Huutonetistä...Voinko luottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Noloa, siksi harmaana*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

*Noloa, siksi harmaana*

Vieras
Minäki oon innostunu tuosta huutonetistä ja nyt tässä mietin että uskaltaako siihen että sieltä huutama tavara on sitä kans mitä huutaa?

Ei siis saa pleikkarin sijaan laatikollista leegoja niinku joku joskus oli saanu...

Tiedän että myyjän saamat palautteet kannattaa lukea tarkkaan...

Mutta jos esim tulee huijatuksi niin onko takuita että rahat saa takasin?

Voiko sopia vaikka että ottaa postiennakolla ja noutaessa saa vilkasta pakettiin ennen maksamista että tavara on se mitä pitää?

Anteeksi tyhmät kysymykset :O

ei siinä mitään takuita ole eikä monikaan suostu lähettämään ennakolla. joskus aina joku kusettaa, myyjä tai ostaja, mutta ei yleensä kovin monesti samalla nimellä.

Mä en usko, että kukaan myy sulle postiennakolla mitään tavaraa tuolla huutiksessa. Eikä rahojen takaisin saaminen ole itsestään selvyys. Mulla on itsellä vain hyviä kokemuksia, mutta mahtuuhan sinne kaikenlaista myyjää ja ostajaa.

Nykyään noi jää vissiin kiinni, ja pari kertaa vuodessa nostetaan syytteitä. Yleensä kyseessä taitaa olla 30-40 vuotias mies joka on "myynyt" elektroniikkaa. En usko, että esimerkiks lasten vaatteita ja tavaroita myyvät huijais. En ole keltään henk kohtasesti kuullu mitään kauhutarinoita.

Jos sua huijattais, tee rikosilmoitus. Kyllä nuo vissiin aika usein selvitetään ja saat rahas takaisin, tosin tietenkin viiveellä.

Mulla on noin 500 kauppaa takana sekä ostajana että myyjänä ja vielä ei ole pettymyksiä mulle sattunut eikä kukaan reklamoinu, mutta noiden ostojuttujen vuoksi olen kyllä luottavainen

Mä olen aina saanut ennakolla kun olen pyytänyt. Toki olen itse maksanut sen postiennakkomaksun eli reilut 3 e. Näin olen toiminut silloin kun on ollut joku arvokas tavara kyseessä. Ja postissa saa paketin avata ennenkuin ennakon maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eikö todellakaan suostu postiennakolla...

Kiva jos laittaa rahat tilille ja sitten ei tavaraa näykkään :O

Se riski on otettava. Kuka nyt myisi tavaraa, lähettäisi sen ja sitten sotaja ei lunastaisikaan pakettia. Myyjälle tulisi kahdet postikulut itselleen maksettavaksi, jos haluaisi paketin takaisin itselleen.

En mä sieltä mitään elektroniikkaa ostas ku voi olla viallisia ja monesti niissä on niitä epärehellisiä myyjiä.... Varastettua tavaraa tms.

Mulla kyllä harmittaa jos tuo postiennakko homma ei ole mahollista.
Onhan se nyt turvallisempaa kummanki kannalta

Alkuperäinen kirjoittaja mieti :
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eikö todellakaan suostu postiennakolla...

Kiva jos laittaa rahat tilille ja sitten ei tavaraa näykkään :O

Se riski on otettava. Kuka nyt myisi tavaraa, lähettäisi sen ja sitten sotaja ei lunastaisikaan pakettia. Myyjälle tulisi kahdet postikulut itselleen maksettavaksi, jos haluaisi paketin takaisin itselleen.

No siinähän tapauksessa ne perittäs ostajalta. Onhan ylläpidolla yhteystiedot jne...?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Mä olen aina saanut ennakolla kun olen pyytänyt. Toki olen itse maksanut sen postiennakkomaksun eli reilut 3 e. Näin olen toiminut silloin kun on ollut joku arvokas tavara kyseessä. Ja postissa saa paketin avata ennenkuin ennakon maksaa.

Mutta myyjälle tulee hirveästi kuluja, jollei ostaja haekaan pakettia. Ja nollapalutteiselle tuskin kukaan lähettää ennakolla.

Postipaketinhan saa avata Postissa vain, jos kortissa erikseen lukee saa avata ennen maksua, tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta myyjälle tulee hirveästi kuluja, jollei ostaja haekaan pakettia. Ja nollapalutteiselle tuskin kukaan lähettää ennakolla.

Postipaketinhan saa avata Postissa vain, jos kortissa erikseen lukee saa avata ennen maksua, tms.

Noh jos siis myyjä siihen laittaa sen merkinnän että saa kurkata niin sittenhän se on ok.
Niin ja jos myyjä ei ole laittanu pakettiin sitä mitä on luvattu niin sittenhän se on hänen oma häpeänsä?

Ei tieten nolla palautteelliselle kukaan laittaskaan

Huutonet perustuu luottamukseen. Eihän se toimis ollenkaan jos kukaan ei luottais kehenkään. Kyl mun mielestä sellaselta uskaltaa huoletta ostaa jolla on paljon positiivisia palauutteita ja kunnolliset kuvaukset / kuvat tuotteista. Itse en ainakaan ole joutunut pettymään.

mulla sekä honoja että hyviä kokemuksia.myyjien käsitykset uusista tai uudenveroisista tavaroista on olleet niitä huonoja.melkeen aina kyl jos ilmaisee tyytymättömyytensä niin hyvitykseen on myyjä valmis

No jos vaikka huutaa vain rekisteröityneiltä nimimerkeiltä, silloin on ainakin pienempi riski. Mullakaan ei ikäviä kokemuksia, takana n. 200 kauppaa. Jos on ollut jotain vikaa ja olen siitä ilmoittanut, niin kaikki on pahoitelleet ja maksaneet osan summasta takaisin. Aika harvassa ne kuitenkin on ne ikävät tapaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos ostaja haluaa pakettinsa postiennakolla, niin usein tehdään niin että ostaja maksaa myyjälle tilille postikulut tuplana ja postiennakkosummasta, joka siis maksetaan sinne postiin, on vähennetty ne ylimääräiset postikulut. Tällätavoin myyjä voi siis varmistaa sen, ettei tule ylimääräisiä kuluja jos ostaja jättää lunastamasta paketin postista.

Palautteiden lisäksi kannattaa katsoa huolellisesti kuvat! Jos kuvia on huonosti eikä olemassaolevien kuvien perusteella uskalla vielä huutaa, voi yrittää pyytää lisäkuvia. Hyvällä onnella sellaisia saa ja huonolla ei... Lisäksi on hyvä katsoa mitä muuta myyjällä on mahdollisesti samaan aikaan myynnissä tai mitä on vähän aiemmin ollut myynnissä... Myös myyjän omakuvaus, jos sellainen on, kannattaa lukea ennen huutoa.

Yhteistyössä