Huutiksesta: eikös ole sääntöjen vastaista jos joku utelee että myisitkö tähän hintaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom harmaana

Vieras
Minulla on huutiksessa myynnissä yksi uusi tuote ja eikös siellä taas yksi yrittäjä testaa kepillä jäätä että myisitkö tämän tuotteen reilulla alehinnalla postareineen. Tarjoaa ihan älytöntä hintaa, ei kai itsekään kuvittele että siihen hintaan myisin.

Miten muistelen että tuollainen huutokaupan ohi tarjoaminen on huutiksen sääntöjen vastaista. Muistanko ihan väärin?

[QUOTE="vieras";22225947]Ei tietenkään ole. Itsekkin harrastan tuota.[/QUOTE]

Taisit sitten olla sinä joka yritti...
Minusta se tyhmä on kylläkin se yrittäjä. Miksi kukaan haluaisi myydä reilusti alemmalla hinnalla kuin millä pisti sen myyntiin?

koska aina on joku joka myy ohi huutokaupan. ei se ole mitään ihmeellista. ostin eilenkin neljä tuotetta tosi edullisesti-syy siihen että huutis on pullollaan tuotteita ja kaikille ei löydy ostajaa eli joku on onnellinen jos pääse tavaroista eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja äp;22226002:
koska aina on joku joka myy ohi huutokaupan. ei se ole mitään ihmeellista. ostin eilenkin neljä tuotetta tosi edullisesti-syy siihen että huutis on pullollaan tuotteita ja kaikille ei löydy ostajaa eli joku on onnellinen jos pääse tavaroista eroon.

Muistan että siellä olisi ainakin ennen ollut maininta että tarjousten tekeminen ohi huutokaupan on kiellettyä. Voin toki muistaa väärinkin.

Joo onhan se säännöissä kielletty, mutta itsekin olen ostanut usein ohi huutokaupan tai siis niin ettei muita huutajia ole ollut ja olen kysynyt, että myytkö x hintaan. Olen myös itse myynyt joskus niin. Sitten on eri juttu, jos on huutoja. Silloin en myy.

säännöissä on edelleen mutta kuka sitä valvoo jos myyjä lopettaa huutokaupan ja postittaa tavaran sen jälken??? se on kuule ihan sen myyjän oma asia... eri asia on se jos ei lähetä tuotetta vaikka olet voittanut ja maksanut sen.... niin kävi minulle kerran ja siitä tuli poliisiasia sen jälkeen

[QUOTE="vieras";22226031]No esimerkiksi tapauksessa jossa hintavaraus ei ole ylittynyt jne. myyjä haluaa päästä tuotteesta eroon. Monet kaupat olen tehnyt ohi huudon.[/QUOTE]

Ymmärrän itsekin tuon että jos hv ei ole ylittynyt, voi tarjota jotain järkevää summaa. Voihan tosiaan olla, että myyjä haluaa tavarasta eroon. Olen joskus itsekin ottanut yhteyttä myyjään kun kauppa on sulkeutunut.

Mutta kun huutokauppaa on jäljellä vielä viikko, niin mitä järkeä on tarjota reilua alehintaa tuotteesta joka on jo huutiksessakin myynnissä reilusti alemmalla hinnalla kuin kaupassa. Sitä en ihan nyt ymmärrä. Jos olisi joku järkevä hinta, niin ymmärtäisin paremmin tai jos kauppa olisi juuri sulkeutumassa. Ei vaan tajua, ei.

[QUOTE="vieras";22226048]Joo onhan se säännöissä kielletty, mutta itsekin olen ostanut usein ohi huutokaupan tai siis niin ettei muita huutajia ole ollut ja olen kysynyt, että myytkö x hintaan. Olen myös itse myynyt joskus niin. Sitten on eri juttu, jos on huutoja. Silloin en myy.[/QUOTE]

Eli on siis edelleen kielletty. Tämän halusinkin vain tietää.

Mutta kun huutokauppaa on jäljellä vielä viikko, niin mitä järkeä on tarjota reilua alehintaa tuotteesta joka on jo huutiksessakin myynnissä reilusti alemmalla hinnalla kuin kaupassa. Sitä en ihan nyt ymmärrä. Jos olisi joku järkevä hinta, niin ymmärtäisin paremmin tai jos kauppa olisi juuri sulkeutumassa. Ei vaan tajua, ei.
Varmaan ihan siitä johtuu, että myyjät myyvät monesti huomattavasti alemmalla hinnalla kun vain kysyy. Eli ei ole tyhmää kysyä.

[QUOTE="vieras";22226092]Varmaan ihan siitä johtuu, että myyjät myyvät monesti huomattavasti alemmalla hinnalla kun vain kysyy. Eli ei ole tyhmää kysyä.[/QUOTE]

Minusta se on tyhmää. Onneksi tämä ei kuitenkaan ole kovin yleistä. En muista että olisi tapahtunut enemmän kuin viisi kertaa "urani" aikana ja kauppoja on tullut tehtyä kuutisensataa viiden vuoden aikana.

no mitä sitten jos tarjoa vähemmän? vedit heti herneen nenuun vai? ei siitä tarjouksesta voi rangaista! ja alle kaupan hinnan,se on vähän kyseenalainen koska aika usein mä ostan justiinsa kaupasta superhalpoja vaatteita,esim.anttilan alekorista hello kitty alusvaatteita 0.50 s kpl ja myyn ne hintaan 5e kpl ja joku on tosi onnellinen siitä kun sai halvalla. tai sitten reima takit trokareilla myynnissä-ostaa reiman tyhjennysmyynnistä 5-15 e kpl ja myy 50 e kpl,sekin on alle kaupan norm.hinnan? tai reima pipoja 3 kpl 1e ja huutiksessa myy 10 e kpl?

Mul tulee jatkuvasti noita, mä en edes vastaa niihin. Ja kaiken on aikanaan myyny omalla lähtöhinnalla. joskus kestää kauemmin joskus menee heti. Kaikki on kuitenkin mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja äp;22226131:
no mitä sitten jos tarjoa vähemmän? vedit heti herneen nenuun vai? ei siitä tarjouksesta voi rangaista! ja alle kaupan hinnan,se on vähän kyseenalainen koska aika usein mä ostan justiinsa kaupasta superhalpoja vaatteita,esim.anttilan alekorista hello kitty alusvaatteita 0.50 s kpl ja myyn ne hintaan 5e kpl ja joku on tosi onnellinen siitä kun sai halvalla. tai sitten reima takit trokareilla myynnissä-ostaa reiman tyhjennysmyynnistä 5-15 e kpl ja myy 50 e kpl,sekin on alle kaupan norm.hinnan? tai reima pipoja 3 kpl 1e ja huutiksessa myy 10 e kpl?

Eli olet trokari itsekin...
En vedä herneitä nenään, mutta kyllä huutiksessakin pitää sääntöjä noudattaa.

[QUOTE="jep";22226140]Mul tulee jatkuvasti noita, mä en edes vastaa niihin. Ja kaiken on aikanaan myyny omalla lähtöhinnalla. joskus kestää kauemmin joskus menee heti. Kaikki on kuitenkin mennyt.[/QUOTE]

Sepä se. Minustakin oma lähtöhinta on vähintäänkin kohtuullinen ja tiedän tuotteen menevän sillä hinnalla. On vähemmän kuin mitä itse maksoin, mutta ei se haittaa. Haittaa vaan se, jos joku tarjoaa törkeää alehintaa.

En tiiä, mutta tuo on kyllä ärsyttävyyden huippu. Mulla tuli noita vielä yhdestä kohteesta, jossa oli jo huutoja. :o

Mitä ne ihmiset oikein kuvittelee??? ja kun en myynyt, samainen henkilö alkoi vihjailla, että ne muut huutajat ei ole kuitenkaan aitoja, vaan mulla on todennäköisesti triplatunnukset. :D

No eipä vaan ollut mun tunnutksia (eikä mulla ole kuin yhdet) ja kaupaksi meni enemmän kuin hyvään hintaan.

[QUOTE="vieras";22226186]Miten jotain voi haittaa se, että joku tarjoaa alihintaa?? Miten siitä voi vetää herneen nenään?? Ehkä kannattaisi lopettaa bisnes jos on noin vaikeaa.[/QUOTE]

Mikä bisnes?
Ei se ole vaikeaa, jos ei turhaan käytetä toisten (siis myyjien) aikaa tyhmyyksiin. Ihan helposti on onnistunut jo kuutisensataa kauppaa, mikäs siinä vaikeaa olisi...

en ole trokari jos ostan hello kitty vaatteita ja laitan muutaman myyntiin=) vaan kyse oli nyt niistä säännöistä että ylläpito ei halua aina sekaantua aisoihin eli esim. jos myyjällä on neg.palautteita 60 kpl ,tunnus vieläkin auki ja kauppa käy.... sitten joku vaan märehtii siitä että voi voi kun joku uskalsi mun hienoa vaatetta halvalla ostaa,kauheeta elämää... toisilla on isompia murheita huutiksessa...

[QUOTE="hei";22226190]
Mitä ne ihmiset oikein kuvittelee??? ja kun en myynyt, samainen henkilö alkoi vihjailla, että ne muut huutajat ei ole kuitenkaan aitoja, vaan mulla on todennäköisesti triplatunnukset. :D

.[/QUOTE]

:headwall:
Ei ole todellista...

Alkuperäinen kirjoittaja äp;22226202:
en ole trokari jos ostan hello kitty vaatteita ja laitan muutaman myyntiin=) ..

Mikä on sinun mukaasi sitten trokari, jos ei sellainen, joka ostaa alesta useamman tuotteen halvalla tarkoituksenaan pistää ne huutikseen myyntiin kalliimmalla :laugh:

Vai oliko kyse nyt siitä että et myy Reimatecia vaan Hello Kittyä? Trokari mikä trokari.

Mikä bisnes?
Ei se ole vaikeaa, jos ei turhaan käytetä toisten (siis myyjien) aikaa tyhmyyksiin. Ihan helposti on onnistunut jo kuutisensataa kauppaa, mikäs siinä vaikeaa olisi...
Kymmenen vuotta olen kauppaa huutiksessa tehnyt. Sähköpostia vaihdan aina myyjän kanssa. Rahaa olen ohi huutojen avulla tehdyistä kaupoista säästänyt satoja euroja.

Yhteistyössä