negatiivinen palaute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
Sain ensimmäisen negatiivisen palautteen ja tuli paha mieli. Mulla on satoja positiivisia, mutta tämä ensimmäinen negatiivinen sai päiväni ihan pilalle.

Ostaja vitkutteli ensin maksun kanssa. Sitten arpoi tuleeko noutamaan vai laitetaanko postiin ja mikä postitus tulisi halvimmaksi. Laittoi mulle mm. viestin, että takki tullaan noutamaan silloin kun heille sopii ja he liikkuvat tällä suunnalla. Vastasin, että takin nouto sopii, mutta tarkempi ajankohta pitää olla sovittuna. Tämän asian kanssa vaihdettiin viestiä monen monta kertaa ja lopulta postitin takin hänelle ja hän suostui maksamaan postikuluja vain 5e, koska hänestä takki olisi tullut tuolla maksulla.. vaikka kerroin postituskulun olevan 7,20e.

Annoin hänelle kuitenkin positiivisen palautteen, vaikka hänelle olisi mielestäni toisaalta kuulunut neutraali. Hän laittoi tänään mulle negatiivisen palautteen ja mainitsi että takin hihat olivat liian lyhyet ja takki tuoksui liiaksi pesuaineelle.
Ilmoituksessa olin kertonut takin mitat ja hänellä olisi ollut mahdollisuus tarkistaa, ettei takki tuoksu pesuaineelle.

Voiko tälläisestä aiheettomasta negatiivisesta palautteesta tehdä jonkun poistopyynnön ylläpitoon? Ostajalla negatiivisia palautteita näkyy olevan, joten hän varmaan halusi, että mullakin sitten on, edes yksi. :(

Lunastamattomasta huudosta annetun kostonegan ylläpito poistoo (kostonegat eivät ole sallittuja, kun taas lunastamattomista huudoista KUULUU antaa nega). Mutta tuossa veikkaan, et sanovat, etteivät ala erotuomariksi. :( Voit toki yrittää.

Mut sä voit vastata siihen ja kertoa oman puolesi asiasta. Sillä ei loppupelissä ole merkitystä, jos sulla on yks nega ja kaikki näkee tilanteen tuosta. Jokainen ymmärtää, et idiootteja on.

Ja toisekseen. Sä voit käydä vielä muuttamassa oman antamasi palautteen. Oisin kyllä itse antanut tuosta jo negan... Miksi sä lähetit pienemmillä postikuluilla kuin mitä todelliset on? En ois alkanut kyllä ostajan mukaan tanssimaan, vaan oisin pistänyt sen maksamaan koko summan. Ja huuto pitää lunastaa kohtuu ajassa, muuten katson sen lunastamattomaksi (en ala säilyttää tavaraa viikko tolkulla ja odottaa hänen noutamistaan).

Vastaat siihen negaan että *ilmoituksessa mainittu hihojen pituudet, kaupanteossa muutenkin vaikeuksia postimaksujen yms. kanssa.' Tai jotain tollasta. Kyllä porukka ymmärtää jos sulla muuten on positiivisia palautteita siellä enemmän. :)

Muuta oma palautteesi negatiiviseksi, siihenhän on aihetta. Ylläpito ei minulta ainakaan täysin aiheettomia negapalautteita ole poistanut.

Multa on kyllä poistettu yksi, jonka sain, koska ostaja ei lunastanut huutoaan ja antoi mulle vaivanpalkaksi vielä negan. :D Siis ei koskaan edes nähnyt tuotetta tms. ei todellakaan minusta riippuvista syistä (tai tuotteesta) perunut kauppaa.

Niin.. ei tämä iso asia ole ja ymmärsin sen taas kun luin tuon leukemia-jutun äsken. Tulee joku tunnekuohu, kun saa sen ensimmäisen negan ja tuntuu että ihan aiheettomasti.
Ehkäpä kirjotan viikonloppuna ylläpidolle ja kokeilen onneani tai sitten vastailen kuten hyvin opastitte :)

Tämän asian kanssa vaihdettiin viestiä monen monta kertaa ja lopulta postitin takin hänelle ja hän suostui maksamaan postikuluja vain 5e, koska hänestä takki olisi tullut tuolla maksulla.. vaikka kerroin postituskulun olevan 7,20e.

Jos lähelläsi on pakettiautomaatti, niin tässä kuussa on voinut lähettää sillä paketit 5 €:lla eli ostaja on voinut hyvinkin olla oikeassa. Meillä esim. posti ja automaatti sijaitsevat samassa kauppakeskuksessa, on halvempi lähettää automaatilla kuin jonottaa postissa.

Jos lähelläsi on pakettiautomaatti, niin tässä kuussa on voinut lähettää sillä paketit 5 €:lla eli ostaja on voinut hyvinkin olla oikeassa. Meillä esim. posti ja automaatti sijaitsevat samassa kauppakeskuksessa, on halvempi lähettää automaatilla kuin jonottaa postissa.

Mä laitan postimerkit pakettiin jo kotona, joten en jonota. Enkä käytä mitään pakettiautomaatteja. Jos mun huudon postitusmaksu on 8e niin ei se halpene sillä, että jollain toisella tavalla toimiessani sen saisi halvemmalla. Mutta mä ilmoitankin aina etukäteen postituskulut... huutaja voi miettiä jo ennen huutoa ottaako vai jättääkö huutamatta.

En usko että ylläpito tässä tapauksessa poistaa saamaasi negaa. Huomaa kuitenkin, että jos nyt annat kohteesta uudestaan palautteen, se korvaa aiemmin antamasi palautteen, ja mielestäni tässä olisi kyllä aihetta antaa ostajalle negatiivinen palaute. Jo pelkästään vitkuttelu riittää syyksi.

[QUOTE="hei";27621559]Multa on kyllä poistettu yksi, jonka sain, koska ostaja ei lunastanut huutoaan ja antoi mulle vaivanpalkaksi vielä negan. :D Siis ei koskaan edes nähnyt tuotetta tms. ei todellakaan minusta riippuvista syistä (tai tuotteesta) perunut kauppaa.[/QUOTE]

Lunastamaton huuto onkin niitä ainoita poikkeuksia, joissa ylläpito poistaa negan jonka huudon lunastamatta jättänyt on antanut.

Yhteistyössä