Hyi helevata tota homepesukonetta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Millä ihmeellä saan tos masiinan toimimaan niin kuin pesukoneen kuuluu???

Homeelle haisee ja pyykit kans.HYI :x

Sivustatäytettävä, eikä auta vaikka siivoan sen kumitiivisteen joka kerää kaikki liivinsuojat ja pienimmät sukat ym kaiken muhjun vaatteista..

Oon pessyt pesuainekaukalon oikeen sitte viimesen päälle tolulla ja etikalla- niinkuin pesin tyhjänä 90 asteen pesun ja etikan kans. Vähintään kerran kuus pesen koneen näin. Kaukalo oli karmean näköinen...mustaa liejua ja hometta :/ joku väitti joskus että nestemäiset pesuaineet jäämistyy (voi vitsit mikä sana mutta en parempaa keksiny) koneeseen varsinkin jos ne on ympäristöä säästäviä??

Mutta onko sillä eroa jos joskus pesee jauheella- ja onko sellaista 'myrkyllistä' pesuainetta enään kaupoissa???

Kodinkonemyyjäkin joskus sanoi ohjeeksi kun kummastelin miksi tiskari pesee huonosti että ei sais pestä millään eko-ohjelmalla jos puhtaita astioita haluaa...... :o

Auttakaa nyt joku, pliiis :o

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Millä ihmeellä saan tos masiinan toimimaan niin kuin pesukoneen kuuluu???

Homeelle haisee ja pyykit kans.HYI :x

Sivustatäytettävä, eikä auta vaikka siivoan sen kumitiivisteen joka kerää kaikki liivinsuojat ja pienimmät sukat ym kaiken muhjun vaatteista..

Oon pessyt pesuainekaukalon oikeen sitte viimesen päälle tolulla ja etikalla- niinkuin pesin tyhjänä 90 asteen pesun ja etikan kans. Vähintään kerran kuus pesen koneen näin. Kaukalo oli karmean näköinen...mustaa liejua ja hometta :/ joku väitti joskus että nestemäiset pesuaineet jäämistyy (voi vitsit mikä sana mutta en parempaa keksiny) koneeseen varsinkin jos ne on ympäristöä säästäviä??

Mutta onko sillä eroa jos joskus pesee jauheella- ja onko sellaista 'myrkyllistä' pesuainetta enään kaupoissa???

Kodinkonemyyjäkin joskus sanoi ohjeeksi kun kummastelin miksi tiskari pesee huonosti että ei sais pestä millään eko-ohjelmalla jos puhtaita astioita haluaa...... :o

Auttakaa nyt joku, pliiis :o

Mä oon huomannut tuon käytännössä. Vain vajaisiin tiskikoneellisiin "riittää" eko-ohjelma. Tavallisella pitkällä ja vähän enemmän vettä käyttävällä ohjelmalla tulee puhtaat astiat vaikka olis ihan täyteen tupattu kone, ja ylikin.

siis eikös ap:n onkelma ole pyykinpesukone eikä tiskari?! ;O

mulla ei auttanu 90pesu sitruunahapon kanssa, päältätäytettävä ei ikinä haissu näin, enkä ikuna sitä sen kummemmin pessy edes. prkl..

haiseminen alkoin kun käytin len-huuhteluainetta, mustutti huuhteluainekotelon, ja takaa oli myös musta!

Alkuperäinen kirjoittaja haju:
siis eikös ap:n onkelma ole pyykinpesukone eikä tiskari?! ;O

mulla ei auttanu 90pesu sitruunahapon kanssa, päältätäytettävä ei ikinä haissu näin, enkä ikuna sitä sen kummemmin pessy edes. prkl..

haiseminen alkoin kun käytin len-huuhteluainetta, mustutti huuhteluainekotelon, ja takaa oli myös musta!

Mäkin jynssäsin sen kotelon kaikkia pikkuruisia lokeroita ja kulmia ja onkaloita hammasharjan(isännän tietty :saint: ) kans ja tökin pumpulipuikolla, lotrasin tolulla ja jätin likoomaan. niin ja pesin tiskarissakin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mitä pesuainetta käytät? Jätätkö aina luukun auki pesun jälkeen, että kone saa kuivua?

Aika paljon Erisanin nestemäistä kestovaippojen takia. ja jätän luukun auki.
Ollut joskus päältätäytettävä kone jonka kanssa ei ikuna ollut tätä ongelmaa! *jupisee*

Mekin käytetään Erisania, eikä tuo kyllä haise... Hmm. Vaikea kysymys. Siis niissä lokeroissako oli likaa? Onko tiivisteessä näkyvää hometta? Senhän kun voi ainakin vaihtaa.

Yhteistyössä