Huvittaa miehen ajattelu (ahneus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höpö

Vieras
Me ollaan menossa mummolaan pääsiäiseksi suht kauas, mun vanhempien luo ja mä meen jo huomenna, mies tulee perästä loppuviikosta. Mummo aina ostaa tytöille jotain vaatettakin. Mies näki kun pakkailin suht uusia ostamiani vaatteita mukaan, mukana muutama ihan uusi paita. Mies sanoi, että älä ota noita uusia, niin mummo ostaa enemmän vaatetta.

Huvitti ja mietin että onpa ahne... Olen kotihoidontuella, mutta ei me nyt sentään leipäjonossa olla. Pakkasin kumminkin ne uudet ja parhaimmat vaatteet, koska nähdään muitakin mun sukulaisia ja tykkään, että ollaan vähän kivemmissa vaatteissa silloin :) .

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
sanoiko tosissaan vai vitsillä? täällä ainakin ukko heittää tuollaista huumoria koko ajan.

Huumorilla ymmärrän, meillä heitetään kanssa tota "mustaa" huumoria välillä. Jos taas tosissaan oli niin ei kovin kivasti ajateltu.. Mutta uskon tosiaan että huumorilla heitti, ei ahneuksissaan.

Ihan juttu,hitsi mä nauroin.
Mun mielestä tossa ei ole mitään pahaa vaan aika normaalia ajatusmaailmaa. Miehesi sanoi ääneen sen mitä muut ei uskalla kuin ajatella.
Harvinaisen terve mies sinulla :) Mukavaa matkaa :):):)

Mulla huvittaa, koska tiedän taustoja. Hän on tosi köyhistä oloista, 5 lasta, nuorin, yh-äiti (erosi jo ennen kuin mies syntyi), ei oo aina ollut ruokaakaan. Hän on siitä porukasta ainut, kellä on nyt korkeakoulututkinto, taitaa olla ainut ylioppilaskin...

Mä en oo rikkaista oloista, mutta semmoista mukavaa keskiluokkaa, insinööri-opettaja-perheestä, ja olen kyllä tämän avioliiton aikana todennut, että kyllä Suomi on vielä jossain määrin luokkayhteiskunta.

Anoppi elää edelleen niin kädestä suuhun, että hirvittää.

Se lapsuuden köyhyys näkyy tällaisissa asioissa ja myös esim. siinä, että meillä on pakko olla aina 2 pakastinta täynnä ruokaa. Jos tulee joku lakko, meillä on varmaan yli kuukaudeksi ruokaa. Miestä ahdistaa jos ennen lomia tai jotain pakkasmarja-aikaa ne on sulatettu ja tyhjät ja ei oo noita varmuusvarastoja.

Piti vielä sanomani, et mitä ihmeen niuhoja täällä oikein on. Uskon ja luulen , että mummokin on onnellinen kun saa ostella tytöille vaatteita ja kaikkea kivaa. parempi mieli sillä mummolla on kun huomaa, että tulee tarpeeseen vaikka se ostaisi silti.

Kyllä se naureskeli, eli huumoria se oli, mutta totta toinen puoli siinä on, eli hän kyllä varmaan toivoo, että saadaan jotain hyödyllistä joka on sitten pois meidän ostoslistasta.

Alkuperäinen kirjoittaja iski minuun:
Piti vielä sanomani, et mitä ihmeen niuhoja täällä oikein on. Uskon ja luulen , että mummokin on onnellinen kun saa ostella tytöille vaatteita ja kaikkea kivaa. parempi mieli sillä mummolla on kun huomaa, että tulee tarpeeseen vaikka se ostaisi silti.

Kyllä se mummo ostaa varmaan ihan mielellään, vaikka ei olisikaan rääsyläisiä nää tytöt :) . Enkä mä koskaan missään huonoissa pidäkään, mutta kirppareita tulee kierreltyä. Mummo on nyt jo ostanut sinne sukkiksia tytöille ja kummallekin uudet kevätpipot ja hanskat, sanoi, etten tuo niin paljon noita mukanani.

Meille tuo muutkin vaatetta siellä, kun nämä on ainoat tytöt 10 vuoteen mun suvussa. Mm. tätini käy ja on kutonut tytöille uudet villasukat, lapaset ja villatakit jne. Tytöille on kuulemma niin kiva tehdä ja tuoda. Ja tuskin nuo ajattelee, että me ollaan kauhean köyhiä ja muuten tytöillä ei olisi sukkiksia tai villatakkia.

Entinen naapurinlikka ei saanut koskaan mitään kun oli niin köyhää.Aikuisena sitten hankki vain yhden lapsen jonka opetti siihen että kaiken mitä rahalla saa niin hankitaan.Jätesäkkitolkulla sitten kantoi täysin uusia käyttämättömiä vaatteita siskonsa tytölle kun omalle ei mikään kelvannut.
Ainainen köyhyys kyllä vaikuttaa elämään koko loppuiän.
Toiset elää aina säästäen,toiset taas tuhlaa sitten kaikkeen mahdolliseen kuin on kerrankin varaa.

Äitini muuten tykkää miehestäni tosi paljon ja osasyy on hänen "taloudellisuus" eli tuo että miettii hyvin tarkkaan raha-asiat eikä oo tuhlaavainen ja ostaa noita varmuusvarastoja eli enpä usko, että anoppi suuttuisi, jos kuulisi tuota läppää :) .

Me ollaan oltu yhdessä jo 12 v niin kyllä äitini ja isäni tietävät, että hänellä on hiukan velmu luonne.