Huutisongelma: vaatteet ei mene kaupaksi edes eurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pee aa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pee aa

Vieras
On varmaan ennenkin pohdittu, mutta mites muilla...saatteko vaatteita myydyksi? Kuinka useasti joudutte uusimaan? Mulla on kaikki euron ja minimikorotus 50 senttiä, kaikki hyviä, uusia tai uudenveroisia, mutta ei mene kaupaksi...ostaako tuolta sitten ihmiset ihan tavallista vaatetta ollenkaan vai lähinnä vaan isompia invetointeja tyyliin takkeja tms...?
Vai onko ne jo liian halpoja...sellaiseenkin keskusteluun törmäsin että ei sais liian halvalla myydä kun siinä on sitten jotain epäilyttävää :D

Itse olen miettinyt, että myyn lapsen vaatepakettia varmaan liian halvalla ja se epäilyttää.
Koska siinä on kuitenkin merkkejä, joita ihmiset huutavat, ja vaatteita on paljon ja kaikki (ainakin minusta) kivoja ja erittäin hyväkuntoisia.
Olisi mielenkiintoista kokeilla, meneekö kaupaksi, jos nostaa lähtöhintaa kympillä.
Taidan ottaa kuitenkin paketin pois myynnistä ja pistää vaatteet myyntiin erikseen.

itse olen ostanut huuto.netistä vauvalle vaatteita, mutta riippuu paljon:
-paljonko on vaatteita paketissa
-paljonko postikulut!!

joutuu miettiä monta kertaa, jos pienen vaatepaketin hinta on euron, mutta postikulut ovat sen 10e.. saan luultavasti helpommin kirppikseltä samat vaatteet.

ei mene ei :( ei mene halvalla, eikä kalliilla, ei pienilläpostikuluilla, eikä pakettina.
tarkat kuvat on kohteessa, hyväkuntoisia ja tarkat kuvaukset, mutta ei. okei, ei nyt mitään hienoja moonkidsejä tai poppia ole myynnissä, vaan lähinnä perusvaatetta, ja ne ei näköjään kelpaa enää kenellekään.

Miten otsikoitte vaatteet? Jos otsikosta ei käy ilmi esim. merkki ja koko, niin ainakaan itse en edes avaa kohdetta, siellä on niin paljon vaatteita. Itse olen miettinyt, että pitäisi alkaa myymään, mutta tuntuu jotenkin työläältä tuo kuvaaminen ja kuvauksen raapustaminen kun mitään takuita kaupan syntymisestä ei edes ole.

Mä harvemmin ostan myyjältä vain yhtä vaatetta, sillä vaikka saisin housut hintaan 1,50€, niin jos postikulut tekee siihen päälle 2,80€, niin ei ne enää halvat ole.

Jos myyjän tiedoissa lukee YHDISTÄN POSTIKULUT, niin huudan ne housut pois jos myyjällä on muutakin mua kiinnostavaa myynnissä. Joskin se vaatii vielä sitten sen, että ne myydään joko osta heti hinnalla, tai kohde sulkeutuu niillä minuutein, sillä muutoin voi kydä siten, että huudan myyyjältä 10 kohdetta, joista saankin sitten vain ne housut, jolloin ne maksaa postareiden kera melko paljon.

Hakusanoja kannattaa laittaa ilmoitukseen mm hyväkuntoinen lastenvaate vaatteita pienille puhdas värikäs yms

Kunnon kuvat, tarkat mitat ovat kyllä hyvä asia kohteissa

Toisaalta miksi joku myy jotain 1-2€ rättejä siellä? Jos kostutte siitä 10€ että saatte rättinne jollekkin ja lähetettyä (pakattua) niin samantien veisin vaikka hyväntekeväisyyteen, jossa on varmasti niillä enemmän käyttöä

vaikka kuvauksessa lukisi, että uudenveroinen ja kuva on nuhruisesta, ryppyisestä vaatteesta niin en osta. Mä saan trikoopaidan 1,50 e kirppikseltäkin, joten en maksa päälle postikuluja.

Jos vaatteessa on laput paikallaan (eli on oikeasti uusi) niin voin harkita, jos vaate on kaunis ja mieleinen.

Tosin lähinnä huutelen merkkejä: marimekko ja lingon&blåbär, koska uutena maksavat tuhottomasti.

Huuto.netissä vaan ihan kauhee homma noiden vaatteiden kanssa. Ite en sinne jaksa mitään enää laittaakaan, mut silloin tällöin huutelen kyllä.:) Ja tuo on ihan totta, että kun huutaa halvan vaatteen ja lisää siihen postarit, ni eipä olekaan enää niin halpa. Farkut 4e + postarit parhaillaan melkein 8e, ni eipä kauheesti kiinnosta enää.:/
Helpompi viedä vaatteet kirppikselle kun siellä saa ihmiset sit rauhassa tutkia ja kokeilla niitä. Nyt ollu seitsemän päivää ja rahaa tullut 160e ja kaikkien vaatteiden hinnat 0,50-3e. Täytynee jatkaa vielä ainakin viikolla kun pöytä aivan täynnä hyvää tavaraa vielä.:)

ei mullakaan mee kaupaks nyt mikään vaikka miten tekis... Ei oo vissiin kellään enää tarvetta talvihaalarille ja kuomille kun kevät tulossa :) Oli kyllä viimeinen kerta kun enää jaksan huutikseen laittaa... Vien jatkossa kirppikselle vaikka maksaahan se kirppispöytäkin täällä helposti sen 25e.

Oletko ostanut lisää huomiarvoa paketeillesi tai kohteillesi? Itse laitan aina kohteita myyntiin ja ns parhaimmat nostan näyteikkunalle. Sitä kautta saa lisää ihmisiä katsomaan muitakin kohteita ja kauppa käy selvästi paremmin kuin silloin, jos ei osta lisää huomiarvoa ollenkaan. Ja olen siis huomannut aivan selvän eron tässä.

Linkitä ap kohteesi tänne niin saat arvion mikä on pielessä.

[QUOTE="vieras";22891530]Oletko ostanut lisää huomiarvoa paketeillesi tai kohteillesi? Itse laitan aina kohteita myyntiin ja ns parhaimmat nostan näyteikkunalle. Sitä kautta saa lisää ihmisiä katsomaan muitakin kohteita ja kauppa käy selvästi paremmin kuin silloin, jos ei osta lisää huomiarvoa ollenkaan. Ja olen siis huomannut aivan selvän eron tässä.

Linkitä ap kohteesi tänne niin saat arvion mikä on pielessä.[/QUOTE]

saman olen huomannut että jos ei ole edes yhtä kohdetta näyteikkunassa ei kauppa suju ollenkaan. eli tuotteet ei saa näkyvyyttä tarpeeks. mutta näyteikkunaan laitto ei ole ilmaistakaan... :/

Mun mielestä vaatteen koko siinä otsikossa on tärkeä. Myöskin tympii avata ilmoitusta, jossa onkin sitten väärän sukupuolen vaatetta, mitä etsit. laittaisin otsikkoon myöskin, kummalle on (tai unisex).

Niinkuin joku sanoi, liian halpa hinta myöskin epäilyttää, mutta jonkun haalarin liian kova lähtöhintakin karsii ostajia.

Hyväkuntoinen on tietysti vähän eri riippuen katsojan silmästä. Moni tuote luokitellaan kunnoltaan hyväksi tai pahimmassa tapauksessa uudenveroiseksi vaikka pesunukkaa/tahroja/kulahtamista vaatteessa on ihan silminnähtävästi. Ostaja ei maksa tunnearvosta.

se ilmoitustaulukin tietysti nostaa tuotteen paremmin esille.

Näkemättä ilmoitusta on vähän vaikea mennä sanomaan, miksi tuote ei mene kaupaksi.

mulla ei mene kaupaksi pojan haalari joka on tosi hyvässä kunnossa kun sitä on ehditty pitää niin lyhyen ajan. Eikä tuollainen pieni tee muutaku istuu vaunuissa niin ei kulumiakaan ole. Silti ei vaan mee kaupaks. en tiedä onko liikaa hintaa sitten kun siihen päälle tulee helposti postikulut ainakin 6-8e.

Mielestäni vaatepaketit ovat paljon kätevämpiä ja houkuttelevampia kuin mitä yksittäiset vaatekappaleet. Pakettimyynti on myös myyjälle vähemmän työlästä, sillä kun paketti on huudettu, sen kun vain survoo kaikki vaatteet yhteen postiosoitteeseen matkalle.

Kuten yllä on jo mainittu mielettömät postikulut, minkä takia yksittäisten vaattekappalaiden huutaminen tuntuu turhalta. Tuntuu huvittavalta maksaa postikuluista enemmän kuin itse tuotteesta!

Itse siis neuvoisin myyjiä tekemään pakettikauppoja. Ei tarvitse myydä pilkkahintaan (esim 2e - 30 kpl vaatteita) vaan ihan inhimillisellä hinnalla. Otsikointi on myös erittäin tärkeää. Tällöin ihmiset löytävät kiinnostavia kohteita esimerkiksi hakusanalla "vaatepaketti". Kannattaa laittaa otsikkoon myös koko ("Vaatepaketti 50-70 cm tyttövauvalle"). Pitäkää otsikointi simppelinä ja asiallisena. Kukaan ei jaksa avata keskustelua: "TOSI TOSI HALPPISKAMAA ALLE YKS VEE BEIBILLE", sillä otsikointi ei herätä lukijassa luottamusta.

Ottakaa jokaisesta vaatekappaleesta mahdollisimman hyvälaatuinen kuva. Kirjoita jokaisen kuvan alle tiedot (koko, merkki, kunto jne). Muistakaa kertoa rehellisesti, jos joku vaate on hieman kulunut pesussa tai siinä on pinttynyt tahra. Näin asiakas saa luottamusta siitä, että hänelle kerrotaan suoraan vaatteiden kunto - niin hän myös uskoo jonkun paketissa olevan vaatteen olevan "kuin uusi".

Ei tässä nyt tule kyllä enempää mitään vinkkejä mieleen. Toivottavasti näistä oli edes jotakin apua!

Ei mullakaan mene mikään kaupaksi! Mulla on todella hyväkuntoisia kevättakkeja, sadetakki, benettonin takki, my little ponyja, hyväkuntoisia kirjoja äidille ja lapsille, vaatepaketti ym. tytölle. Helmikuussa on äitini kirpputori, joten täytyy viedä sinne.

Kyllä se tosiaan nihkeää on se vaatepakettien myynti, hyväkuntoiset vaatteet pitäisi myydä törkeän halvalla...parempi mennä kirppikselle myymään, menevät heti kaupaksi ne jotka menevät ja loput kierrätykseen.

Otsikointi on myös erittäin tärkeää. Tällöin ihmiset löytävät kiinnostavia kohteita esimerkiksi hakusanalla "vaatepaketti". Kannattaa laittaa otsikkoon myös koko ("Vaatepaketti 50-70 cm tyttövauvalle"). Pitäkää otsikointi simppelinä ja asiallisena. Kukaan ei jaksa avata keskustelua: "TOSI TOSI HALPPISKAMAA ALLE YKS VEE BEIBILLE", sillä otsikointi ei herätä lukijassa luottamusta.

Ihania otsikoita ovat myös ne joihin on laitettu ************ alkuun, tavoitteena saada tuotteet aakkosjärjestyksen ensimmäiseksi tms.

Vaatepaketin otsikoksi juurikin koko+sukupuoli(+paketti) ja mielellään esim. kesä, talvi, ulko, sisä tms tarkentava.

Täytynee minunkin nostaa hintoja noilla paremmilla. Kyllä se mulle käy. Ostan ihan liikaa vaatetta kun meilläpäin saa halvalla. Esim. 40e:n vaate 5e:lla on normaalia. Sitten kun totean ettei ollut kiva ja laitan myyntiin niin joku epäillee jo 6e:akin eli pitäisi olla hintana 20e?

kirppis ehdottomasti paras myynti paikka. Helposti laittaa netis kuitenkin vaatteille liikaa hintaa, tunne asia. Mielummin itse hypistelen niitä kädessäni ja totean tahrat ja nypyt. Hyväkuntoinen sana on niin laaja käsite.Uuden veroinen ja pesty kymmeniä kertoja.

Otsikointi on tärkeää, sillä jos kokoa ei oo mainittu, niin en edes avaa kohdetta.
Lisäks postikulut on enemmän, kun itse tuotteen hinta, joten ite ainakin ostan yleensä vaatepaketteja tai sitten jos myyjällä on muutakin ostamisen arvoista et voi sit yhistää postikulut.

Mä harvemmin ostan myyjältä vain yhtä vaatetta, sillä vaikka saisin housut hintaan 1,50€, niin jos postikulut tekee siihen päälle 2,80€, niin ei ne enää halvat ole.

Jos myyjän tiedoissa lukee YHDISTÄN POSTIKULUT, niin huudan ne housut pois jos myyjällä on muutakin mua kiinnostavaa myynnissä. Joskin se vaatii vielä sitten sen, että ne myydään joko osta heti hinnalla, tai kohde sulkeutuu niillä minuutein, sillä muutoin voi kydä siten, että huudan myyyjältä 10 kohdetta, joista saankin sitten vain ne housut, jolloin ne maksaa postareiden kera melko paljon.

Tää on niin totta, euron pöksyistä ei viittis 2,80€ postikuluja maksaa, muutenkaan ei kiinnosta yksittäisiä vaatekappaleita ruveta huuteleen. Minua ainakin kiinnostaa järkevät vaatepaketteja...

Yhteistyössä