Huutonetistä! Miten se homma oikeen toimii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alottelija

Vieras
Eli olis tarkotus katsella lasten vaatepaketteja. Mutta kun en ennen ole moista käyttänyt niin mistä tiedän onko ollenkaan luotettava myyjä siis onko siellä joku palauteosio mistä voi lukee kommentteja?
Mikä on hintavaraus ja mistä tietää milloin se ylittyy? Miksi sellainen on ja mitä se käytännössä tarkottaa? :ashamed:

noilla alkuun olisin kiitollinen jos joku vois kertoa alottelijalle :)

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=112191168

Kun avaat tuon pakletin, niin paina sitä käyttäjää (yläreunassa oikealla, tuossa joku masali).

Kokeiles pääsetkö eteenpäin, annan sitten lisäohjeita :)

Klikkaa sitä käyttäjän tunnusta (yläreunassa oranssissa palkissa myyjä), siellä myyjälle annettu palaute, positiiviset, neutraalit ja negatiiviset. Niitä voi vielä klikata ja lukea mistä ne on tulleet. Mun mielestäni ja omasta kokemuksesta sellaisella myyjällä jolla paljon palautetta ei muutama nega vielä merkitse mitään..

Myyjän nimimerkkiä kun klikkaan niin pääsee lukemaan hänelle annettuja palautteita. Sieltä näkee onko tullut positiivisia, negatiivisia vai neutraaleja ja mistä syystä. Hintavarauksen myyjä voi asettaa myymälleen tuotteelle ja varmistaa että ei joudu liian halvalla myymään jos huutoja ei tule tarpeeksi. HIntavarausta ei etukäteen tiedä, mutta kun se ylittyy niin sen hetkisen hinnan viereen tulee lukemaan hintavaraus ylitetty, muulloin siinä lukee hintavaraus ei ylittynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja miepä autan:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=112191168

Kun avaat tuon pakletin, niin paina sitä käyttäjää (yläreunassa oikealla, tuossa joku masali).

Kokeiles pääsetkö eteenpäin, annan sitten lisäohjeita :)

Sitten kun klikkaat masalia, pitäisi aueta sivu jossa lukee että olen espoolaisäiti blaa blaa blaa jne (sorry vaan masali, käytän sinnuu nyt esimerkkinä). Sitä sivua kun katselet alaspäin niin on hänen palautteensa.
Hänellä näyttää olevan pelkkiä positiivisia eli on luotettava myyjä!

Itse en osta ollenkaan jos on muutama nega, en suosittele muillekaan.

Onnistuuko?

Alkuperäinen kirjoittaja Alottelija:
Eli olis tarkotus katsella lasten vaatepaketteja. Mutta kun en ennen ole moista käyttänyt niin mistä tiedän onko ollenkaan luotettava myyjä siis onko siellä joku palauteosio mistä voi lukee kommentteja?
Mikä on hintavaraus ja mistä tietää milloin se ylittyy? Miksi sellainen on ja mitä se käytännössä tarkottaa? :ashamed:

noilla alkuun olisin kiitollinen jos joku vois kertoa alottelijalle :)

Itse en mielellään huuda jos on hv eli hintavaraus, törkeää laittaa lähtöhinta alhaisemmaksi kuin millä oikeasti möisi....
Ei hirveästi innosta huutamaan!

Noi muutaman negatkaan ei välttämättä haittaa jos muuten on paljon positiivista. Huutiksessa kun liikkuu paljon ihmisiä jotka antavat kostonegoja. Jos esim. myyjä on antanut negatiivisen palautteen jollekin ostajalle lunastamattomasta huudosta niin tää ostaja käy antamassa negatiivisen palautteen kostoksi saamastaan palautteesta. Niinpä luotettavakin myyjä voi saada negatiivisen palautteen vaikkei olisi ollutkaan epärehellinen.

Huuda alkuun jotain pientä niin pääset jyvälle jutusta. Korota vain sen verran kun huutis ehdottaa automaattisesti. Kun huuto sulkeutuu saat myyjän yhteystiedot sähköpostiisi. Näet ne myös kohteen tiedoissa ollessasi kirjautunut. Yleensä yhteyttä otetaan sähköpostilla, harvoin puhelimitse. Kannattaa katsoa, onko automaattiviestissä myyjän tilinumero, jolloin voit maksaa suoraan tilille ja kuitata sähköpsotilla, että olet maksanut. Jos tilinumeroa ei ole tai haluat noutaa, kerro se sähköpostilla.

Pari negaa ei munkaan mielestä kerro mitään. Riippuu tietysti, mistä ne on saatu. Itse olen saanut sellaisen ostajalta, jolla oli väärä puhelinnumero ja toimimaton sähköpostiosoite. Valitti tietysti, etten ole ottanut yhteyttä, mutta eipä hänkään koskaan ollut yhteyksissä minuun. Kaupat eivät syntyneet ja nega jäi.

Hintavaraus on myyjän asettama raja jonka alle ei ole halukas myymään (tai jotkut saattavat neuvotella korkeimman huudon tehneen kanssa kaupoista kohteen sulkeutumisen jälkeen)

Yhteistyössä