(huutis) onko nämä hieman ylimitoitetut postikulut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ja postilla voi varmaan käydä samalla kun käy muuten asioilla, ei sinne tarvi varta vasten lähteä jos se on niin hankalaa..

no mä käyn itse postin suunnalla varmaan kerran pari kuussa. että olisko sit hyvä esim kuukausi odottaa postitusta :xmas:

musta noi toimituskulut on ihan ok. kukin pyytää, mitä haluaa, onpahan ainakin ostajan tiedossa.

No sähän voit ilmottaa, että postitat vaikka kerran viikossa. Ei tarvi joka kuoren takia lähteä erikseen.

Mut tokihan kuka tahansa saa ilmottaa kuluiksi mitä tykkää. Mun mielestäni se on vaan hölmöä enkä aio tollasia maksuja maksaa.

tietysti voin ilmottaa, mutta ei mulla ole sinne suuntaan edes kerran viikossa asiaa, joten joudun menemään sinne ihan VARTA VASTEN.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Oisko siihen lisätty pakkauskulut?

Jotkut myyjät tosiaan ottaa hintaa siitä että ostaa kuoren/paketin/kävelee postiin...

Miksi ei ottaisi ? Helpompaa on todella laittaa joku myssy roskiin, kuin alkaa kaupaamaan huutiksessa. Jotkut kaalit ensin kyselevät päivätoplkulla yv:llä tarkerpia tietoja yksinkertaisesta myssystä, sitten huudetaan se kahdella ekellä ja vielä myyjäraukka joutuu pakkaamaan sen ja pahimmassa tapauksessa vie autolla erikseen postiin. Lopuksi vingutaan postikuluista. Koko vaivasta tuli tosiasiassa enemmän kuluja kuin sai rahaa. Varsinainen tuota meni sitten ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Aika uusi myyjä. Ei varmasti vielä tiedä oikeita kuluja.

Jos ei ole tietoa kuluista, viisas myyjä ilmoittaa että postikulut on arvio ja että ylimääräiset palautetaan..

Huvittavaa muuten, että liiat pitäisi kiltisti palauttaa, mutta jos postikulut onkin enemmän mitä myyjä on kohteeseen laittanut, lisää ei saa pyytää :D

Olen mä ihan kiltisti maksanut kun on lisää pyydetty. Uskon kyllä, että kaikki ei halua maksaa, mikä on toisaalta ymmärrettävää jos se kulusumma kerta on siinä ilmoituksessa alunperin ilmoitettu.
Siksi onkin viisaampaa arvioida (jos nyt yleensä on pakko arvioida) pikkusen yläkanttiin ja ilmoittaa selkeästi että palauttaa ylimääräiset.

Jokaisen huutismyyjän kannattaa hommata vaaka, niin ei tarvi arpoa niitä kuluja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ei ottaisi ? Helpompaa on todella laittaa joku myssy roskiin, kuin alkaa kaupaamaan huutiksessa. Jotkut kaalit ensin kyselevät päivätoplkulla yv:llä tarkerpia tietoja yksinkertaisesta myssystä, sitten huudetaan se kahdella ekellä ja vielä myyjäraukka joutuu pakkaamaan sen ja pahimmassa tapauksessa vie autolla erikseen postiin. Lopuksi vingutaan postikuluista. Koko vaivasta tuli tosiasiassa enemmän kuluja kuin sai rahaa. Varsinainen tuota meni sitten ilmaiseksi.

Heitä hyvä ihminen sitten roskiin ne ylimääräiset tavarat jos toi noin vaikeeta on :o Pääsetpähän helpommalla eikä tarvi noin kiukkuilla.

Jos ei ole tietoa kuluista, viisas myyjä ilmoittaa että postikulut on arvio ja että ylimääräiset palautetaan..

Juu postikuluja oli otettu 1,10 ja oikeasti maksoikin vain 0,80. Sitten palautellaan 0,30. Vähän järkee.

ja postilla voi varmaan käydä samalla kun käy muuten asioilla, ei sinne tarvi varta vasten lähteä jos se on niin hankalaa..

no mä käyn itse postin suunnalla varmaan kerran pari kuussa. että olisko sit hyvä esim kuukausi odottaa postitusta :xmas:

musta noi toimituskulut on ihan ok. kukin pyytää, mitä haluaa, onpahan ainakin ostajan tiedossa.

No sähän voit ilmottaa, että postitat vaikka kerran viikossa. Ei tarvi joka kuoren takia lähteä erikseen.

Mut tokihan kuka tahansa saa ilmottaa kuluiksi mitä tykkää. Mun mielestäni se on vaan hölmöä enkä aio tollasia maksuja maksaa.

tietysti voin ilmottaa, mutta ei mulla ole sinne suuntaan edes kerran viikossa asiaa, joten joudun menemään sinne ihan VARTA VASTEN.

Joo, mä ymmärsin kyllä, että joudun menemään sinne varta vasten.
Mutta eikö sun kannata silti ilmoittaa että postitat kerran viikossa, ja sit viet kerralla ne viikon aikana myydyt, niin ei tarvi 4 päivänä peräkkäin mennä sinne sillä bussilla erikseen..?
Mutta jos ei sulla ole postitettavaa kun silloin tällöin niin lisää toki se bussimatka siihen hintaan.. Se vaan karsii mun kanssani samoin ajattelevat ostajat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Kyllä minäkin otan pakkauskulut, minähän ne kuoret/laatikot ostan jolla tuotteen lähetän. Omaan piikkiinkö se pitäisi ottaa? Ostaja maksaa pk.

Minä en ota pakkauskuluista mitään, vaikka pakkaan vaatteet ensin Minigrippiin ja sitten kuoreen.

Hyvä, että sinä olet meistä kahdesta se tyhmä, joka maksaa.

Juu postikuluja oli otettu 1,10 ja oikeasti maksoikin vain 0,80. Sitten palautellaan 0,30. Vähän järkee.

No järkee tai ei, niin reilua ainakin.
Kyllä mä olen joka sentistä laittanut ostajalle viestiä että palauttaisin ylimääräiset. Osa on sanonut että unohda, osa on kiittänyt.

Itse pidän myös reiluuden merkkinä sitä että tarjotaan niitä senttejäkin takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa-joo:
Tässä taas menee yksi joutavan tavaran kierrätys-paikka pilalle. Itse en ota kuin oikeat postikulut ostajalta. En siis vaadi pakkausmateriaalia tai postiin viemisen kuluja (meilläkin postiin matkaa 3km). Ihmiset on ahneita!

Ne on ahneita, jotka odottavat jonkun maksavan kauppaan tuotteesta täyden hinnan ja parin kuukauden käytön jälkeen myyvän 80% halvemmalla ja hoitavan veloituksetta postitukset ja pakkaukset. Minusta on yhä enemmän alkanut tuntumaan, että törkeimpiä ovat ostajat. Tosin olen lopettanut koko huutiksessa myynnin jo aikaa juuri tästä syystä. Nyt laitan uutena ostamani käytetyt tylysti roskikseen. Mikä minä olen muiden köyhempien taloutta paikkaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huutaja:
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Oisko siihen lisätty pakkauskulut?

Jotkut myyjät tosiaan ottaa hintaa siitä että ostaa kuoren/paketin/kävelee postiin...

Maksaa se kuori + Turussakin on helposti 4km matkaa postiin monesta paikasta. Talvella se on bussimatka. 2,5 euroa.

Pääseekö turussa sitten kesällä bussilla ilmaiseksi?

Huumoria tai ei :) Kesällä joku voisi kuvitella tuon 4km jopa kävelevän painavan paketin kanssa ihan ilmaiseksi. 35 asteen pakkasessa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Kyllä minäkin otan pakkauskulut, minähän ne kuoret/laatikot ostan jolla tuotteen lähetän. Omaan piikkiinkö se pitäisi ottaa? Ostaja maksaa pk.

Minä en ota pakkauskuluista mitään, vaikka pakkaan vaatteet ensin Minigrippiin ja sitten kuoreen.

Hyvä, että sinä olet meistä kahdesta se tyhmä, joka maksaa.

Nojaa... Olen laskenut, että saan huutiksessa niin paljon paremman hinnan lastenvaatteista kuin kirpparilla, että voin jopa ostaa noi kuoret ja pussitkin. :saint:

Sitä paitsi itse en huuda sellaisia tuotteita joihin on lisätty todellisten postereiden lisäksi vielä jotakin...........

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=118245013

3 euroa silkkimyssyn postikuluista? Olen tilannut suht isoja kestovaippoja 1.10 postikuluilla ja tuo myssy ei nyt kyllä paina juuri mitään...

Oletteko huomanneet vastaavia ylimitoitettuja postikuluja huuto.netissä?

Mun mielestä tyhmää valittaa. Postikulut on reilusti ilmoitettu. Jollei nappaa niin on vielä nouto-mahdollisuus.

Mul on täl hetkel myynnis (huutispuolel) (oon kyl uus).
Postikulut oon laittanu 10,- (en oo varma riittääkö, mut jos on liikaa ni mä aion ainaki palauttaa jos tuli liikaa.
(postin sivuilla kattonu pakettihinta + kg-määrä/helposti pakettina) toinen antaa 8,50 - toinen antaa 13,20; siksi hankala laittaa ainakaan mitään varmaa (en viitti lähtee varta vasten postille ajeleen paketinkans tarkkaa hintaa; ylimäärästä ajoo ku kertys sen takia 26 km).
(Vaatepkt kysees; ei siis ihan yks vaate)

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa-joo:
Tässä taas menee yksi joutavan tavaran kierrätys-paikka pilalle. Itse en ota kuin oikeat postikulut ostajalta. En siis vaadi pakkausmateriaalia tai postiin viemisen kuluja (meilläkin postiin matkaa 3km). Ihmiset on ahneita!

Ne on ahneita, jotka odottavat jonkun maksavan kauppaan tuotteesta täyden hinnan ja parin kuukauden käytön jälkeen myyvän 80% halvemmalla ja hoitavan veloituksetta postitukset ja pakkaukset. Minusta on yhä enemmän alkanut tuntumaan, että törkeimpiä ovat ostajat. Tosin olen lopettanut koko huutiksessa myynnin jo aikaa juuri tästä syystä. Nyt laitan uutena ostamani käytetyt tylysti roskikseen. Mikä minä olen muiden köyhempien taloutta paikkaamaan.
Kiva kun olet rikas, mutta itse ainakin lahjoitan hyvät vaatteet/tavarat UFFille/Venäjälle/tuttujen lapsille/vien avoimeen päiväkotiin kierrätyslaatikkoon. En jaksa huutiksessa myydä mutta ostelen joskus kyllä. En maksa postiTUSkuluja, sillä tavarat voi mulle postittaa kierrätyspusseissa/laatikoissa, en halua että niitä varten ostetaan uusia pakkaustarvikkeita.

Yhteistyössä