Huutiksen Kysy myyjältä postikulut on ihan syvältä ja poikittain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja periaate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

periaate

Vieras
Miksi myyjät laittaa sen sinne? Mä en ainakaan ala kyselee jos ei niitä voi suoraan sinne laittaa. Nyt on myyjiltä kolme tuotetta jo jäänyt myymättä ku tuo merkintä siellä. Tuotteet on ollu vielä sellaisia mitä myyjä on useamman kerran yrittänyt myydä eikä ole sanut kaupaksi. OstaHeti kohteita kaikki olleet.
Ei voi niin kamalasti heittää jos sinne jotain laittaa. Ottaa sitten hieman takkiinsa tai saa hieman enemmän. Paras olisi kuitenkin ilman postikuluja ja sisällyttää se tuotteen hintaan jo.

Mie en huuda ollenkaan jos ei postikulut ole näkyvillä. Muutaman kerran olen niitä kysynyt, ja saanut todella epämääräisiä arvioita. Parasta on että nämä kellä pk:t ei näy, on ainakin omalla kohdalla olleet ns. tehomyyjiä. Luulis heidän osaavan jo arvioida paljonko postitukseen menee.

Paras olisi kuitenkin ilman postikuluja ja sisällyttää se tuotteen hintaan jo.

Samaa mieltä siitä että huutamatta jää jos ei postareita ole valmiiksi ilmoitettu. Jos ei osaa ilmoitusta laittaessa niitä arvioida niin miten sitten osaisi kysyttäessäkään? Mutta tuota en kyllä kannata että postarit sisältyy hintaan. Itse nimittäin tosi monesti etsin ostettavaa vartavasten lähistöltä jolloin voin tuotteen noutaa. Tällöin maksaisin turhat postarit.

[QUOTE="heh";23604682]Samaa mieltä siitä että huutamatta jää jos ei postareita ole valmiiksi ilmoitettu. Jos ei osaa ilmoitusta laittaessa niitä arvioida niin miten sitten osaisi kysyttäessäkään? Mutta tuota en kyllä kannata että postarit sisältyy hintaan. Itse nimittäin tosi monesti etsin ostettavaa vartavasten lähistöltä jolloin voin tuotteen noutaa. Tällöin maksaisin turhat postarit.[/QUOTE]

Kysyttäessä myyjä voi kipittää vaikka postiin selvittämään postikulut.

Jos myy tavaroitaan suurimmaksi osaksi noudolla, niin ei välttämättä ne postimaksut ole tulleet niin tutuiksi.

Tehomyyjien ei ainakaan kannata niitä postikuluja sisällyttää hintaan, silloin jää provisioiden jälkeen vähemmän käteen.

Pakko vaan kommentoida, että se kysy myyjältä kohta tulee sinne automaattisesti jos sen postikulut kohdan on jättänyt täyttämättä. ei sitä mitenkään erikseen sinne laiteta. ja kaikki ei vaan osaa tai jaksa arvioida niitä postikuluja ja monet ostajatkin voi jo suunnilleen arvioida paljonko maksaa kirjeenä tai pakettina lähettäminen ainakin jos paljon ostelee :)

[QUOTE="vieras";23604903]Pakko vaan kommentoida, että se kysy myyjältä kohta tulee sinne automaattisesti jos sen postikulut kohdan on jättänyt täyttämättä. ei sitä mitenkään erikseen sinne laiteta. ja kaikki ei vaan osaa tai jaksa arvioida niitä postikuluja ja monet ostajatkin voi jo suunnilleen arvioida paljonko maksaa kirjeenä tai pakettina lähettäminen ainakin jos paljon ostelee :)[/QUOTE]

No mutta täytyyhän myyjän joka tapauksessa tietää se postimaksun suuruus viimeistään siinä kohtaa kun kauppa sulkeutuu ja ostaja on maksamassa tuotetta ja postikuluja! Miksei sitä voi selvittää jo siinä vaiheessa kun sen ilmoituksen tekee? Ei ostaja voi itse sanella että minäpä maksan tästä sitten sen ja sen verran postikuluja kun ei mainintaa ole vaan tosiaan, täytyy sitten erikseen kysyä myyjältä.

[QUOTE="vieras";23604903]Pakko vaan kommentoida, että se kysy myyjältä kohta tulee sinne automaattisesti jos sen postikulut kohdan on jättänyt täyttämättä. ei sitä mitenkään erikseen sinne laiteta. ja kaikki ei vaan osaa tai jaksa arvioida niitä postikuluja ja monet ostajatkin voi jo suunnilleen arvioida paljonko maksaa kirjeenä tai pakettina lähettäminen ainakin jos paljon ostelee :)[/QUOTE]

joo, näin on että tulee automaattisesti ja siksi sitä ei saisi jättää tyhjäksi jos haluaa tutteitaan tehokkaasti myydä. ja ei voi itse päätellä mitä myyjö on ajatellut madollisiksi toimituskulyiksi. itse voisin ajatella että tulee ihan kirjemaksulla, mutta kun jotkut lisää siihen jotain muita kuluja päälle. eli ei voi ostaja tietää paljon ottaa ja voi tulla sit ihan yllätyksenä sit summa.

Tätä samaa meinasin tulla kirjoittamaan. Ja kun on aloitteleva myyjä, niin ei tuollaisia juttuja edes hoksaa, että toiset pitää elintärkeänä.

No mutta täytyyhän myyjän joka tapauksessa tietää se postimaksun suuruus viimeistään siinä kohtaa kun kauppa sulkeutuu ja ostaja on maksamassa tuotetta ja postikuluja! Miksei sitä voi selvittää jo siinä vaiheessa kun sen ilmoituksen tekee? Ei ostaja voi itse sanella että minäpä maksan tästä sitten sen ja sen verran postikuluja kun ei mainintaa ole vaan tosiaan, täytyy sitten erikseen kysyä myyjältä.

Kun ei se tuote välttämättä tule koskaan myydyksi. Kai suurin osa huutikseen ilmoitetuista tuotteista jää myymättä. Sitten on ihan turhaan käyttänyt aikaa postimaksujen selvittämiseen. Siksi jotkut ilmoittaa postimaksut vasta sitten, kun tuote huudettu ja siitä oikeasti on saamassa rahaakin.

Yhteistyössä