Huvittava anoppi (valokuvat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huooooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";28998749]Hmmm. Jos anoppi kerjää meiltä kuvia, niin minä olen häneltä rahaa vailla? Ei kovin loogista. Jos itse haluan hänestä kuvan, kysyn, saako kuvata.[/QUOTE]

"Oma mummo lapsena sponsoroi noita kuvia, maksoi meidänkin talouden kuvat ja hän kuului ikäluokkaan joka sai minimieläkkeen maatalon emäntänä ja nuorena luovutti maatilan pojalleen, joten eipä paljon ollut tuloja ja riippuvainen katosta pään päällä pojastaan. Ei hän kuvia olisi lapselta kehdannut kerjätä, kuten esim. anoppi.

Ja anopilla on omaisuutta useammankin asunnon verran ja eläke pelittää."

Hmmm, miten voinkaan saada päähäni että olisit rahaa vailla noista kuvista?

No jokatapauksessa, tämä nyt ei ollut todellakaan pahimmasta päästä näitä anoppikeskusteluja. Alkaa vaan ärsyttää se, että aina anopissa on joku vika vaikka oikeastaan ei olekaan. Pahimmillaan on valitettu anopin olevan mulkku kun kehtaa ostaa ensimmäiselle lapsenlapselleen vaatteita. :headwall: Jatkakaa vaan mollaamista. Itse mielummin tulen toimeen myös anopin kanssa enkä ota joka asiaa niin henkilökohtaisesti.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";28998495]Näin täytyy tehdä, olen kai liian kiltti kun näytän valokuvia niin olen antanut sitten myös oman äitini ottaa kuvia, josita pitää ja niinhän siinä käy että meiltä menee ne parhaat kuvat. Ja on aika kova homma alkaa etsiä uudestaan niitä jotka annoin pois, vaikka olen kyllä näinkin tehnyt. päivä menee...[/QUOTE]

Onko anoppi siis se pahis, vaikka sun oma äiti tekee samalla tavalla?

Tuo koulukuvien pihtaaminen kuulostaa tosi oudolta, miks ihmeessä niitä ei voi tilata niin montaa että isovanhemmatkin saavat niitä kuvia?? Eiköhän se ole todella tavallinen käytäntö että mummut ja mammat saavat (kysymättäkin) lapsenlapsistaan koulukuvan kirjahyllyyn laitettavaksi?

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Kamalaa, kun haluaa lastenlastensa kuvia :O Ei kai ole nyt vaikeaa lähettää sille niitä joskus? Ehkä niistä lähellä olevista vaan tulee räpsittyä kuvia kun usein näkee, mut ei sitten muista kuvata kun teidän lapset harvoin käy? Meillä appivanhemmat asuu ihan lähellä ja olen ottanut esimerkiksi lapsesta heidän kanssaan kuvia, ja harmittaa aina kun käydään mun vanhemmilla, että unohtui taas ottaa lapsista yhteiskuva niiden kanssa. Ei vaan tule mieleen kun harvoin nähdään, ja on muuta tehtävää ja juteltavaa niin paljon :)

Mä lähetän omille mummoille ja miehen mummolle + omille vanhemmilleni silloin tällöin lasten kuvia ja esim. askarteluja, ovat kuulemma ihania yllätyksiä.

En tiedä mitä koulukuvat nykyään maksaa ja ymmärrän jos niitä ei halua/pysty ostamaan, taitavat olla aika hinnoissaan eikä munkaan lapsuudenkodissa niitä otettu kuin yksi + tarrakuvat, mutta saisiko siitä kohtuullisen hyvää kopiota skannaamalla ja tulostamalla valokuvapaperille? Mä olen "kopioinut" samalla tavalla jotain meidän vanhoja lapsuuskuvia, jotka ovat pieniä ja laatu ei mikään hyvä, ja alkuperäiseen verrattuna niistä on tullut ihan hyviä, ja olen laittanut muutamia esimerkiksi lasten albumeihin, kun varsinkin miehestä on tosi vähän kuvia ja ne taitaa kaikki olla anopin (pitääkin palauttaa :) )

Ihan samaa mieltä muiden kanssa, että oikeestiko joku saa tästä tehtyä itsellensä ongleman ? Mä teetän mieluisista kuvista kopiot anopille ja äidilleni, ja kaikki ovat tyytyväisiä. Koulukuvista myös lähtee omat kuvat molemmille.

Ja todellakin, kuten tuossa jo joku kysyikin, että kuinka anoppi tässä jutussa on pahis, kun oma äitisi tekee samalla tavalla ?

Huoh

Musta tulee joku päivä huvittava anoppi ihan selvästi. Rakastan valokuvia ja vaikka teetän niitä itse vinotpinot ni toivottavasti saan niitä lapsenlapsista vinot pinot :)

Me ollaan yleensä teetetty niistä valoikoiduista parhaista tietoisesti useampi kappale, koska kuitenkin viedään niitä isovanhemmille. Ei oo ollu mitään ongelmaa.

Aina kyselemässä meiltä lasten kuvia. Olemme antaneetkin, esim. jos olen digikuvista valinnut teetettävät, digikuvia saattaa olla tuhat tai pari ja olen teettänyt sitten paperikuviksi parisen sataa niin anoppi on valinnut niistä parhaat päältä itselleen. Eli meille ei jää parhaita kuvia, koska parin tuhannen kuvan läpikäyminen uudestaan ja niiden kuvien etsiminen jotka anoppi valitsi, ja uudestaan teettäminen vaatisi oikeastaan taas kokonaisen päivän.

Pitäiskö sun anopin olla selvännäkijä joka tietää mitkä kuvat on sun mielestä parhaat? Miksi et teetä vain hyviä kuvia?

• Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä