HV:stä kysyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huutiksesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huutiksesta

Vieras
Jep, Huutiksessa hintavarauksen laittaminen on jokseenkin pöllöä, mutta todellisuus on, että jos hinta vaikuttaa alhaisemmalta, niin saa enemmän huutajia... Ei siis nyt keskitytä tähän asiaan, sillä tästäkin on välillä täällä keskusteluja ollut, vaan...

Mikäli tuotteessa on hintavaraus, niin onko mielestänne kohteliasta kysyä, että mikä se hv sitten oikein on? Vastaisitteko itse, jos teiltä kysyttäisiin, että mikä on tuotteenne hiintavaatimus?

Eikö se ole vähän niin, että sen hv:n laittamisen pointti menee vähän hukkaan, jos sen sitten kertookin siinä ilmoituksessa kuitenkin? Miksi siis ei suoraa laittaa lähtöhintaa sille hv:n tasolle, jos kuitenkin kertoo sen hv:n ilmoituksessa? Mietteitä haen...

Mä yleensä jätän hintavarauksen omaavat huudot pois listaltani, jos ei ensimmäisellä huudolla tärppää.
Tyhmää laittaa lähtöhinnaksi vaikka 4e, ja sitten hintavaraus onkin jossain 70e.
Miksei laita osta heti hintaa siihen hintaan minkä alle tuote ei lähde.

En myöskään sekaannu hv tuotteisiin, ellei ymmärrä laittaa hintaa siihen millä sen on valmis myymään, olkoon mun puolesta, mulla on muutakin tekemistä kuin yrittää arvata hintavarausta.

Minäkään en laita kohteisiini hv:ta,minusta ne on todella tylsiä!!Valitettavasti sitten lähtöhinta on kyllä korkeampi,mutta riittää yksi huuto.
Mutta tuo on kyllä ikävää,että huutis alkaa ottamaan"välityspalkkion",käykääpä laittamassa adressiin nimi,että saadaan huutis edelleen ilmaiseksi kauppapaikaksi!!

Joo, eli se hv tosiaan siinä monella on. Sille ei voi mitään. Mikäs siinä toisaalta on väliä, kun huutaja nyt vaan kuitenkin huutaa sen verran paljon, kuin on valmis maksamaan, ja sitten näkyy, että käykö se hinta myyjän kanssa yhteen. Tiedän, että tästä on eriäviä mielipiteitä, siksi sen jo tossa aloituksessa mainitsinkin... Minustakin se koko hv juttu on aika höntti, enkä sitä itsekään ole käyttänyt, mutta sitten huomasin, että kukaan ei huuda meidän juttuja, kun meidän lähtöhinta on korkeampi. Nyt olemme sitten johonkin juttuun tiputtaneet lähtöhintaa ja laittaneet hv:n, kun alkoi pännimään, että naapurin juttuja kyllä huudettiin, joissa tosiaan oli tehty näin. Ei siis voi mitään. Ollaan mekin alettu saamaan nyt huutoja sitten. Jos viimeisn huudon laittanut ei tulekaan yltämään ihan hv:hen, niin sitten voi kuitenkin olla puolin ja toisin yhteydessä, ja koittaa sopia hinta, joka nyt molemmille edes hammastapurren sopisi.

No joo... mutta siis, olisiko kenelläkään vielä kommentoitavaa tuohon aloitukseen? Ihan mielelläni kuulisin lisää kommentteja itse aiheeseen liittyen.

Monet ihmiset huutaa mieluummin niitä HV:llisia, kun he nyt ajattelevat, että saattaa lähteä halvemmalla, kuin se, missä ei ole hv:tä. Myyjää on tosiaan vähän huono syyttää siitä, että laittaa hv:n, kun ostajien vika se on, että eivät ala huutamaan muuten, kuin silloin, että lähtöhinta näyttää tosi alhaiselta. Minkäs sille mahtaa.

Kyllä mun mielestä myöskin on tosi typerää kysyä hintavarausta tai lähinnä typerää on kertoa sitä, koska juurikin se homma siinä sitten kärsii.

Tosiasia on, että alhaisemmalla lähtöhinnalla saa enemmän huutajia ja kun me ihmiset vähän ollaan usein kilpailuhenkisiä niin saatetaan sitten tehdäkin vielä joku huuto yli sen, mitä oltiin alunperin ajateltu kun halutaan niin kovasti siinä vaiheessa jo se tuote, ettei toinen sitä saa. Tää on psykologiaa jo, mutta aika moni varmasti tunnistaa tällaisen tilanteen ja se kuuluu ihmisen käyttäytymiseen.

Siellä ohjeissa on annettu sellainen vinkki että alhainen lähtöhinta lisää myyntiä, vaikka hv olisikin korkeampi. Eli sen takia sitä hv:ta moni käyttää. Toiset taas laittavat tarkoituksella hv:n tosi korkeaksi kun haluavat nähdä mitä heidän tuotteestaan maksettaisiin, kun eivät osaa itse arvioida hintaa. Itse olen myös käyttänyt ihan siksi, että olen vasta aloitteleva myyjä ja näin minulle jää tietty takaportti jos tuntuu ettei homma onnistu. Kokemusta jo yhdestä ihmeostajasta joka kiukutteli ihan ihmeellisistä asioista, joten pidän jatkossakin hv:n jotta minun ei tarvitse myydä epäasialliselle ostajalle jos en halua.

Hintavaraus on ihan hanurista... Ja minusta sen voisi kysyttäessä kertoa, kun on ihan vittumaista kytätä sen kaks viikkoa jotain kohdetta saadakseen selville että hintavaraus olikin pilvissä :headwall:

[QUOTE="juuei";22869121]Hintavaraus on ihan hanurista... Ja minusta sen voisi kysyttäessä kertoa, kun on ihan vittumaista kytätä sen kaks viikkoa jotain kohdetta saadakseen selville että hintavaraus olikin pilvissä :headwall:[/QUOTE]

siinä se onkin, että vaikka hintavaraus ei ylity, niin korkeimman huudon huutaja, voi silti koittaa sopia myyjän kanssa jonkun molempia tyydyttävän hinnan.

mutta viestiä voi lähettää kyllä, jos on tunnistautunut ja voi ennen huudon sulkeutumista laittaa yhteystietonsa myyjälle kysymyksiin niin hän voi sitten halutessaan ottaa yhteyttä

[QUOTE="hah";22869227]voihan sitä lähetellä juu... mutta yleensä ne hintavaraukset on sitä luokkaa, että eipä paljon kiinnosta ruveta kyselemään...[/QUOTE]

No, silloin myyjä varmaankin haluaa sen hinnan siitä....ilmaiseksiko pitäisi saada kaikkea?

Ymmärrän kyllä, että välillä hintavaraukset on jotain muuta luokkaa kuin itse oli ajatellut maksavansa, mutta sitten se jää myyjän vaivaksi, jos ei saa tuotettaan myytyä ja laittanee uudelleen myyntiin kenties pienemmällä hintavarauksella. Tää nyt vaan on huutonetin pointti, että pyytää saa mitä haluaa.

[QUOTE="mutteri";22869250]No, silloin myyjä varmaankin haluaa sen hinnan siitä....ilmaiseksiko pitäisi saada kaikkea?

Ymmärrän kyllä, että välillä hintavaraukset on jotain muuta luokkaa kuin itse oli ajatellut maksavansa, mutta sitten se jää myyjän vaivaksi, jos ei saa tuotettaan myytyä ja laittanee uudelleen myyntiin kenties pienemmällä hintavarauksella. Tää nyt vaan on huutonetin pointti, että pyytää saa mitä haluaa.[/QUOTE]

Pointti onkin, että miksi helevatussa se aloitus laitetaan 30 e, jos hintavaraus on 120 e?!?

Alkuperäinen kirjoittaja joku järki;22869278:
Pointti onkin, että miksi helevatussa se aloitus laitetaan 30 e, jos hintavaraus on 120 e?!?

Siksi, että näin saadaan enemmän kiinnostusta tuotetta kohtaan ja usein myös paremmin kaupaksi tällä tavoin. Ymmärrätkö mitä HUUTOKAUPPA tarkoittaa? Kauppa on sitten asia erikseen. Ilmoitetaan hinta, jolla tuote myydään. Huutokaupassa ilmoitetaan lähtöhinta ja katsotaan tarjousten tuloa :) ja myydään vasta, jos siitä saadaan haluttu hinta. Mikäli siis hintavaraus on asetettu

Alkuperäinen kirjoittaja vielävaan;22869324:
Siksi, että näin saadaan enemmän kiinnostusta tuotetta kohtaan ja usein myös paremmin kaupaksi tällä tavoin. Ymmärrätkö mitä HUUTOKAUPPA tarkoittaa? Kauppa on sitten asia erikseen. Ilmoitetaan hinta, jolla tuote myydään. Huutokaupassa ilmoitetaan lähtöhinta ja katsotaan tarjousten tuloa :) ja myydään vasta, jos siitä saadaan haluttu hinta. Mikäli siis hintavaraus on asetettu

Sori nyt vaan, mutta huutokauppa tarkoittaa sitä, että eniten huutanut saa tuotteen - näinhän se nimenomaan ei toimi tuolla huutiksessa hintavarauksen takia.

Sori nyt vaan, mutta huutokauppa tarkoittaa sitä, että eniten huutanut saa tuotteen - näinhän se nimenomaan ei toimi tuolla huutiksessa hintavarauksen takia.

Se hintavaraus on kyllä hyvin usein mukana "normaaleissa" huutokaupoissa, siis tarkoitan huuto.netin ulkopuolella. Usein ei normaalisti ole edes määritelty lähtöhintaa, vaan ensimmäinen huutaja aloittaa huutamaan, mistä haluaa. Huuto.netissäkin kannattaisi siis periaatteessa aina laittaa lähtöhinnaksi 0 €. Oletko edes ikinä seurannut talojen huutokauppoja? Töllössäkin pyöri se yksi Australialainen ohjelma, jossa talo lopuksi huutokaupattiin... Siinäkin huudot alettiin, mistä haluttiin, ja myyjä päätti vasta lopussa, että oliko valmis myymään talonsa tuolla tarjotulla hinnalla. :)

Kaikenlaista kommenttia on tullut, mutta kysyn nyt sitten ainakin vielä kerran (kun oikeastaan vaan yhden ihan aiheeseen liittyvän vastauksen olen saanut), että löytyykö täältä keitään, jotka haluaisivat ottaa jotain kantaa ihan noihin esitettyihin kysymyksiin tuossa aloituksessa? :)

Yhteistyössä