Huutonet-dilemma, miten tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pölöhö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pölöhö

Vieras
Kertokaas te kuinka toimisitte seuraavanlaisessa tilanteessa: Huusin ja maksoin tuotteen heti, pistin myyjälle viestin että olen maksanut. Ei kuulunut mitään viestiä takaisinpäin, eikä huutamaani tuotetta kuulunut postissakaan. Pari viikkoa odottelin ja laitoin sitten kyselyn myyjälle että onko postittanut ja milloin. Väitti postittaneensa ja että posti on sitten hukannut. Tätä kun selviteltiin tarkemmin niin selvisi, että jostain muovista oli tehnyt paketin (valkoinen muovipussi kaiketi) eikä ollut laittanut siihen edes lähettäjän eli itsensä tietoja.. Postiin teki katoamisilmoituksen ja tästä on nyt 2kk. Mitään ei ole kuulunut sen jälkeen.

Periaatteessahan se ei ole myyjän syy jos posti hukkaa, mutta kun ei ole kunnollisessa paketissa laittanut eikä omia tietojaan mihin paketin voisi palauttaa. Voinko vaatia rahoja takaisin, tai edes puoliksi?

Eli hänkö on antanut sinulle sen paketin lähetystunnuksen?
Silloinhan sitä voi seurata onko lähtenyt ja milloin.
Jos ei löydy ja paketista kyse niin laittaisin viestiä että juttu menee poliisille petoksena.

Ei ollut varsinaisesti paketti, vaan oli tuotteen siis paketoinut vaan muovipussissa tulemaan. En itsekään oikein ymmärtänyt tuota viritystä, tämä huutamani juttu ei kai sitten ole kirjekuoreen mahtunut ja on yrittänyt välttyä ostamasta asiallista pakettia..

Onko postittetu pakettina vai maksikirjeenä

pakettina jos postitettu niin siitähän saa lähetystunnuksen,mutta jos postitettu maksikirjeenä sitä ei pysyty selvittään missä on=(

Mahtaako paketti edes lähteä pakettina jos siihen ei täytä omia tietoja... kyseessä varmaan kirje tai maksipaketti? Tuskin enään näät pakettia taikka rahoja. Tämä riski on aina olemassa.

Myyjän pitää toimittaa tavarat ostajalle. Ja piste. Jos ei lähetyskoodia ole, jolla voisi seurata lähetystä, niin se on myyjän vastuulla, joka on maksanut postille lähetyksen toimittamisesta. Toisaalta, et voi myöskään todistaa, että et ole saanut lähetystä, jos se on kirjeenä lähetetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska:
Onko postittetu pakettina vai maksikirjeenä

pakettina jos postitettu niin siitähän saa lähetystunnuksen,mutta jos postitettu maksikirjeenä sitä ei pysyty selvittään missä on=(

Ei ole pakettina eikä kai maksikirjeenäkään, mitään todellista tolkkua en tähän ole myyjältä saanut. 5 euroa maksoin postikuluja.

Plääh kun alkokin taas harmittaa tää juttu.

Itse olen lähettänyt esim. paitoja muovipussissa, siitä saa ihan siistin ja kelpo paketin kun taittelee sen nätisti ja teipillä kiinni. Ei todellakaan tarvitse olla mikään kirjekuori.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyjän pitää toimittaa tavarat ostajalle. Ja piste. Jos ei lähetyskoodia ole, jolla voisi seurata lähetystä, niin se on myyjän vastuulla, joka on maksanut postille lähetyksen toimittamisesta. Toisaalta, et voi myöskään todistaa, että et ole saanut lähetystä, jos se on kirjeenä lähetetty.

Niin, tuo tässä juuri ärsyttää että on tuommosen muovipussiviritelmän siihen tekaissut eikä sitten laita edes omia tietojaan kirjeeseen. En voikaan todistaa, sinne meni rahat sitten ilmeisestikin. :(

Itse olen lähettänyt esim. paitoja muovipussissa, siitä saa ihan siistin ja kelpo paketin kun taittelee sen nätisti ja teipillä kiinni. Ei todellakaan tarvitse olla mikään kirjekuori.

Laitatko kuitenkin omat tietosi että palautuu sitten sinulle aikanaan jos ei postissa "mene läpi" tai löydä perille?

Alkuperäinen kirjoittaja pölöhö:

Laitatko kuitenkin omat tietosi että palautuu sitten sinulle aikanaan jos ei postissa "mene läpi" tai löydä perille?

En laita ikinä omia tietojani kuoreen. Eipä ole koskaan posti mitään hukannut, ja lähetyksiä ón monta sataa.

No materiaalista on paha mitään sanoa, monikin tekee itse kuoret paperista, joku väsää ne pusseista (voi olla joskus jopa parempi kuin kuori), joku käyttää huonolaatuista kuorta joka aukeaa kesken matkan, joku käyttää kuorta joka on kiertänyt jo monen monta kertaa...Mitään ohjetta ei sille ole millainen ja mitä materiaalia pakkauksen täytyy olla. Järkavä myyjä laittaa tietenkin yhteystietonsa. Mitä sanoo myyjän palauteet?

Alkuperäinen kirjoittaja pölöhö:

Laitatko kuitenkin omat tietosi että palautuu sitten sinulle aikanaan jos ei postissa "mene läpi" tai löydä perille?[/quote

Laitan yleensä juu. Olikohan sun osoitetiedot siinä sitten oikein? Meinaan satoja postin kautta tehtyjä kauppoja olen itse tehnyt, yksikään paketti ei ole noin vaan hävinnyt, kaksi on palautunut väärien osoitetietojen takia. Itse epäilisin että paketissa on ollut väärät tiedot tai sitä ei ole ikinä lähetetty. Harmi vaan ettei siitä voi myyjää vastuuseen saada.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
No materiaalista on paha mitään sanoa, monikin tekee itse kuoret paperista, joku väsää ne pusseista (voi olla joskus jopa parempi kuin kuori), joku käyttää huonolaatuista kuorta joka aukeaa kesken matkan, joku käyttää kuorta joka on kiertänyt jo monen monta kertaa...Mitään ohjetta ei sille ole millainen ja mitä materiaalia pakkauksen täytyy olla. Järkavä myyjä laittaa tietenkin yhteystietonsa. Mitä sanoo myyjän palauteet?

Myyjän palautteet ihan ok, tosin niitä oli vaan parikymmentä. Juu, toki voi olla ihan hyväkin paketti itse taiteltuna, (sain vaan niin erikoisen selvityksen siitä paketista kun kyselin että epäilen katoamisen liittyvän siihen jotenkin..) olis vaan laittanut ne omat tietonsa siihen vielä.

Oon useinkin saanut huutiskamat muovipussissa ja jopa ulkomailta tilatut vaatteet tulee usein jossain pussiviritelmissä, joten se on tuskin syynä sille jos paketti/kirje/mikälie on kadonnut. Se on kyllä vähän hölmöä jos ei oo lähettäjän tietoja paketissa.

Yhteistyössä