Huutonet ja myyjän vakioviesti ostajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ostin huutonetistä tuotteen. Sain sähköpostilla ilmoituksen, et tein korkeimman tarjouksen ja sen mukana oli myyjän vakioviesti sisältäen tilitiedot yms. Myyjä pyysi ilmoittamaan, kun olen maksanut. Maksoin heti ja laitoin viestin, että olen maksanut. Tämä tapahtui viime viikolla. En ole saanut myyjältä minkäänlaista kuittausta ja nyt mietin, et onkohan edes huomannut kohteensa sulkeutuneen ja mun maksaneen.

Te, jotka käytettä tätä vakioviestiä, niin vastaatteko jotain ostajalle kun hän ilmoittaa maksaneensa? Mikähän niissä on yleensä käytäntö? Itse vastaisin vähintään ok tm, että ostaja tietäisi mun saaneen hänen viestinsä, mut miten te muut toimisitte? Ostajan kannalta on vähän ikävää kun ei yhtään tiedä koska tuote tulee tai tuleeko ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Vastaan aina ostajan viestiin ja minulle on aina vastattu kun olen ollut ostajana. Kuuluu mielestäni hyviin tapoihin ja hyvään kaupankäyntiin.

joo tässä jo pohdin palautetta, kun mielestäni ei ole oikeen kivaa kaupankäyntiä. Palautetta en ole myyjältä vielä saanut. Senkin asian tarkistin jo, kun tuli mieleen, että jos siellä lukis kiitos nopeasta maksusta tms, niin tietäisin saavani tuotteen. Alle kympin kaupasta kyse eli ei iso juttu, mutta periaatteessa kyllä harmittaa, jos en ikinä tuotetta saakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
En vastaa, mutta postitan tuotteen heti kun maksu näkyy tilillä. (viim. seuraavana päivänä maksusta)
Laitan silloin palautteen, josta tietää tuotteen olevan matkalla. =)

Lukeeko tämä palautejuttu sun vakioviestissä? Siis tyyliin palautteen jälkeen paketti postiin eli ostaja voi siitä päätellä saavansa tavaransa, vaikka sä et mitään viestiä erikseen laitakaan?

En vastaa, mutta postitan tuotteen heti kun maksu näkyy tilillä. (viim. seuraavana päivänä maksusta)

Näin minäkin toimin ja jos on paketti niin vastaan pakettinseurantakoodilla, eli laitan sen aina ostajalle sähköpostilla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Lukeeko tämä palautejuttu sun vakioviestissä? Siis tyyliin palautteen jälkeen paketti postiin eli ostaja voi siitä päätellä saavansa tavaransa, vaikka sä et mitään viestiä erikseen laitakaan?

Juu juuri näin. =)

Ja TODELLA monta tuotetta olen ostanut, enkä ole saanut mitään viestiä maksun saapumisesta perille. Aina on tuotteet tulleet perille.

Vastaan aina ostajan viesteihin :)

Minua ihmetyttävät huuto.netissä ne ostajat, jotka eivät reagoi vakioviestiin millään lailla, vaikka siinä on tarkat ohjeet miten toimia. Sitten kun alan kyselemään, että missä maksu viipyy niin sanovat vain, että ovat odottaneet myyjän yhteydenottoa. Minä en vain oikein tuota ymmärrä :|

Mä olen aina yleensä kysynyt vielä siinä vaiheessa jotain... Postareista tai pakkaamisesta tai mahd. noudosta tms. Niin ainakin olen saanut kontaktin myyjään. Ja myös kerron jos päässen koneelle vain öisin, niin ei turhaan odottele mun vastusta koko päivää.

Yhteistyössä