Huutonet- konkari, hoi! Uhraisitko muutaman minuutin neuvoa kaipaavalle aloittelijalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen jo rekisteröitynyt huutonettiin, tarkoitus myydä muutama tavara Osta Heti- kaupalla. Luin jo ohjeet sivuilta mutta muutama epäselvyys jäi...

Eli kun olen tehnyt ilmoituksen Osta heti-hinnalla tuotteesta ja joku ostaa sen, niin mitä sitten tapahtuu?

Tuleeko mulle jokin ilmoitus sähköpostiin että joku osti tuotteen vai mitä tapahtuu?
Mites sitten kommunikointi minun ja ostajan välillä tapahtuu?

Miten tuote kannattaa postittaa? Kyseessä melko kevyt tuote ja pieni tuote, kirjekuoreen ei kuitenkaan mahdu.

kiitos jos joku viitsii neuvoa, jotenkin mulla vain korkea kynnys lähteä myymään tuonne kun on niin paljon pahaa paikasta lukenut ja kuullut, varmasti joku vielä huijaa aloittelijaa. :( vaikka tyhmäähän se on vanhoja kamoja kaapeissakin säilöä.

sinulle tulee automaattinen viesti kun osta heti huutaja on ostanut siitä näet hänen yhteystiedot

laitat sitten hänelle viestin paljonko kauppasumma on postikuluineen...
miten laitoit postitushinnan ilmoituksessasi? Siis arvioitko postikulut?
Menisikö tuote maksikirjeenä sen voi lähettää kakkosluokassakin . Se on edullisempi kun tuote alle 500 g verrattuna postipakettin.

Jos lähetät postipaketin niin on ystävällistä laittaa ostajalle postin seurantakoodi.

Älä lähetä mitään ennen kuin maksu tilillä.

Ei ole ollut mitään ongelmia ostamisen suhteen olen 4 v enemmän ostanut aluksi ja nyt myynyt. Kaikki sujunut hyvin.

En huuda kyllä mitään sellaiselta jolla negoja etenkin enemmän kuin 1 kpl.
Huijarit avaavat kyllä uusia tunnuksiakin joten niitä ei voi välttää.

Ei ole itselle käynyt kuitenkaan huonosti

Onnea kaupankäyntiin!

Ainakin mulle ostajana tulee ilmoitus s-postiin tehdyistä kaupoista. Usealla myyjällä on vakioviesti, jossa tulee tilitiedot. Sähköpostilla on sit käyty postitusasiat yms myyjän kans. Smart-postia ei näillä leveyksillä ole, mutta jos semmoinen on, niin sehän on edullinen tapa postittaa.

sinulle tulee automaattinen viesti kun osta heti huutaja on ostanut siitä näet hänen yhteystiedot

laitat sitten hänelle viestin paljonko kauppasumma on postikuluineen...
miten laitoit postitushinnan ilmoituksessasi? Siis arvioitko postikulut?
Menisikö tuote maksikirjeenä sen voi lähettää kakkosluokassakin . Se on edullisempi kun tuote alle 500 g verrattuna postipakettin.

Jos lähetät postipaketin niin on ystävällistä laittaa ostajalle postin seurantakoodi.

Älä lähetä mitään ennen kuin maksu tilillä.

Ei ole ollut mitään ongelmia ostamisen suhteen olen 4 v enemmän ostanut aluksi ja nyt myynyt. Kaikki sujunut hyvin.

En huuda kyllä mitään sellaiselta jolla negoja etenkin enemmän kuin 1 kpl.
Huijarit avaavat kyllä uusia tunnuksiakin joten niitä ei voi välttää.

Ei ole itselle käynyt kuitenkaan huonosti

Onnea kaupankäyntiin!

Negoja tulee väkisinkin kun kauppoja tekee useita satoja ja useita vuosia eli suht typerä suhtautuminen että ei huuda jos enemmän kun 1 nega. Itse olen kauppaa tehnyt 6 vuotta huutiksessa ja 2 negaa sinä aikana saanut. Yksi oli kostopalaute. Palautteita itselläni yli 700 ja 2 negaa ei siellä mitään paina.

602 ja pelkkiä positiivisia

kerran sain kostonegan mutta ylläpito poisti sen kun pyysin!
siis olin ostanut hyväkuntoisena myyydyn vaatteen jossa oli reikä yms vikoja ja oli ihan kulahtanut

En ole siis vielä ilmoitusta laittanut, jäin pohtimaan juurikin tuota postimaksu-asiaa.
Mietin että jos laitan hinnan johon sisältyy ne postikulut ja kokeilen jos mahtuisi siihen maksikirjeeseen.

Enköhän mä sitten rohkene laittaa sen ilmoituksen. :)
Kiitti neuvoista.

Yhteistyössä