Huutistietäjät auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hukassa

Vieras
Huusin tuotetta missä hintavaraus 60e ja minä tarjosin 32e
Myyjä sulki kohteen aikaisemmin kun huomasi huutoni, sitten hän laittoi viestin et oletko kiinnostunut laukusta jos hän maksaa postikulut.

Laitoin viestin että olen kiinnostunut, no hän laittoi tilinumeron ja ilmoitti vievänsä piakkoin laukun postiin, koska oli lähdössä työmatkalle.

Minulla ei ole hajuakaan mitä hän tarkoitti minun maksavan?? laitoin viestiä et mä ymmärsin et maksan ton 32e ja sisältää ne postarit, jospa hän tarkoittaakin et mun pitäisi maksaa 60e??

Hitsit kun en saa edes yhteyttä, tosi kiva sit jos lähettää takin ennenkuin maksan ja katsoo viestejään ja sit alkaa kärttämään lisää rahaa vaiks mä luulin et tehdään kauppaa sillä 32e

No mutta jos olet kiinnostunut laukusta niin miten myyjä voi lähettää takin sinulle? :)

Luulenpa, että se 32 euroa on juuri se hinta minkä myyjä odottaa sinulta saavan.

Ainakin tekstisi perusteella et ole millään tavoin velvollinen ostamaan sitä 60 eurolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mutta jos olet kiinnostunut laukusta niin miten myyjä voi lähettää takin sinulle? :)

Luulenpa, että se 32 euroa on juuri se hinta minkä myyjä odottaa sinulta saavan.

Ainakin tekstisi perusteella et ole millään tavoin velvollinen ostamaan sitä 60 eurolla.

Muoks: tekstisi perusteella siis tuo 32 on oikea hinta. jos myyjä pyytää lisää rahaa, niin se on sen oma moka, että on ymmärtänyt väärin koko asian.

60? lopullinen hinta. Maksoitko sen 32? jo? Minä en olisi maksanut vaan odottanut myyjän vastausta. Silloin kun kohteen hintavaraus ei ylity ei olisi edes "oikeutta" keskustella kohteesta. Mutta kyllä sitä silti tapahtuu =) Luulen että myyjä pyytää lisää ?uroja tai palauttaa sinulle sen 32?, jos et ole valmis maksamaan 60?.

Itse en ole vastannut kohteisiin jossa ei ole hv ylittynyt, ellei myyjä ole kysynyt, silloinkin vastaan että ei kiitos, eikä ongelmia ole tullut koska huutonetin säännöt sanoo muuta. Silloin kun itse huudan jotain on se huutamani summa lopullinen oli hv tai ei. yli 1400kauppaa tehneenä vastailen..

Pakko kysyä kun puhut "pussiin".. Takista vai laukusta kyse?
Mikä kohde? =)

laukusta siis kyse, ajatusvirhe

Eli hän kertoi vievänsä kassin postiin ennen työmatkaansa (ei välitä vaikka maksua ei näkyisi) ja pelkään että työmatkan jälkeen hän valittaa minun maksaneen liian vähän... laukun postarit on 7,4e joten aika kalliiksi tulee edestakaisin lähettely. En saa häneen yhteyttä että voisin keskustella mikä hinta on, hän antoi vain tilinumeron kun oli kysynyt minulta olenko kiinnostunut, vastasin että olen kiinnostunut. en tiedä mitä hän luulee sopineensa kun huusin laukkua 32e ja hintavaraus oli 60e... hän laittoi vastaukseksi että tässä tilinumero, vien laukun pikaisesti postiin.

En saa häneen yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
60? lopullinen hinta. Maksoitko sen 32? jo? Minä en olisi maksanut vaan odottanut myyjän vastausta. Silloin kun kohteen hintavaraus ei ylity ei olisi edes "oikeutta" keskustella kohteesta. Mutta kyllä sitä silti tapahtuu =) Luulen että myyjä pyytää lisää ?uroja tai palauttaa sinulle sen 32?, jos et ole valmis maksamaan 60?.

Itse en ole vastannut kohteisiin jossa ei ole hv ylittynyt, ellei myyjä ole kysynyt, silloinkin vastaan että ei kiitos, eikä ongelmia ole tullut koska huutonetin säännöt sanoo muuta. Silloin kun itse huudan jotain on se huutamani summa lopullinen oli hv tai ei. yli 1400kauppaa tehneenä vastailen..

Mikä kohde? =)

Ei ole, vaan se 32 euroa pitää maksaa. Sehän selvästi ilmoittaa, että kun saa sen 32 euroa, minkä huutaja on huutanut, niin laittoi kaupan lukkoon.

Mistään 60 eurosta ei ole kysymys.

No jos myyjä sulki heti huudon, vaikka hintavaraus ei ylittynyt niin eihän hän voi enempää hintaa siitä vaatia mitä tarjosit. itse en ainakaan vastaavassa tilanteessa maksaisi enempää.

Siis eihän hintavaraus ole lopullinen hinta. Eihän sitä hintavarausta edes tiedä ennen kuin kohde on suljettu. Mä olen muutaman kerran huutanut voittavan huudon jostain tuotteesta, mutta kuitenkaan hinta ei ole ylittänyt hintavarausta. Toisessa tapauksessa myyjä ei koskaan ottanut yhteyttä, eli ei hyväksynyt tarjoamaani hintaa. Toisessa tapauksessa taas myyjä lähetti sähköpostia josko haluaisin nostaa huutoani. Vastasin etten halua ja kauppa ratkesi siihen.

Mielestäni ap:n tapauksessa myyjä on hyväksynyt tarjotun hinnan. Ei voi edes olettaa että ostaja maksaa enemmän kuin mitä on tarjoutunut maksamaan.
Eli maksat ap huutamasi hinnan ostajalle etkä yhtään enempää. Tai sitten vielä tarkastat tältä myyjältä että olette nyt samaa mieltä hinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Siis eihän hintavaraus ole lopullinen hinta. Eihän sitä hintavarausta edes tiedä ennen kuin kohde on suljettu. Mä olen muutaman kerran huutanut voittavan huudon jostain tuotteesta, mutta kuitenkaan hinta ei ole ylittänyt hintavarausta. Toisessa tapauksessa myyjä ei koskaan ottanut yhteyttä, eli ei hyväksynyt tarjoamaani hintaa. Toisessa tapauksessa taas myyjä lähetti sähköpostia josko haluaisin nostaa huutoani. Vastasin etten halua ja kauppa ratkesi siihen.

Mielestäni ap:n tapauksessa myyjä on hyväksynyt tarjotun hinnan. Ei voi edes olettaa että ostaja maksaa enemmän kuin mitä on tarjoutunut maksamaan.
Eli maksat ap huutamasi hinnan ostajalle etkä yhtään enempää. Tai sitten vielä tarkastat tältä myyjältä että olette nyt samaa mieltä hinnasta.

Olen yrittänytkin tarkistaa mutta en saa häneen yhteyttä, että voisin varmistaa asian :(

Miten toimisin oikein...?? hitsit kun ärsytttää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitokset vastauksista, maksan sen 32e ja vastaanotan takin...on varmaan jo postitettukin.

Mitenkäs sitten jos alkaa vaatia sitä 60e, miten siten tulisi toimia?

Toinen ajatuskatko...?
pahoittelen vakavaa virhettäni, tuotteen olomuotohan nyt tässä se pääpointti olikin...

olen nyt lukenut myyjän molemmat viestit miljoona kertaa läpi ja huomasin että oli ekasta värjännyt 60e (siitä automaattisesta tekstistä minkä huutonet ilmoittaa)..eli odottaa saavansa sen 60e???...onko minun nyt maksettava sitten se 60e... olen yrittänyt laittaa puhelimeen viestiä ja sähköpostia et mitä hän olettaa meidän sopineen...varmaan on vienyt tuotteen jo postiin.. miten tässä pitäisi nyt toimia??

Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:

Mikä kohde? =)

Puhut potaskaa. Vaikkei HV ylity, niin kauppakumppaneilla on takuulla mahdollisuus keskustella sopivammasta hinnasta, se lukee jo huuto.netin kohteen sulkeuduttua tulevassa automaattiviestissä. Et vaikka olet 1400 kauppaa tehnyt niin ei se näemmä takaa sitä, että olet sisäistänyt säännöt :whistle:

Yhteistyössä